דף הבית קניות וצרכנות קניות שמן זית כתית מעולה כמתנה לפסח
שמן זית כתית מעולה כמתנה לפסח
eyeweb - בניית אתרים לעסקים 08/02/11 |  צפיות: 3020

שמן זית כתית מעולה כמתנה לפסח

מעט על שמן הזית ולמה לקנותו כמתנה לפסח.

מקור עצי הזית הוא באזור ארץ ישראל וסוריה. מכאן הוא נפוץ לכל העולם וזה חשוב שתדעו.

הפקתשמן הזית, או בעברית תקנית, עצירת שמן הזית מתבצעת מאז ומתמיד בבית ביתפעם באמצעות מפרכת, משטח אבן כעור ומעליו גלגל אבן גדול וכבד המסתובב ודורסאת הזיתים, פעם זה נעשה באמצעות חמור, סוס, פרד וכו' וכיום באמצעות מנועחשמלי. נכון לשנים האחרונות יותר ויותר משתמשים במכבשים הידראולייםהמחליפים את גלגל האבן.

לעצירת השמן שלושה שלבים: שבירה וריסוק שלהזיתים באמצעות גלגל האבן או המכונה, סחיטת רסק הזיתים, הזרמת הנוזל לתוךמיכלים. לאחר שהייה קצרה מיכלים אלו מופרד השמן מהמים (מוהל).

בבתיבד בעלי המכונות ההידראוליות התהליך מהיר יותר. הזיתים עוברים ישירותממתקן השטיפה והפרדת העלים דרך מכונת ריסוק הזיתים ומשם ישירות למכבש בלחץגבוה. הנוזל המופק שהוא תערובת של שמן ומים מוכנס לצנטרפוגה וההפרדה מהירה,השמן עובר למיכל שמן והמים למיכל מים והחוצה. סוג זה של כבישה נקרא כבישהקרה והוא והוא השמן המומלץ.

את השמן הטרי ניתן לבקבק ישירות ממיכל השמן של המכונות ולנצלו עד כ 3 חדשים מאחר ולאחר מכן הוא מתחיל להחמיץ.
כמוכן את השמן המופק ניתן למלא בחביות ולפקוק אותן היטב על מנת שלא יישאראוויר במיכל. לאחר מספר חודשים ניתן לבקבקם כאשר שמן זה טוב לשימוש למשךשנה ויותר וזה בעצם סוג השמן הנמכר בחנויות או המיובא ארצה.

בשמןהזית כמות גדולה של חומצה אוליאית שהיא חומצת שומן חד-בלתי-רוויה, התורמתלהקטנת הכולסטרול הרע LDL ועליה ברמת הכולסטרול הטוב HDL. בכך הוא  תורםלמניעת מחלות לב, מחלות דם ובעיות בכלי הדם כמו טרשת עורקים.
האיזון בין החומצה האוליאית לחומצה הלינולנית דומה לזה המצוי בחלב אם, והינו אופטימאלי לספיגת סידן.
שמןהזית מכיל פוליפנולים וויטמין E שהם אנטיאוקסידנטים (נוגדי חמצן), שעל פיהערכה משפרים את ההגנה של הגוף מפני התפתחות תאים סרטניים, ומונעים בליהוהזדקנות של תאי הגוף.

לתשומת לבכם כי טמפרטורת הרתיחה הגבוהה של השמן מקטינה את סכנת הפולימריזציה של השמן, כלומר הפיכת מרכיבים שונים שלו לרעילים.

איכותהשמן נקבעת בהתאם לתהליך הפקתו ורמת החומציות שלו. אחוז החמיצות מציין אתאחוז החומצות החופשיות בשמן. השמן בדרגה הגבוהה ביותר נקרא שמן זית כתית מעולה כאשר רמת החומציות שלו לא עולה על 0.8 אחוז. מעל לאחוז זה איכות השמן יורדת (זה עדיין לא אומר שהשמן לא טוב).

ומכאן למתנות לחגים ובפרט לחג פסח המתקרב.
כלים נאים, שמיכה וסדין יש לכולנו. עוד מוצר לקבור בארון המטבח או במקום אחר בבית כבר מיותר.
ההמלצה שלנו היא דווקא לקנות מתנה שתהיה שימושית כמו שמן זית כתית מעולה למשל. מזה לפחות ייהנו כולם.
הגיעואליכם אורחים מחול? קנו להם בקבוק שמן זית תוצרת ישראל. כמו שציינו מעלה,כאן המקור של הזית וכאן מיוצר השמן הטוב והבריא ביותר.
כל יצרני שמןהזית בארץ מבוקרים על ידי מועצת הזיתים ואם קונים מיצרן ישראלי מוכר ובעלרישיון ייצור שמן זית מטעם מועצת הזיתים הרי שעשיתם את שלכם.
זו תהיה מתנה לפסח העדיפה על סט צלחות או סיר שיקברו בארון עד לסוף הדורות.

וכמו כן נא לא לשכוח את המרכיבים הבריאותיים של השמן. כל בוקר כף שמן זית עם קצת לימון לגוון הטעם ובריאותכם מובטחת.

ובמידה ומאמר זה גרם לכם להתעניין עוד בכל הקשור לשמן זית היכנסו לאתר פתורה יצרני שמן זית, יינות ודבש והתעדכנו.


