דף הבית ספורט וכושר גופני פיתוח שרירים הטרנבולון-סטרואיד אנבולי-אנדרוגני
הטרנבולון-סטרואיד אנבולי-אנדרוגני
קובי עזרא Ph.D יעקב מומחה לרפואה נטורופטית 07/08/13 |  צפיות: 13090

הטרנבולון-סטרואיד אנבולי-אנדרוגני

טרנבולון (פינג'קט) ניתן למצוא את הטרנבולון בשלוש גרסאות שונות: הראשונה: טרנבולון אצטאט (Acetate Trenbolone), הגרסה הפופולרית ביותר והנפוצה ביותר. הגירסה השנייה: טרנבולון איננטאט (Trenbolone Enanthate), והגירסה השלישית: טרנבולון הקסהידרובנזילקרבונאט(Trenbolone Hexahydrobenzylcarbonate). ההבדל בין שלושת הסוגים הנ"ל הוא פשוט זמן מחצית החיים וקצב שחרורם, ​​כפי שנקבע ע"י מולקולת האסתר המחובר למבנה סטרואידי – טרנבולון.

הטרנבולון (Trenbolone) הינו הסטרואיד האנבולי-אנדרוגני החזק ביותר!. הטרנבולון אינו מיועד לשימוש אצל ספורטאים המתחילים את השימוש בסטרואידים האנאבוליים.  הטרנבולון הינו לרוב מיועד לספורטאים ברמה בינונית ומתקדמת של השימוש בסטרואידים אנבוליים (ואסור שהשימוש יהיה בסייקל הראשון).

טרנבולון (פינג'קט-Finaject)
שם כימי: 17β-Hydroxyestra-4,9,11-trien-3-one
משקל מולקולרי: 270.37 g / mol
פורמולה: C18H22O2
יצרן מקורי: Hoechst
זמן מחצית החיים: 3 ימים (טרנבולון אצטט), 14 יום (טרנבולון הקסהידרובנזילקרבונאט), 10 ימים (טרנבולון איננטאט).
זמן גילוי בבדיקוט סמים: 4 – 5 חודשים
דירוג אנבולי: 500
דירוג אנדרוגני: 500

סקירה כללית והיסטוריית הטרנבולון (Trenbolone) הטרנבולון (Trenbolone) הינו הסטרואיד האנבולי-אנדרוגני החזק ביותר!.  עם זאת, הטרנבולון אינו מיועד לשימוש אצל ספורטאים המתחילים את השימוש בסטרואידים האנאבוליים.  הטרנבולון הינו לרוב מיועד לספורטאים ברמה בינונית ומתקדמת של השימוש בסטרואידים אנבוליים (ואסור שהשימוש יהיה בסייקל הראשון).

חשוב לציין, שהשימוש בטרנבולון עשוי לגרום לבעיות בריאותיות רפואיות רציניות בגוף.

 

מאפיינים של הטרנבולון שינויים כימיים תוארו לעיל בטרנבולון הופכים אותו לחזק יותר האופן דרמטי מבחינה אנדרוגנית ואנאבולית מהשוואה להורמון האב שלו – ננדרולון, כמו גם בהשוואה לטסטוסטרון.  הטסטוסטרון הוא בעל דירוג אנבולי ואנדרוגני של 100. בהתאם לזאת הטרנבולון בעל דירוג אנבולי ואנדרוגני של כ- 500 לכל אחד, בהתאמה. בהשוואה לטסטוסטרון, הטרנבולון הוא פי חמישה יותר אנבולי ואנדרוגני בהשפעותיו הנ"ל מאשר הטסטוסטרון. השינוי האחראי לפעילות זאת בטרנבולון להיות פי-5 חזקות יותר מטסטוסטרון הם שני הקשרים הכפולים שלו בפחמנים 19 ו-11. יתר על כן, להבנה ולפרספקטיבה טובה יותר, כל משתמש בבטרנבולון חייב להבין כי על מנת להשיג את השפעה השוות ערך ל- 200 מ"ג של טרנבולון, יהיה שווה לשימוש של כ- 1,000 מ"ג טסטוסטרון. על מנת להשיג את ההשפעה של כ- 500 מ"ג של טרנבולון, המקביל ל- 2500 מ"ג טסטוסטרון.

