דף הבית ספורט וכושר גופני אופניים סוללות נשרפות לאופניים חשמליות
סוללות נשרפות לאופניים חשמליות
בית האופניים והממונעים 12/11/13 |  צפיות: 12784

המאמר הזה עוסק בהתייחסות לחדשות על שריפת דירה בגלל הטענה של סוללה של אופניים חשמליות.

והנה העניין: לפני מספר שבועות קיבלתי מבול של טלפונים מלקוחות שרכשו אופניים חשמליות בעבר.

ספקים וקולגות במקצוע דיווחו על חוויה דומה באותם ימים.

הסיבה הייתה שיום לפני כן התפרסמה כתבה על דירה שנשרפה בגבעתיים – בגלל הטענה של סוללה חשמלית של אופניים חשמליות – הסוללה נדלקה ושרפה את כל הדירה.

אפשר למצוא כתבות על העניין הזה בגוגל בקלות – אם תחפשו משהו בסגנון "שריפה בגלל אופניים חשמליות" או "שריפה, גבעתיים אופניים חשמליות", או כל צירוף כזה או אחר של הדברים.

תגיעו לכמה אתרי חדשות ולאתר של מערך הכבאות, ושם אפשר גם לראות תמונות של הדירה שנשרפה – וגם של האופניים.

מדאיג?

לא ממש, לא עבור הלקוחות שלנו – והסיבה היא כזאת.

מי שיסתכל טוב על התמונות – וייראה את האופניים החשמליות הרלוונטיות – והוא כמובן גם מבין משהו בנושא הזה, יוכל לראות שבמקרה הזה מדובר על שני דברים –

1. על אופניים שהם למעשה הרכבה של מערכת חשמלית על אופניים רגילים שלא מיועדים לעניין הזה – מה שאנחנו בעיקרון לא ממש ממליצים בגלל בעיות טכניות כאלו ואחרות של האופניים – שלא בנויות לעומסים הללו של משקלים ועיוותים או קדיחות כאלו ואחרות בשילדה, וגם בגלל עלויות (ברמת העיקרון הסבת אופניים לחשמליות - אפילו לקיט חוקי ותקני – עולה כמו זוג אופניים חשמליות טובות).

2. יותר מעניין ורלוונטי – מדובר על הרכבה של קיט לא תקני – אפשר לראות בקלות את המנוע – מנוע שרשרת גדול – ולזהות שהוא הרבה מעבר ל 250הוואט התקניים.

מה המשמעות של הדברים האלו – של העובדה שמדובר על אופניים לא תקניים בהרכבה.

בסך הכל העניין מאד פשוט – על מנת שסוללה תוכל לתת מענה לצריכה מוגברת של מנוע לאופניים חשמליות שהוא מעל 250 וואט (או נדיייק – הרבה מעל 250 וואט) – צריך לפרק ממנה רכיבי הגנות כמו BMSים, פיוזים וכיוב' – שמגינים על הסוללה בדיוק מהמקרים האלו של שריפה.

עכשיו במצב הרגיל – מטען של אופניים חשמליות הוא מטען חכם – הוא מפסיק אם הסוללה מלאה – והוא מפסיק את הטעינה גם אם הסוללה מתחממת מעבר לרמת חום מסוימת – והכל קשור לתקשורת שלו עם הרכיבים שבתוך הסוללה... פירקת את הדברים האלו – ואתה יכול לשבת ולחכות שיקרה נזק – והוא ייקרה- זה רק עניין של מוקדם או מאוחר.

מה כן יכול לעבוד – אם מדובר על מנועים לא חוקיים – יש מעט מאד סוללות שאכן יכולות לעמוד בעומסים של הפיקים החשמליים שהמנועים האלו מייצרים, והן באמת סוללות טובות, - וגם יקרות אגב, סוללה של 36V שיכולה לעמוד בעומסים כאלו תגיע בארץ בדרך כלל עם 8 אמפר בלבד כדי לחסוך בעלות, ובכל מקרה רוב הבונים והמשווקים של אופניים חשמליים לא חוקיים לא ערים מספיק לנושאים האלו ופשוט מרכיבים סוללות רגילות ומפרקים את הרכיבים הרלוונטיים – או בקיצור ולעניין "אוי ואבוי".

בשורה התחתונה – אני מסביר שוב ושוב ללקוחות שלי שמבקשים "אופנייםחשמליות מהירות במיוחד", או "אופניים חשמליות חזקות במיוחד", או "תבנה לי משהו חזק" או "אין דרך לעשות איזה שינוי חשמלי ו"לשחרר" את האופניים שייסעו מהר" – שברמת העיקרון אופניים חשמליות חוקיות חזקות יכולות להיות נניח דגם אחד או שניים ספציפיים שהם עם מומנט גבוה במיוחד, ומתאימים לעליות או למשקלים גבוהים ולכן הם ייסעו את ה 25 קמ"ש, או אולי 2 או 3 קמ"ש יותר, אבל זה באמת המקסימום – ומי שרוצה מעבר לזה – אין בעייה – רק אני באופן אישי לא רוצה ולא יכול להיות מעורב בעניין כזה.

מי שרוצה סוללות שישרפו לו את הבית, ועדיין לא הבין את העניין, מוזמן להמשיך ולחפש מי שייבנה לו אופניים חשמליות כאלו. ומי שלא – נשמח להציע לו דגם חוקי ותקני, שישרת את המטרות שלו בצורה הטובה ביותר.