דירוג המאמר:

תגיות של המאמר:

 eyeweb - בניית אתרים לעסקים

מה אנחנו עושים בשביל העסק שלך ב-eyeweb? 
אנו עוסקים ב-בניית אתרים לעסקים, קידום אתרים, פרסום באינטרנט ושיווק באינטרנט.
בונים אתרים פשוטים שגוגל אוהב!
נותנים לך שרותי אינטרנט המתאימים בדיוק לעסק שלך.
משלבים לך בניית אתר, קידום אתר שיווק האתר ופרסום על ידי רשת האתרים שלנו.
כשאתה בונה אתר אצלנו, תוכל להתחיל בקטן ולגדול עם הזמן ועם העסק שלך. 
אצלנו תוכל לקבל את כל שרותי הבניה, השיווק והקידום של העסק שלך תחת קורת גג אחת. אתר אינטרנט: www.eyeweb.co.il



 


מאמרים נוספים מאת eyeweb - בניית אתרים לעסקים
 
פרסום באינטרנט לעסקים קטנים
אם בעבר הרחוק , עסקים קטנים רבים לא יכלו אפילו לחשוב להתמודד מול חברות ותאגידי ענק בשוק הפרסום, הרי שהיום, באמצעות האינטרנט, הם בהחלט יכולים לעשות זאת ובהצלחה מרובה.

לא רק בים – זיפות גגות
לפעמים השיטות הישנות והמסורתיות הן השיטות הטובות ביותר שלנו לעשות דברים. זיפות גגות היא אחת הדוגמאות. בדיקות שגרתיות של הגג וזיפות מדי מספר שנים יבטיחו לכם גג אטום ככל שניתן.

הכן גגך לקיץ – הלבנת גגות
בדיוק כמו שאנחנו מכינים את מכוניותינו לחורף ואת גופנו לקיץ – כך גם את גגותינו לקיץ כדאי שנכין, לקראת הקיץ והשרב הגדול שאנחנו בתור ישראלים ותיקים יודעים, שלא יחוס עלינו ושלא יחסוך מאתנו כמויות אדירות של שמש וקרינה.

הסרת שיער בשיטות שונות – מה עדיף?
כל אחד ואחת מעדיפים את השיטה שלהם להסרת שיער - בקיץ, בחורף ובעונות שביניהן. חשוב להחליט על שיטה שתהיה לכם גם נוחה, גם יעילה וגם, אם אפשר, כמה שפחות כואבת. איזו דרך אתם מעדיפים? מהם היתרונות והחסרונות של כל דרך?

תקנון מצוי מול תקנון מוסכם לבית משותף
התקנון המצוי הוא תקנון אשר מחייב כל בעל דירה בבית משותף, בין אם הוא מודע לקיומו של התקנון ובין אם לאו. תפקידו של התקנון המצוי – להגן על כל הצדדים הנוגעים בסוגיות מסוימות, בנוגע לרכוש הפרטי ולרכוש המשותף.

חיילים משוחררים – מה עכשיו?
התקופה של להיות חיילים משוחררים היא תקופה מעולה וכיפית, ויש תחושת שחרור גדולה מאוד, במיוחד אחרי כל כך הרבה שנים של לימודים ותיכון וצבא – פתאום אתם באמת חופשיים. אבל יחד עם החופש הזה גם מגיע המון בלבול. יופי, אתם חופשיים ומאושרים, אבל.... מה עושים עכשיו?

5 סגולות של שמן זית כתית מעולה
שמן זית באיכות טובה טומן בחובו גם הרבה מאוד סגולות בריאותיות שוודאי תשמחו לדעת שאתם מקבלים אותן באריזה אחת יחד עם הצבע, הריח והטעם הנפלא הזה של שמן זית כתית מעולה, הנה חמש מהן לפניכם

חיילים משוחררים – רוצים ללמוד להיות בעלי מקצוע?
חיילים משוחררים רבים פונים ללימודי תעודה שמכשירים אותם להיות בעלי מקצוע בכל מיני תחומים, מתוך הבנה שהרבה פעמים לא צריך ללמוד המון שנים באוניברסיטה כדי להצליח בחיים. לפעמים לימודי תעודה במקצוע שיש לו ביקוש רב בשוק יכולה לקדם חיילים משוחררים בפרק זמן קצר יותר, למקומות רחוקים יותר. זו יכולה להיות נקודת התחלה מצוינת

השוואה בין שטות להסרת שיער
אם יכולנו להסתובב בקיץ הישראלי כמו אדם וחווה, היינו עושים את זה בכיף. אבל זהו, שאנחנו לא יכולים... ולכן אנחנו מנסים ללבוש את המינימום שאפשר. ובשביל ללבוש את המינימום שאפשר, מה לעשות, אנחנו צריכים לדאוג שנהיה חלקים ונוכל ללכת בהרגשה טובה ונעימה. מה גם שאת 'הפרוות'... אנחנו מעדיפים להשאיר לחורף.

7 מחשבות על בחירת בעלי מקצוע
כאשר בוחרים בעל מקצוע יש הרבה שיקולים. זה נשמע אולי מוגזם, כאילו – מה כבר יכול להיות? אבל האמת היא שיש לא מעט פרמטרים ודברים שכדאי לקחת בחשבון לפני שבחורים בעל מקצוע. אז מה הם? הנה לפניכם 7 מחשבות שריכזנו עבורכם בנוגע לבחירת בעלי מקצוע, ממה ששמענו ומהניסיון האישי שלנו
     
 
שיווק באינטרנט על ידי WSI