דף הבית עבודה וקריירה עבודה וקריירה - אחר מיקור חוץ בתחום ניהול פרויקטים
מיקור חוץ בתחום ניהול פרויקטים
Dikla 15/12/10 |  צפיות: 3385


מיקור חוץ (Outsourcing) הוא אחד מתוצאותיו של מעבר מייצור מסורתי, סדרתי, לעבודה פרויקטאלית. ניהול פרויקטים דורש שיפור מתמיד בניהול המקצועי של הפרויקט, והתבססות על מתודולוגיות ועל כלים ניהוליים. תחום זה עבר בשנים האחרונות מהפכה בתפישת הניהול תוך התבוננות בבעיות הנפוצות בניהול פרויקטים וייצור שיטות עבודה חדשניות שמאמצות את השינוי תוך הבנה שהשינוי הוא חלק מהתהליך.
תחומי עיסוק רבים החלו להשתמש בשיטת מיקור חוץ שיתרונותיו הם: התמקדות הארגון בתחום שבו יש לו ניסיון, ידע מקצועי ויתרון יחסי, ומכירת שירותים אלה לארגונים אחרים. לאור זאת, יש ועדיף שהארגון ישכור מנהל פרויקטים מקצועי שיוכל להביא להצלחת הפרויקט תוך עמידה בלוח הזמנים, שמירה על מסגרת התקציב ואיכות המוצר.
מיקור חוץ בתחום ניהול הפרויקטים ניחן בכמה יתרונות: צמצום עלויות (בעיקר חיסכון ברכישת כלי ניהול לצורך ניהול הפרויקט), נגישות למומחים (העסקת צוות ניהול פרויקטים עשויה להיות גבוהה מאד לפיכך הארגון ירוויח ממיקור חוץ של מנהלי פרויקטים), היכרות עם טכנולוגיה חדשה (שאותם יביא מנהל פרויקט חיצוני), יישור קו עם קצב ההתפתחות בשוק (כשמיקור חוץ נעשה על ידי חברה עתירת ניסיון בתחום הפרויקט הנדרש), התמקדות הארגון במשימות הליבה שלו (מיקור חוץ של חלק מהמשימות הניהוליות מאפשר לארגון להתמקד במשימות המייחדות אותו ומאפשר עמידה בתחרות הקיימת בשוק), יצירת שינויים ושיפורים מערכתיים (שינוי וחידוש אינם מתקבלים בקלות בארגון, לפיכך מיקור חוץ של ניהול פרויקטים שקשורים לשינויים אסטרטגיים ומבנים, עשויים למנוע התנגשות של אינטרסים בתוך הארגון.
יש חברות המציעות עצמן כמיקור חוץ הן של פרויקטים ארגוניים גדולים ומורכבים, והן של פרויקטים ממוקדים וקצרים. לעיתים חברות אלה הינן הזרוע התפעולית של חברות כוח אדם והשמה. יש חברות מיקור חוץ המציינות כי צמחו יחד עם לקוחותיהם ובזכותם, בתהליך של חיפוש אחר פתרונות ולמידה מתמדת, שיצור יתרון עסקי ללקוחותיהן. חברות אלה מציינות שהן מציעות ניסיון, ידע ומומחים בתחומים שונים המאפשרים נוחות וגמישות בעבודה במודל מיקור חוץ. בנוסף, הן מבטיחות התאמת מסלול ייחודי שיענה על הדרישות הספציפיות של כל אחד מהלקוחות.
לאור הביקוש למיקור חוץ בתחום ניהול פרויקטים, מכללות שונות מכשירות ומסמיכות עובדים בתחום טכנולוגית הניהול ומציעות מגוון של קורסים מקצועיים.




דירוג המאמר:

תגיות של המאמר:

 Dikla


 


מאמרים נוספים מאת Dikla
 
מערכת אזעקה לבית
15/03/11 | בית חכם
הבית החכם הוא למעשה הבית המודרני שמשמש לא רק כמקום מגורים, אלא משלב גם מגורים עם מקום בילוי, מקום עבודה ומרכז תקשורת שכולל טלפון, אינטרנט וטלויזיה. מערכת אזעקה לבית היא למעשה אחת מתוך חמש תתי מערכות עקריות המרכיבות את מה שמכנים הבית החכם. רובם של תתי המערכות האלה מורכבים כחלק אינטגראלי בבתים החדשים הנבנים עתה.

מצלמות אבטחה אלחוטיות
מצלמות אבטחה אלחוטיות מתפקדות כחלק ממערכות אבטחה בבתי עסק ואפילו בבתים פרטיים. מערכות אבטחה ואזעקה שמותקנות במקומות כאלה הן אמצעי הגנה הכרחי מפני פריצות, גניבות ואובדן או פגיעה ברכוש או בבני אדם.

