דף הבית בית משפחה וזוגיות נישואין זוגיות והפחד מלהיקשר
זוגיות והפחד מלהיקשר
ד"ר כרמי אומרו 03/06/20 |  צפיות: 5921
בתהליך טיפול זוגי, לעיתים נתקל אצל אחד מבני הזוג בפחד מלהיקשר. תהליך ייעוץ זוגי מזהה את הפחד הזה כמקום בו האדם משייך את המחויבות והקשר הזוגי למצב המאיים על הפרטיות והחופש האישי. ניתן לזהות במהלך טיפול זוגי את הפחד מתלותיות המוביל למחשבה כי במקרה והקשר לא יצליח, איבוד הקשר הזוגי עלול לגרום לקריסה. טיפול זוגי יכול לקשור את הפחד הנוכחי לחוויה מוקדמת יותר המעצבת את הקושי הנוכחי להיקשר. ניתן לומר שפחד זה נפוץ אצל זוגות רבים. נוצרת אצלם זוגיות שאיננה יציבה המובילה אותם לתחושת חוסר ביטחון.

טיפול זוגי – ביטוי הפחד מלהיקשר

ייעוץ זוגי מכיר בבן זוג המפחד להיקשר כמי שעלול למנוע את ההתקרבות בקשר הזוגי. מטפל זוגי מזהה את השהייה הממושכת עם בת הזוג, שיחות וקרבה אינטימית כיוצרים קושי אצל מי שמפחד להיקשר. תהליך טיפול זוגי מבחין כי הימנעות מקרבה יתרה עלולה להתבטא בנטייה לברוח מהקשר הזוגי עצמו. בין אם זה על ידי התרחקות פיסית הכוללת שעות עבודה מרובות מחוץ לבית, בילויים עם חברים ובני משפחה. מטפל זוגי מאתר את דרכי יצירת הריחוק בתוך הבית עצמו כמו: התעסקות עם המחשב, שעות מרובות של צפייה בטלוויזיה, שעות שינה שונות.. פעולות המאפשרות הימצאות ביחד תוך כדי שמירת הריחוק בין בני הזוג.

מטפל זוגי מזהה את התקיעות בפחד

טיפול זוגי רואה בפעולות ההימנעות כמנציחות את המצב. טיפול זוגי רואה באדם שנמנע מלהיקשר, החי כמו רווק שאינו מחויב לקשר הזוגי. כמי שלמעשה מייצר וחי את הפרידה יום יום. בכך נמנע מהפתעה לא צפויה. הליך ייעוץ זוגי רואה את האדם המפחד כמי שנמנע, כמי שמכין את הקרקע לפרידה שתתרחש. טיפול זוגי רואה בפעולות אלו מעין יצירת רשת ביטחון רגשית האומרת אם לא תטפס גבוה לא טיפול ותתרסק. דהיינו, אם לא תתאהב ותתקרב לא תיפגע כשתיפרד.

ההתמודדות עם הפחד מלהיקשר

בתהליך טיפול זוגי נבקש מבן הזוג לראות בפחד כגורם משתק. ייעוץ זוגי מדגיש כי אדם העסוק רוב הזמן בהימנעות עלול להפסיד את החיים שלו. טיפול זוגי בא ואומר לאדם כי הדגש שלו על מניעת סבל. מניעת הפגיעה שמקורה בפרידה שעלולה לקרות. טיפול זוגי מראה לאדם, כי בהיותו עסוק רוב הזמן במניעת הפגיעה, הוא איננו נהנה ממה שיש לו. טיפול זוגי מבקש מהאדם לקבל את הפחד מהפגיעה. טיפול זוגי מייצר אצל האדם תפיסה כי עדיף ללמוד לחיות עם הפחד, מאשר לאבד את שמחת החיים כתוצאה מחיים המלווים בפחד מתמיד


דירוג המאמר:

תגיות של המאמר:

 ד"ר כרמי אומרו

מכון פתרונות מאגד פתרונות טיפול זוגי, ייעוץ זוגי וגישור ובנוסף הינו אחדהגופים המקצועיים בישראל שמספק הכשרה איכותית בתחומי לימודי ייעוץ זוגי,  קורס גישור וקורס אימון אישי



 


מאמרים נוספים מאת ד"ר כרמי אומרו
 
זוגיות והפחד מלהיקשר
03/06/20 | נישואין
בתהליך טיפול זוגי, לעיתים נתקל אצל אחד מבני הזוג בפחד מלהיקשר. תהליך ייעוץ זוגי מזהה את הפחד הזה כמקום בו האדם משייך את המחויבות והקשר הזוגי למצב המאיים על הפרטיות והחופש האישי.

