דף הבית אימון אישי NLP לימודי דמיון מודרך בדרך אל האושר
לימודי דמיון מודרך בדרך אל האושר
ד"ר כרמי אומרו 13/03/12 |  צפיות: 5314

בשנים האחרונות התפתחו באופן ניכר מגמות הלימודים, בעוד שבעבר המקצועות השולטים התמקדו בלימודי רפואה, לימודי משפטים, לימודי הוראה ושאר מקצועות מקובעים אלו, כיום, אנו עדים לפריצתם של מגוון עצום של מקצועות אותם ניתן ללמוד.

התפתחות משמעותית זו, מאפשרת לכל המעוניין ללמוד ולהתפתח, לבחור את מסלול הלימודים האידיאלי עבורו, זה שיעניין אותו ואף יימצא את יכולותיו. מבין מגוון המקצועות הרחב שקיים, בחרנו להתמקד הפעם בלימודי דמיון מודרך. אי לכך, במאמר קצר זה, נבאר את המושג דמיון מודרך ואף נפרוש בפניכם את התכנים הנלמדים בקורס.

מהו דמיון מודרך?

אז מה זה בעצם דמיון מודרך אתם שואלים? ובכן, התשובה לכך פשוטה היא. דמיון מודרך הינו תהליך בו משולבים מגוון כלים וטכניקות של הירגעות והרפיה, אשר באמצעותן מדמיינים מצבים או עצמים מסוימים. במהלך דמיון מודרך, מתרגלים את שליטת המוח על התפקודים הגופניים, הרגשיים והנפשיים, כל זאת על מנת להביא לפתרון בעיות שונות.

לימודי דמיון מודרך, מאפשרים לתלמידים לעשות שימוש מושכל בשיטת הדמיון המודרך, ולנצלה ככלי טיפולי חוויתי. באמצעות ההדמיות שבתהליכי דמיון מודרך, ניתן להכיר וללמוד טוב יותר את החלקים הפועלים בתוכנו והמפעילים אותנו. לכן יוצא שבמסגרת דמיון מודרך, עוברים תהליך של הירגעות והרפיה, ומאפשרים שימוש בדמיון ובהדמיות אשר באמצעותן מתבוננים ברגשות ובמחשבות. לאחר שלב זה, מנתחים את אותן מחשבות ורגשות ומזהים את אלו המפריעים לנו להתנהל נכונה.

משלב זה ואילך (לאחר זיהוי החסמים באמצעות שיטת דמיון מודרך), "השחרור" של כל אותן מחשבות ורגשות שמהווים עיכוב ומטרד, מתבצע בהתאמה לקצב האישי של האדם ובהתאם לתהליכי דמיון מודרך.

מה כולל קורס דמיון מודרך?

לאחר שהבנו מהו דמיון מודרך ומהי מהותו, נסביר מעט על לימודי דמיון מודרך.

תחילה נציין שישנו מגוון רחב של מכללות, אוניברסיטאות ושאר מוסדות לימודיים המציעים כיום לתלמידיהם קורס דמיון מודרך. על אף השפע שקיים, חשוב לבחור קורס דמיון מודרך מקצועי ואיכותי שיפגיש את התלמידים עם מקרים מעשיים ואף יאפשר להם לבצע "התמחות" מסוימת (שבמרבית המקומות תתבטא בתרגול המיומנויות שילמדו על חברים או מכרים).

היקף קורס דמיון מודרך, ישתנה ממוסד לימודי אחד למשנהו, בעוד ברוב המקומות הוא יהיה בן 12-15 מפגשים, בני 6 שעות אקדמאיות כל אחד. התכנים שילמדו בקורס דמיון מודרך, יכול שישתנו גם הם מעט ממקום למקום, אולם, מרביתם יכללו נושאים כמו: שחרור מנגנונים יוצרי מתח פנימיים, דרכים לייצוב שינוי והצלחה, שחרור מחוויות וטראומות עבר, יצירת תהליכים מדורגים, תהליכים בוני העצמה אישית, עבודה בדמיון בשני מצבים (עיניים פקוחות ועיניים סגורות), איתור צרכים והתאמת תהליכי דמיון מודרך למטרה.

חשוב לציין כי לימודי דמיון מודרך מוצעים הן כשיטה טיפולית העומדת בפני עצמה והן כשיטת טיפול דמיון מודרך המוצעת למטפלים בשיטות שונות ככלי מעצים שיאפשר להם להרחיב את טווח הנגישות והייעול שלהם כמטפלים.


