דף הבית בניין ואחזקה בניין ואחזקה - אחר איטום גגות
איטום גגות
COOL SEO 21/08/18 |  צפיות: 524

איטום גגות – השקעה, לא הוצאה

לטווח הרחוק איטום הגג הוא השקעה ולא הוצאה, איטום הגג עוזר לשמור על ערך הבית ע"י כך שלא חודרים מים לתוך הבית או הדירה ונמנעים נזקים כבדים, המחירים של איטום גגות בימינו הופכים את העניין למשתלם במיוחד.

איטום או זיפות גגות?

רוב הגגות בישראל מוגדרים כגגות שטוחים וישנן שתי דרכים נפוצות לאטום את הגג, איטום ביריעות ביטומניות וזיפות הגג בזפת. זיפות הגג בזפת חם היה נפוץ מאד בשנים עברו מפני שזו הייתה האופציה היחידה לאיטום הגג והיא דורשת תחזוקה לאורך שנים לעומת זאת איטום הגג ביריעות הפך לנפוץ יותר בשנים פשוט כי יעיל יותר, זול יותר בטווח הרחוק ואינו דורש טיפול מיוחד. בואו נסקור את ההבדלים בין זיפות גגות ואיטום גגות.

זיפות גגות

כמו שאמרנו זיפות גגות היה נפוץ מאד פעם מפני שזו היית השיטה היחידה לאטום את הגג, זו שיטה שהיום ברור לנו שמזיקה לסביבה, יש להבעיר אש על מנת לחמם את הזפת ולמרוח אותו, דבר נוסף ולא פחות חשוב הוא עניין החום, צבע הזפת הוא שחור וכידוע צבע שחור מושך יותר חום וכולא אותו בתוך הדירה, על מנת לעקוף את הבעיה הזו היה צורך גם בסיוד גגות, צביעה בצבע סיד לבן הייתה מושכת פחות חום אך הבעיה העיקרית הייתה שהיה צורך לתחזק את כל העניין אחת לשנה או שנתיים לפחות, תלוי בתנאי מזג האויר. אז לסיכום זיפות הגג היא שיטת איטום לא ירוקה ואף מזיקה לסביבה, זיפות גגות ייתן לכם מענה לאטימה אך יגרור איתו הוצאות נוספות לתחזוקה במשך שנים, מומלץ לבצע גם סיוד גגות כל שנה או שנתיים.

איטום גגות ביריעות

איטום גגות מקצועי בימינו מתבצע בעזרת יריעות ביטומנית, אלו יריעות זפת מוכנות עם ציפוי בצבע לבן ואת היריעות מחברים בהלחמה (חימום\המסה של קצוות היריעות וחיבורם אחד לשני) אז איפה היתרונות וחסרונות בשיטה זו? בעיקרון יש רק יתרונות לשיטת איטום ביריעות, הנזק לסביבה הוא מינימלי ביותר, איטום ביריעות יכול להחזיק 10 שנים ויותר( כן, כן, שקט ושלווה ליותר מ 10 שנים), רוב חברות האיטום נותנות אחריות לתקופת זמן זו, אין צורך בתחזוקה שוטפת, אם נפתחה יריעה אחת או הלחמה פשוט מתקנים, בטמפרטורה בבית נשמרת בגלל שצבעם החיצוני של היריעות הוא בהיר, אם רוצים להגדיל ולעשות ניתן כמובן לסייד גם את היריעות וליהנות מטמפרטורה נמוכה יותר בבית.

מה הקשר לשמירת הטמפרטורה בבית?

