דף הבית בניין ואחזקה בניין ואחזקה - אחר פוליש וניקיון
פוליש וניקיון
רחלי פרי 29/11/10 |  צפיות: 2256

פוליש

אימא שלי תמיד נהגה לומר שמי שדואג לניקיון הבית שלו באופן שוטף וקבוע, אף פעם לא יאלץ להתמודד עם בית מוזנח ומלוכלך במיוחד. עד היום אימא שלי מתגאה בעובדה שהדירה שלנו היא אחת הדירות המטופחות בבניין בן 20 שנה, בעיקר בזכות ההקפדה על ניקיון כל חלק בבית וללא כל שיפוץ בדירה.

אולם גם אימא שלי, החסידה הגדולה של הניקיון הביתי, נוכחה לגלות שלעיתים ניקיון שוטף פשוט איננו מספיק, בעיקר כשמדובר ברצפת הבית. כי לא משנה כמה נקפיד על שטיפת הרצפה שלנו אחת לשבוע ואפילו יותר, עוד לא המציאו את הספונג'ה שתוכל להחזיר לרצפה את המראה הזוהר והמבריק שהיה לה כשעוד היתה חדשה. וגם אם אנחנו מקפידים לנקות את הרצפה שלנו לעיתים תכופות, עדיין אנו נאלץ לבצע פוליש אחת לשנתיים-שלוש כדי ליהנות מרצפה מבריקה באמת.

פוליש ביתי – לבית מבריק ונקי

גם אם נקפיד לנקות את רצפת הבית שלנו מדי יום, לא נוכל להחזיר את הגלגל אחורה. בין אם נרצה בכך ובין אם לאו, הרצפה שלנו נוטה להישחק: כתוצאה מהליכה מרובה בנעליים, כתוצאה מגרירת רהיטים, ממשחקים של הילדים, מכתמים עמוקים ועוד. שחיקה זו לא ניתנת להסרה באמצעות מים, נוזל לניקוי רצפות וסחבה. הדרך היחידה להחזיר לרצפה שלנו את הברק והזוהר היא באמצעות פוליש.

רבים חושבים שפוליש נהוג לבצע רק במשרדים, מרכזים מסחריים או בדירות לפני אכלוס. אך בפועל גם בעלי דירות מאוכלסות מבצעים פוליש אחת לכמה שנים, כדי לחדש את מראה הבית שלה. אכן, קשה יותר לבצע פוליש בדירה מאוכלסת, שכן פוליש דורש לפנות את הדירה מרהיטים ומחפצים. לכן, בדירות מאוכלסות נוהגים לבצע פוליש בשלבים: בכל פעם מפנים את הרהיטים מחדר אחד ליתר חדרי הבית, ומבצעים פוליש בכל חדר בנפרד. אולם למרות הקושי הלוגיסטי, אנשים רבים לא מתפשרים על בוהק הרצפה שלהם ומזמינים חברת פוליש שתבריק את רצפתם.

פוליש – יצאת מבריק!

כדי שתוצאותיו של הפוליש יהיו באמת מבריקות וישרתו אתכם למשך זמן רב, חשוב מאוד להתאים את סוג הפוליש לסוג הרצפה שלכם. גם אני לא ידעתי זאת, אך מסתבר שישנם שלושה סוגים של פוליש, המתאימים לסוגים שונים של רצפות: פוליש קריסטל – מתאים לרצפות העשויות מאריחי שיש ואבן, אך אינו מתאים לרצפות גרניט פורצלן או לרצפות חיצוניות שחשופות לשמש (השוחקת את הפוליש). פוליש אקרילי – מתאים לרצפות PVC בחנויות, במשרדים וכדומה, אך גם הוא אינו מתאים לרצפות גרניט פורצלן. ופוליש ווקס – פוליש שמתאים לכל סוגי הרצפות, אך בניגוד לאחרים הוא נשחק מהר יותר ויש לחזור עליו מדי שנה.