בבחינת חילוף החומרים של הטרנבולון, זה כבר ציין שהוא עמיד לחלוטין לאנזים ארומטאז (שהוא האנזים שאחראי להמרת האנדרוגנים לאסטרוגנים ע"י התגובה הארומטית). לכן, הטרנבולון בעל אפס פעילות אסטרוגנית בכל מינון מקובל. הטרנבולון בנוסף עמיד לחלוטין לאנזים 5 אלפא רדוקטאז, שהוא האנזים האחראי להמרת הטסטוסטרון לדיהידרוטסטוסטרון (DHT) אנדרוגן החזק הרבה יותר. טרנבולון הינו חסין מפני אינטראקציה עם האנזים 5 אלפא רדוקטאז ואינו יכול ליהיות מומר ל- DHT. עם זאת, יש להבין כי טרנבולון בזכות עצמו הוא הורמון מאוד אנדרוגני.

ההשפעה האנדרוגנית והאנבולית הקיצונית של הטרנבולון, לצד העובדה שהוא אינו יכול להיות מומר לאסטרוגן הם כל הגורמים המאפשרים לטרנבולון להיות תכליתי וגמיש בסייקלים עם יתר הסטרואידים אנאבוליים, לדוממא:  הטרנבולון  יכול לספק כוח מסיבי ועלייה במסת השרירים ברמה גבוהה. כמו כן, הטרנבולון יכול גם להיות בשימוש לשלבים של חיטוב הגוף גם במהלך הדיאטה לפני מועד התחרות (פיתוח גוף).

מאפיינים כימיים של הטרנבולון

טרנבולון הינו למעשה נגזר של הננדרולון (Nandrolone) עם מספר הבדלים מאוד משמעותיים בתכונותיו הכימיות. טרנבולון והורמון האב שלו ההורמון ננדרולון, שייכים לקבוצה או לקטגוריית הסטרואידים אנבוליים המכונים תרכובות ה-19-נור (19-Nors), שהינו קיצור של 19-נורטסטוסטרון (19-nortestosterone). סטרואידים אנבוליים אלה ניקראים כך פשוט משום שהם חסרים בפחמן במיקום-19 במבנה שלהם – הפחם הנ"ל קיים בהורמון טסטוסטרון וכל הסטרואידים אנבוליים האחרים למעט תרכובות ה-19-נורטסטוסטרון, כגון: טרנבולון וננדרולון. דבר זה משנה באופן משמעותי את המאפייני הסטרואידים אנבוליים והופך אותו לפרוגסטין. בטרנבולון, אטום פחמן חסר זה במקום ה -19 (שהיא בקבוצת מתיל) אשר הוחלף ע"י קשרים כפולים בין שני אטומי פחמן שבפחמן מספר-19 היה קשור במקור עם (בשונה מהננדרולון בי פחמן -19 חסרי הוא הוחלף בפשטות באטום מימן במקום הקשר הכפול, שבטרנבולון). חוסר פחמן מספר-19 גורם לתירכובות ה-19 להפוך לעמידות מאוד לאנזים ארומטאז, לכן עמידות מאוד בכל הקשור בהמרה לאסטרוגן. הטרנבולון  בעל פעילות אנדרוגנית חזקה מאוד (יכולתו להיקשר בכוח רב יותר לקולטן האנדרוגני) וביכולתו להישאר עמיד מאוד בפני פירוק בחילוף החומרים של הגוף.

"תופעות הלוואי הקשות" של הטרנבולון לגבי התופעות לוואי הקשות של הטרנבולון!? העובדה שמדובר בקבוצת ה- 19 נור ולא ממשפחת הפרוגסטוגנים (Progestational). מחקרים הראו כי סטרואידים אנבוליים מקבוצת ה-19 ולא נוטים להפגין זיקה מחייבת לקולטני הפרוגסטרון בגוף. הטרנבולון בפרט בעל זיקה מחייבת חזקה מאוד (הרבה יותר חזקה בהשוואה להורמון האב שלו-ננדרולון) לרצפטור הפרוגסטרון. תופעות לוואי פרוגסטוגניות הן כמעט זהות לתופעות לוואי אסטרוגניים, והם כוללים: גינקומסטיה, צבירת מים מוגברת.