בטח שאלתם את עצמכם אם יש לי מזגן, מה אכפת לי מהטמפרטורה בחוץ? אז נסביר את ההגיון שעומד מאחורי השאלה. בישראל הקיץ חם מאד, השמש קופחת מהבוקר ועד הערב והדירות הקומות האחרונות הן אלה שסופגות את כל החום הזה במהלך כל היום ואז החום "נכלא" בתוך המבנה, הדלקת מזגן היא כמובן פתרון נפלא אך גם לה יש השלכות כלכליות, למשל... לקרר דירה שהטמפרטורה בה נמוכה מלכתחילה חוסכת בחשמל והופכת יותר כלכלית, דבר נוסף שבדרך כלל לא שמים לב אליו הוא שמיקום המזגנים בדרך כלל הוא בחלקו העליון של הקיר, קרוב לתקרה, ככל שהתקרה חמה יותר כך המזגן מתאמץ יותר על מנת לקרר את הבית ואתם בסופו של דבר משלמים יותר.

לסיכום, שיטת האיטום המומלצת ביותר היא איטום ביריעות, כל מה שנשאר לכם לעשות הוא פשוט להתקשר, להיוועץ ולבחור את הקבלן הכי טוב שתוכלו. איך לבחור את קבלן האיטום הנכון? במאמר הבא.


דירוג המאמר:

תגיות של המאמר:

 COOL SEO


 


מאמרים נוספים מאת COOL SEO
 
CBD סגולותיו והשפעותיו של השמן
סיבידי איך ועל מה הוא משפיע ובמה הוא ממש עוזר...

שמן סיבידי לחרדה
26/08/20 | צרכנות
איך שמן הסיבידי יכול לעזור בטיפול בחרדה

סיבידי לכלבים
בעלי כלבים אמורים לדאוג לכל מחסורם כולל לבריאותם. כלבים סובלים ממחלות ומנגעים שונים ודרכי הטיפול אצלם משתנים בהתאם לצורך.

מה צריך לדעת לפני שמזמינים שירותי ביובית?
בפתח תקווה ניתן למצוא סוגי מבנים שונים כולל פרטיים, עסקיים, ציבוריים ואחרים, ובכל מבנה יש מערכת ביוב שתפקידה היא להעביר את המים המשומשים ומי השופכין החוצה. מערכת הביוב עשויה מבטון או מפלסטיק קשיח ואמורה להיות אטומה לסביבה החיצונית. היא בנויה בעומק הקרקע ורק המכסים של בריכות הביוב נגלים לעין.

למה צריך שירותי ביובית?
בכל בית יש שתי מערכות אינסטלציה מקבילות. האחת אשר מכניסה מים המגיעים עד נקודות הקצה (הברזים, הטושים, האסלות וכדומה), והשנייה היא זאת אשר מפנה את המים המשומשים אל בריכות הביוב החיצוניים.

מעקות זכוכית בטיחות ויופי ללא פשרות
27/02/20 | תעשייה
כל מבנה בעל מספר מפלסים מתוכנן בקפידה תוך כדי התחשבות באלמנטים בטיחותיים. אחד מהאביזרים הנדרשים הוא מעקה בטיחות. ניתן למצוא מעקות בגרמי מדרגות, במרפסות, על גגות יציבים המיועדים לאירוח וכדומה.

המרכז העולמי לחסד - סיוע לחולים נזקקים.
16/09/18 | יהדות
המרכז העולמי לחסד עוסק במתן עזרה לחולים ולמשפחות עניות, מאמר זה סוקר כמה נקודות וכמה אפשריות לתרומות לעזרה לנזקקים.

טיפים לבחירת אינסטלטור מקצועי
21/08/18 | שיפוצים
דילמה נפוצה בקרב אנשים היא בחירת בעל מקצוע אמין ואיכותי, במאמר זה נסקור וניתן כמה טיפים לבחירת אינסטלטור מקצועי

שירותים ניידים לכל מטרה
אפשר לספור על כף יד אחת את נותני השירות בתחום השירותים הניידים, אז איך לבחור את הספק הנכון ומה כדאי לדעת לפני שמזמינים

איטום גגות
איטום גגות הוא ללא ספק הוצאה נכבדת, מאמר זה יסביר איך ההוצאה הזו הופכת להשקעה וכמה היא חשובה.
     
 
שיווק באינטרנט על ידי WSI