כמו כן, כדי שתוכלו ליהנות מפוליש יעיל ומקצועי, שלא יפגע באיכות הרצפה שלכם, יש להקפיד להיעזר בשירותיה של חברת פוליש מקצועית ומנוסה. מכיוון שביצוע פוליש דורש מכונות ייעודיות, כמו גם ידע ומיומנות בהפעלתן, לא כל חברת ניקיון יכולה לבצע פוליש מקצועי ואיכותי. שימוש לא נכון במכונת פוליש, או ביצוע פוליש שאיננו מתאים לסוג הרצפה שלכם, יכול לגרום לנזקים חמורים לרצפה. כמו למשל שריטת האריחים כתוצאה מהפעלת לחץ רב מדי על מכונת הפוליש. לכן הקפידו לעבוד רק עם מומחים לפוליש, וגם אתם תוכלו ליהנות מרצפה מבריקה ונוצצת בכל ימות השנה.


דירוג המאמר:

תגיות של המאמר:

 רחלי פרי


 


מאמרים נוספים מאת רחלי פרי
 
סוגי מזגנים
איך תדעו איזה מזגן לקנות לבית - במאמר הבא תוכלו לקרוא על כמה סוגי מזגנים ולהחכים...

ספות לנוער - נוחות ויופי
18/01/11 | ריהוט
פעם, כשהייתם רוכשים מיטות לילדכם היו ממליצים לכם בחום לא לקנות ספות נוער. יש לכך סיבה מעולה, שכן הספות הללו נפתחו בצורה גסה מאוד, ורמת הגימור שלהם השאירה הרבה מקום לשאוף ליותר.

ריצוף פרקטים - איך בדיוק עושים זאת
13/12/10 | שיפוצים
רצפת פרקטים מורכבת מפיסות של עץ מחוברות יחדיו וניתן ליצור בעזרת אותם פיסות עץ דגמים גיאומטריים שונים.

בלונים לאירועים ולימי הולדת
ניתן למצוא אתרים רבים ברשת המציעים בלונים לאירועים במגוון צורות. זרי בלונים, סידור בלונים, הדפסה על בלונים ואספקת בלונים במגוון צורות.

סוגים שונים של הדברה
ישנן שתי צורות הדברה. הדברה כימית והדברה "ירוקה". הדברה ללא חומרים כימיים לא מתאימה להדברת כל סוגי החרקים כי אם רק לחלקם.

קרמיקה - בסיס להתקנת הריצוף
13/12/10 | שיפוצים
לפני התחלת העבודה עליכם לברר איזה סוג רצפה יש לכם או יותר נכון איזה בסיס יש לרצפה שלכם, דבר זה חשוב מאוד לדעת לפני התקנת אריחי הקרמיקה כי בזה יהיה תלוי סוג ההתקנה.

משרד חקירות - התפתחות ספרות הבילוש
13/12/10 | חקירות
משרד חקירות זה מונח שעבר רומנטיזציה בדמיון שלנו, זאת בעקבות ספרים וסרטים שמקורם בתרבות הפופולארית.

מצלמות במעגל סגור - אמצעי אבטחה חיוני ביותר
מצלמות אבטחה ומצלמות במעגל סגור יכולות להיות כלי עזר רב שימושי עבור כל בעל עסק, חברה, מפעל או חנות. מדובר באמצעי אבטחה חיוניים שנועדו לסייע לבעל העסק במניעת הפסדים ונזקים אחרים, שיכולים להיגרם הן מכיוון הלקוחות והן מכיוון העובדים בעסק...

ספות נפתחות לסלון
06/12/10 | ריהוט
לפעמים כדאי לשקול רכישת ספות נפתחות על פני ספות רגילות, או לפחות שאחת הספות בסלון תהיה ספה נפתחת. ספות נפתחות הן מוצר של שניים במחיר אחד – גם ספה וגם מיטה.

ליסינג מחברת השכרת רכב
לקיחת ליסינג פרטי זה כמו השכרת רכב בישראל אך לתקופה ממושכת יותר. הרכב הוא יאנו בבעלותך ויש לך חיוב להחזיר אותו בתום תקופת הליסינג.
     
 
שיווק באינטרנט על ידי WSI