דירוג המאמר:

תגיות של המאמר:

 ד"ר כרמי אומרו

מכון פתרונות מאגד פתרונות טיפול זוגי, ייעוץ זוגי וגישור ובנוסף הינו אחדהגופים המקצועיים בישראל שמספק הכשרה איכותית בתחומי לימודי ייעוץ זוגי,  קורס גישור וקורס אימון אישי



 


מאמרים נוספים מאת ד"ר כרמי אומרו
 
זוגיות והפחד מלהיקשר
03/06/20 | נישואין
בתהליך טיפול זוגי, לעיתים נתקל אצל אחד מבני הזוג בפחד מלהיקשר. תהליך ייעוץ זוגי מזהה את הפחד הזה כמקום בו האדם משייך את המחויבות והקשר הזוגי למצב המאיים על הפרטיות והחופש האישי.

זוגיות והפחד מלהיקשר
03/06/20 | נישואין
בתהליך טיפול זוגי, לעיתים נתקל אצל אחד מבני הזוג בפחד מלהיקשר. תהליך ייעוץ זוגי מזהה את הפחד הזה כמקום בו האדם משייך את המחויבות והקשר הזוגי למצב המאיים על הפרטיות והחופש האישי.

אני מעוניין להתחיל עם נשים אחרות
יואב התקשר אלי "יש לנו משבר בקשר. אשתי ראתה אותי יוצר קשר באתר הכרויות עם נשים אחרות. יש לי צורך להכיר נשים נוספות ואני רוצה לפתוח את הדברים ולשים אותם על השולחן. אנחנו התחתנו בגיל עשרים ולא התנסתי עם נשים נוספות. אני רוצה שהיא תבין את הצורך שלי". לאחר שיחה נוספת עם אשתו, שרצתה להכיר אותי בטלפון קבענו להיפגש למחרת.

המסת הקרח במהלך הייעוץ הזוגי
כיצד מתנהג זוג כשהוא מגיע ליועץ זוגי - מאמר מנקודה קצת אחרת

אימון אישי לכל מטרה
בעולם שלנו, בו פרושות בפנינו כל כך הרבה אפשרויות, לא פעם יוצא שאנחנו מתבלבלים\לא מוצאים את ייעודנו או פשוט נתקעים\נקלעים למשברים שונים. בין אם מדובר במקרים בהם אדם לא יודע לאיזו מסגרת תעסוקתית להיכנס, מצבים לפיהם מתקשים לבחור במסלול לימודים כלשהו ובין אם לא מצליחים לבחור בשיטת ההתנהלות הכלכלית הנכונה. מה עושים? זה פשוט – פונים לקבלת אימון אישי, שהיום מסייע לכל מטרה ומטרה.

תרגילי דמיון מודרך
אחד הענפים הטיפוליים שזוכים להכרה בימנו הוא לא אחר מאשר – דמיון מודרך. טיפול באמצעות דמיון מודרך, נחשב לשיטה נהדרת, פשוטה, ובעלת תוצאות חיוביות מאוד, מה שהופך את הפופולאריות הרבה שנצברת סביב ענף זה להגיונית ומובנת מאליה.

גישור כחלופה משפטית לפתרון סכסוכים
גישור לא מהווה חלופה אפקטיבית, והמקרה מועבר לניהולה של מערכת המשפט ולפסיקתה הסופית. במאמר שלפניכם, נבאר את מטרותיו של הגישור, יתרונותיו ותחומיו.

לימודי דמיון מודרך בדרך אל האושר
13/03/12 | NLP
במאמר קצר זה, נבאר את המושג דמיון מודרך ואף נפרוש בפניכם את התכנים הנלמדים בקורס.

יעילות טיפול זוגי
במאמר זה שלפניכם, נרחיב מעט ונסביר מתי טיפול זוגי מסייע לבני זוג לשקם את הקשר הזוגי שלהם, ואף באילו מקרים טיפול זוגי ייחשב כפחות יעיל.

ייעוץ זוגי ומשפחתי
ידוע לכל, כי כל מערכת יחסים חווה עליות וירידות, פנייה אל ייעוץ זוגי תסייע לבני הזוג ובכלל, למשפחה להתגבר על משבריהם ולשקם את הקשר הזוגי שלהם.
     
 
שיווק באינטרנט על ידי WSI