תרכובות ה-19 נור כתרכובות פרוגסטוגניות ידועות כעשויות להגביר את הורמון פרולקטין בגוף. רמות גבוהות מהנורמה של פרולקטין בגברים לעתים קרובות יגרמו לתופעות לוואי, כגון: פטמות מניקות (נפיחויות), בעיות זיקפה (אימפוטנציה), חוסר יכולת להגיע לאורגזמה(anorgasmia) ודיכוי ייצור טסטוסטרון אנדוגני. נקודה מעניינת לחשיבה, היא העובדה שהפרוגסטרון עצמו ידוע כעכב את ייצור הפרולקטין, וכי ה- 19-נור, כגון: ננדרולון וטרנבולון מסווגים כפרוגסטינים, שצריכים למעשה לדכא את רמות הפרולקטין. עם זאת, זה לא המקרה של הננדרולון והטרנבולון היות והם אינם פרוגסטרון מעצמם, הם למעשה סטרואידים אנבוליים בעלי פעילות פרוגסטוגנית, עקב השינויים הכימיים שלהם, לכן זה מאוד אפשרי שהורמונים אלה יפגינו פעילות מנוגדת לפעילות דומה להורמון האב – ננדרולון.

הטרנבולון מסיבות לעתים קרובות מסתוריות בעל תופעות לוואי שלא נראו אפילו עם ההורמון האב שלו (הורמון המוצא) ננדרולון. תופעות לוואי אלה הן: זיעה מוגברת (במיוחד בלילה בזמן שינה), הפרעות בשינה בדרגה בינונית עד חמורה וקשיי שינה (אינסומניה).

לבסוף, פרט חשוב מאוד לכל האדם להבין כי הטרנבולון לא מאושר ע"י ה- FDA בשימוש לבני אדם בכל מצב, לכן גם אין מחקרים קליניים רפואיים בשלב זה. השימוש העיקרי של הטרנבולון הוא לשיפור BMI והמסה הרזה בבקר (חזירים, בשר בקר, וכו'). לכן, בגלל מעמדו בכל הקשור לשימוש בבני אדם, כמות הנתונים בכל הקשור לטרנבולון והשפעותיו בבני האדם היא מוגבלת מאוד.


דירוג המאמר:

תגיות של המאמר:

 קובי עזרא Ph.D יעקב מומחה לרפואה נטורופטית

קובי עזרא Ph.D מומחה לרפואה נטורופטית, ומאמן כושר. מרצה במכון מור (לאוסטאופורוזיס) ובבית הספר להסמכות מאמנים של וינגייט - באוניברסיטת ת"א (אימונים לפיתוח הגוף ותזונה).

כתב את הספרים:
1. אבן הפינה בתחום פיתוח הגוף.
2. ספורטולוגיה - המדריך לספורטאי.
3. סטרואידים-כל מה שרצית לדעת? ולא העזת לשאות!

בעל קליניקה לרפואה נטורופטית ונותן שרותים:
* טיפול במחלות שונות (כולסטרול, מחלות לב, סוכרת ועוד...).
* דיאטות הרזייה ועיצוב הגוף.
* פיתוח גוף - עיצוב וחיטוב הגוף.
לפגישת יעוץ בקליניקה: 0528567140
אתר: פיתוח גוף, אתר: דיאטה מהירה

דיאטה מהירה1, סוכרת הריון, אנטי אייג'ינג

פיתוח גוף

דיאטה מהירה | דיאטה אישית



 


מאמרים נוספים מאת קובי עזרא Ph.D יעקב מומחה לרפואה נטורופטית
 
קובי עזרא ויוסי אדרי תחרות מר ישראל, פיתוח גוף, פיתוח שרירים
קובי עזרא, יוסי אדרי, פיתוח גוף, פיתוח שרירים, תחרות מר ישראל, תחרות מר ישראל יוסי אדרי מנתניה הוא אלוף האלופים בתחרות מר ישראל: "עשור אני מחכה לגביע", היה שווה לחכות 40 שנה כדי להגיע ליום הזה", הוא אומר וחושף את הדיאטה המיוחדת שלו

דיאטה מנצחת תרופות לאנטי-אייגינג ובריאות מטבולית, קובי עזרא חוות דעת
21/11/21 | השמנת יתר
דיאטה מנצחת תרופות לאנטי-אייגינג ובריאות מטבולית, קובי עזרא חוות דעת. המחקר, שנערך בעכברים, הראה שלתזונה (כולל קלוריות כללית ומאזן מאקרו-נוטריינטים) הייתה השפעה גדולה יותר על ההזדקנות והבריאות המטבולית מאשר לשלוש תרופות הנפוצות לטיפול בסוכרת ולהאטת ההזדקנות. הממצאים מתפרסמים ב- Cell Metabolism.

איך להיות גבוה יותר? קובי עזרא
איך להיות גבוה יותר? קובי עזרא. ישנו הורמון בגוף האדם הידוע כהורמון גדילה אנושי (HGH, Human Growth Hormone) המווסת את הגובה. הורמון הגדילה מיוצר ע"י בלוטת יותרת המוח וחיוני ביותר לצמיחה של עצמות ארוכות וסחוס.