זוגיות והפחד מלהיקשר
03/06/20 | נישואין
בתהליך טיפול זוגי, לעיתים נתקל אצל אחד מבני הזוג בפחד מלהיקשר. תהליך ייעוץ זוגי מזהה את הפחד הזה כמקום בו האדם משייך את המחויבות והקשר הזוגי למצב המאיים על הפרטיות והחופש האישי.

אני מעוניין להתחיל עם נשים אחרות
יואב התקשר אלי "יש לנו משבר בקשר. אשתי ראתה אותי יוצר קשר באתר הכרויות עם נשים אחרות. יש לי צורך להכיר נשים נוספות ואני רוצה לפתוח את הדברים ולשים אותם על השולחן. אנחנו התחתנו בגיל עשרים ולא התנסתי עם נשים נוספות. אני רוצה שהיא תבין את הצורך שלי". לאחר שיחה נוספת עם אשתו, שרצתה להכיר אותי בטלפון קבענו להיפגש למחרת.

המסת הקרח במהלך הייעוץ הזוגי
כיצד מתנהג זוג כשהוא מגיע ליועץ זוגי - מאמר מנקודה קצת אחרת

אימון אישי לכל מטרה
בעולם שלנו, בו פרושות בפנינו כל כך הרבה אפשרויות, לא פעם יוצא שאנחנו מתבלבלים\לא מוצאים את ייעודנו או פשוט נתקעים\נקלעים למשברים שונים. בין אם מדובר במקרים בהם אדם לא יודע לאיזו מסגרת תעסוקתית להיכנס, מצבים לפיהם מתקשים לבחור במסלול לימודים כלשהו ובין אם לא מצליחים לבחור בשיטת ההתנהלות הכלכלית הנכונה. מה עושים? זה פשוט – פונים לקבלת אימון אישי, שהיום מסייע לכל מטרה ומטרה.

תרגילי דמיון מודרך
אחד הענפים הטיפוליים שזוכים להכרה בימנו הוא לא אחר מאשר – דמיון מודרך. טיפול באמצעות דמיון מודרך, נחשב לשיטה נהדרת, פשוטה, ובעלת תוצאות חיוביות מאוד, מה שהופך את הפופולאריות הרבה שנצברת סביב ענף זה להגיונית ומובנת מאליה.

גישור כחלופה משפטית לפתרון סכסוכים
גישור לא מהווה חלופה אפקטיבית, והמקרה מועבר לניהולה של מערכת המשפט ולפסיקתה הסופית. במאמר שלפניכם, נבאר את מטרותיו של הגישור, יתרונותיו ותחומיו.

לימודי דמיון מודרך בדרך אל האושר
13/03/12 | NLP
במאמר קצר זה, נבאר את המושג דמיון מודרך ואף נפרוש בפניכם את התכנים הנלמדים בקורס.

יעילות טיפול זוגי
במאמר זה שלפניכם, נרחיב מעט ונסביר מתי טיפול זוגי מסייע לבני זוג לשקם את הקשר הזוגי שלהם, ואף באילו מקרים טיפול זוגי ייחשב כפחות יעיל.

ייעוץ זוגי ומשפחתי
ידוע לכל, כי כל מערכת יחסים חווה עליות וירידות, פנייה אל ייעוץ זוגי תסייע לבני הזוג ובכלל, למשפחה להתגבר על משבריהם ולשקם את הקשר הזוגי שלהם.
     
 
שיווק באינטרנט על ידי WSI