שמן רימונים
הרימון הוא אחד משבעת המינים בהם נתברכה הארץ ומסמל שפע, ברכה, פריון, יופי וחכמה. שמן רימונים שמופק בתהליך כבישה קרה מאפשר לשמור על הסגולות הייחודיות של הרימון.

טבעות יהלום במגוון צורות וצבעים
02/01/11 | נשים - אחר
מאז נתגלה המינרל הידוע כיהלום, מהווים היהלומים כסמל סטאטוס והם מוענקים כשי לרגל אירועים חשובים. טבעות יהלום הן בדרך כלל סוג הטבעות הנרכשות כטבעות אירוסין, או לציון יום נישואין.

מה טיבו של יהלום ?
היהלום מורכב מפחמן בלבד והוא המינרל הקשה והמבריק ביותר מבין המינרלים. הוא נמצא לרוב בשימוש בתעשייה לייצור להבים ולצורך חיתוך חומרים קשים וכעשרים אחוזים מהחומר הגולמי מתאים לשיבוץ בתכשיטים שונים כאבן חן.
מעריכים יהלום לפי ארבעה ממדים: משקל, צלילות, צבע וליטוש.


לימודי הנהלת חשבונות – שלושת הסוגים
לימודי הנהלת חשבונות מכשירים בעלי מקצוע שאחראים על רישומם השיטתי של כל הפעולות הקשורות לכספי הארגון. תפקיד זה חשוב מאד בארגון, שכן הנתונים שמספק מנהל החשבונות מהווים בידי העסק ככלי בקרה וביקורת על כל תהליכי ההכנסות וההוצאות שמופעלים בו. לפיכך, מנהל החשבונות הוא בעל התפקיד שממנו מצפים שיספק נתוני אמת מדויקים על כל הפעילות הכספית והעסקית להנהלת הארגון בכל עת לצורך ניהול תקין של העסק.

לימודי חוץ – מה אפשר ללמוד?
ניתן למצוא יחידה ללימודי חוץ המקיימת לימודים והשתלמויות בתחומים שונים, במספר רב של מוסדות חינוך. הלימודים ביחידה מתקיימים במסגרת חוץ אקדמאית, והם מזכים בקבלת תעודה. יחידות ללימודי חוץ במכללות ובאוניברסיטאות השונות באות לתת מענה לצרכים שונים שיפורטו להלן.

תרגום רפואי
חשבתם פעם מה הסיבה לכך שכמעט כל מסמך שהרופא כותב בכתב ידו זקוק לתרגום רפואי? אני חושבת שרק בגלל זה המציאו את המחשבים. היום, כשאני נכנסת לכל מרפאה רפואית (טוב, אל תחשבו עכשיו שאני כל הזמן מבקרת רק במרפאות, אבל יוצא לי פה ושם לבלות עם רופא זה או אחר ולהתלונן על מחוש זה או אחר...), הרופא יושב מאחורי שולחן כתיבה, על שולחנו מחשב, לצד המחשב מדפסת (לפעמים עדיין מדפסת סיכות), וכל מילה שאני מוציאה מהפה הוא מקליד באצבע אחת על מקלדת המחשב...

שירותי תרגום
אם אתם מנהלים עסק שמיועד להתרחב לשווקים בינלאומיים - מוצר, שירות או פשוט אתר אינטרנט אינפורמטיבי – אז תזדקקו לשירותי תרגום אשר יהפכו את העסק שלכם לנגיש. כאן מדובר בתרגום שמהותו היא גלובליזציה ולוקליזציה, כלומר התאמה של העסק שלכם לשווקים בינלאומיים ומקומיים בהתאמה. זהו תרגום שמתבצע גם בקונטקסט התרבותי ובנוסף למלל שמלווה את המוצר/שירות/אתר שלכם, מבוצעת התאמה ויזואלית וממשקית עבור כל קהל יעד.

מיקור חוץ בתחום ניהול פרויקטים
מיקור חוץ (Outsourcing) הוא אחד מתוצאותיו של מעבר מייצור מסורתי, סדרתי, לעבודה פרויקטאלית. ניהול פרויקטים דורש שיפור מתמיד בניהול המקצועי של הפרויקט, והתבססות על מתודולוגיות ועל כלים ניהוליים. תחום זה עבר בשנים האחרונות מהפכה בתפישת הניהול תוך התבוננות בבעיות הנפוצות בניהול פרויקטים וייצור שיטות עבודה חדשניות שמאמצות את השינוי תוך הבנה שהשינוי הוא חלק מהתהליך.
     
 
שיווק באינטרנט על ידי WSI