איך להיות גבוה יותר? קובי עזרא
איך להיות גבוה יותר? קובי עזרא. ישנו הורמון בגוף האדם הידוע כהורמון גדילה אנושי (HGH, Human Growth Hormone) המווסת את הגובה. הורמון הגדילה מיוצר ע"י בלוטת יותרת המוח וחיוני ביותר לצמיחה של עצמות ארוכות וסחוס.

צמיחה וגדילה בגובה - קובי עזרא PhD
צמיחה וגדילה בגובה - קובי עזרא PhD, צמיחה וגדילה בגובה נוצרת ע"י התארכות עצמות הארוכות, כתוצאה מכונדרוגנזה בצלחות האפיפיזאליות, המכונות גם צלחות הגדילה. תהליך זה נובע מהתרבות כונדרוציטים, היפרטרופיה והפרשת מטריקס חוץ תאית. המאורגן על ידי רשתות מורכבות של גורמים תזונתיים, תאיים, פרצרין ואנדוקריניים. ניתן להגדיר את גיל ההתבגרות כתקופת המעבר מילדות דרך התפתחות מאפיינים מיניים משניים ועד השגת הגובה הסופי בבגרות. מהירות הצמיחה מוגברת בתחילת המוקדמות או באמצע החיים, ידועה כגידול הפוברטלי.

קריאטין - קובי עזרא
קריאטין - קובי עזרא היא חומצה אורגנית חנקנית הנוצרת באופן טבעי. תפקידו העיקרי של הקריאטין הוא להקל על מיחזור של אדנוזין טריפוספט (ATP), מטבע האנרגיה של התא, בעיקר ברקמת השריר והמוח.

דיאטה מהירה מאוד
05/04/15 | דיאטה
דיאטה מהירה. דיאטות לירידה במשקל. ישנן סיבות שונות לאיזון המשקל ודיאטות שונות: החל ממראה חיצוני, עיסוק בספורט ובריאות, לרבות בריאות הלב וכלי הדם ומניעת סרטן....

חיטוב הגוף - קובי עזרא
21/06/14 | דיאטה
בדיאטת דיאט2אול אוכלים כמעט הכל! אך לרוב הדיאטה נקבעת בהתאם למה שהמטופל אוכל באורח ה"נורמאלי" שיגרתי. וכמובן בשילוב המזונות הייחודי! מניב את התוצאות האופטימאליות לחיטוב הגוף באופן מקסימאלי ומהיר ביותר.

מניעת סוכרת מסוג 2
יש חוקרים הטוענים שניתן למנוע סוכרת מסוג 2, זאת ע"י שינוי בהרגלי החיים. היות ותוכנית תזונה ודיאטה נכונה המותאמים לפרט בשילוב תוכנית אימונים אכן עשויים למנוע את התפתחות הסוכרת מסוג 2. סוכרת מסוג 2 או סוכרת מבוגרים בלשון העם, בעלת מרכיב גנטי חזק יותר, תזונה ואורח חיים משפיעים על הסיכוי שהמחלה תתרחש בגיל צעיר יותר-40 או מבוגר יותר 60 ומעלה או אולי לעולם לא?!. הסיכון לסוג להופעת סוכרת מסוג 2 וסוכרת הריונית יכול להיות ירידה ע"י בשמירה על משקל תקין – כלומר השמנה יתרה ותזונה לא בריאה.

ויטמין d אוסטאופורוזיס
ויטמין d אוסטאופורוזיס ויטמין D או (Cholecalciferol) הוא ויטמין מסיס בשומן העוזר לגוף לספוג סידן. ויטמינים מסיסים בשומן מאוחסן ברקמות השומן של הגוף. בנוסף לסיוע לגוף לספוג סידן, ויטמין D גם מסייעת לגוף לשמור על כמות של סידן וזרחן בדם הנכונה. תוספת סידן וויטמין D מהווה טיפול הכרחי באוסטיאופורוזיס. מחלת האוסטאופורוזיס נמצאה מלווה באבחון שכיחות גבוהה של חסר בויטמין D. מקורות מזון ויטמין D מצויה במזונות הבאים: מוצרי חלב גבינה חמאה חלב מועשר (כל חלב בארה"ב הוא מועשר בויטמין D) דגים צדפות דגני בוקר
     
 
שיווק באינטרנט על ידי WSI