וכדאי לדעת ולזכור שאופניים חשמליות חוקיות בהחלט יכולות לתת מענה למגוון רחב מאד של צרכים – גם למי שצריך להתמודד עם עליות או עם משקלים כבדים.

בהצלחה.


דירוג המאמר:

תגיות של המאמר:

 בית האופניים והממונעים

על הכותבים

בית האופניים הממונעים (bikeshome) היא חנות אופניים המתופעלת על ידי צוות בעל 10 שנות ניסיון בתחום של אופניים חשמליות ואופנים חשמליות מיוחדות וקלנועיות. במקום מעבדת תיקונים משוכללת לכל סוגי האופניים החשמליים והממונעים, כולל ממונעים לילדים, אופניים חשמליות מתקפלות, תלת אופן, מדריכים לאופניים חשמליים חשמליות ועוד. ניתן לקבל אופניים חשמליות באזור המרכז ובמושב צרופה שבצפון. טלפון 052-3489218.



 


מאמרים נוספים מאת בית האופניים והממונעים
 
כך תבחר אופנים חשמליות
09/03/14 | אופניים
אופנים חשמליות, גם אופניים חשמליים רגילים וגם אופניים חשמליות מתקפלות הפכו לצו השעה של ממש.



חסכוניות, ניידות קלה ומהירה, חוסר תלות בתחבורה ציבורית, לא צריך לחפש מקום חנייה וגם לא לעמוד בפקקים.



הן חוסכות לך לעמוד בפקקים ובכלל!


מאמר זה ייתן לכם הדרכה באשר למרכיב היסודי החשוב ביותר כשאתם ניגשים לרכוש זוג חדש של אופניים חשמליות או אופניים חשמליות מתקפלות


האם כדאי לרכוש אופניים חשמליות זולות?
04/12/13 | אופניים
כמי שנחשבים לאנשי אמון של הלקוחות שלנו בכל מה שקשור לרכישת אופניים חשמליות, אנחנו מוצאים את עצמנו הרבה פעמים במצבים שאפשר לקרוא להם בעדינות – לא נוחים, כשלקוחות שואלים אותנו לגבי אופניים חשמליים שהם ראו באינטרנט במחירים של 3,000 עד (בפעמים האחרונות שבדקנו) 3,800 ₪ לרכישה. והם שואלים אותנו מה האם כדאי לרכוש אופניים כאלו ומה ההבדלים.

למה אנשים מתעקשים להתעניין ולבקש לרכוש אופניים חשמליים לא חוקיים.
04/12/13 | אופניים
מאמר זה עוסק בטעות המטופשת של רכישת אופניים חשמליים לא חוקיים, ומה כן כדאי לעשות.

מאמר על אופנים חשמלים איכותיים באמת
04/12/13 | אופניים
יש אנשים שמחפשים את האופנים החשמליות הזולות ביותר שיש, הם מתחילים בלחפש אופניים יד שנייה באתרים שונים, ולפעמים גם קונים שם, אבל אחרי הם מבינים באמת את ההשלכות של רכישת אופניים יד שנייה – על כל העלויות שנובעות מכך לטווח הארוך, הם מבינים בדרך כלל שהם זורקים כסף לפח והולכים וקונים אופניים חשמליות זולות.

למה חשוב לעשות סקרי לקוחות מהשטח? (ולשאול הרבה שאלות באופן כללי)
12/11/13 | מכירות
למה הכוונה בכלל בכותרת שלנו? כל מי שקרא ולמד קצת על שיווק יודע שבעבר חברות גדולות עשו טעויות גדולות בגלל שהם הסתמכו על סקרי לקוחות, קבוצות מיקוד ועוד כל מיני שיטות וכלים "מסורתיים" שמשום מה הביאו ל כ80% כישלון בהשקת מוצרים חדשים שמופיעים בשוק.

סוללות נשרפות לאופניים חשמליות
12/11/13 | אופניים
המאמר הזה עוסק בהתייחסות לחדשות על שריפת דירה בגלל הטענה של סוללה של אופניים חשמליות. והנה העניין: לפני מספר שבועות קיבלתי מבול של טלפונים מלקוחות שרכשו אופניים חשמליות בעבר.

ההבדלים המהותיים בין סוגי המערכות החשמליות באופניים חשמליות
18/02/13 | אופניים
מאמר זה עוסק בהבדלים המשמעותיים שבין סוגי המערכות החשמליות באופניים החשמליות שאפשר לרכוש היום בשוק.

אופניים החשמליות - מה זה בדיוק אופניים חשמליות?
07/01/13 | אופניים
מאמר זה עוסק בהגדרה ובהסבר על מה הם אופניים חשמליות וכן במידע נוסף שמאפשר להבין את כלי התחבורה הזה.

שאלות חששות ותשובות לגבי אופניים חשמליות – חלק ב'.
07/01/13 | אופניים
מאמר זה הינו מאמר המשך למאמר " שאלות חששות ותשובות לגבי אופניים חשמליות" בו התחלנו לגעת בעיקרי השאלות שעולות אצל מתעניינים רבים באופניים חשמליות, שהפכו להיות כלי תחבורה פופולרי מאד בכבישי ארצנו.

שאלות חששות ותשובות לגבי אופניים חשמליות
07/01/13 | אופניים
מאמר זה עוסק באופניים חשמליות, בשאלות רבות וחששות שיש לאנשים בנוגע לאופניים חשמליות.
     
 
שיווק באינטרנט על ידי WSI