דף הבית פיננסים וכספים שוק ההון המנכ"לים פורשים – האם מניות טבע ולאומי ימשיכו לעלות?
המנכ"לים פורשים – האם מניות טבע ולאומי ימשיכו לעלות?
easytrade 05/01/12 |  צפיות: 3599

האם פרישה פתאומית של מנכ"ל מוערך היא סיבה לשינויים בערך המניה? ההיגיון אומר שכן. מנכ"ל או מנכ"לית מוצלחים, שהובילו את החברה להישגים עסקיים ושבמשמרת שלהם רשמה המנייה עליות, הם נכס שלא יסולא בפז עבור כל חברה, ועזיבה של מנכ"ל או מנכ"לית שכאלו יכולה לעורר חששות לא מעטים בקרב המשקיעים.

מספיק רק לזכור את הסאגה ארוכת השנים של משקיעי ענקית המחשבים אפל, ששלחו את המניה לתנודות חריפות בכל פעם שרק נפוצו שמועות על מצבו הבריאותי של המנכ"ל והמייסד סטיב ג'ובס, אשר בסופו של דבר נפטר מסרטן באוקטובר האחרון. כיצד, אם כן, ההודעות על פרישתם הצפויה של גליה מאור ושלמה ינאי לא שלחו את מניות לאומי וטבע לירידות?

לפני שננסה לעזור לכם, הסוחרים, לענות על השאלה, חייבים להתחיל קודם כל מהנתונים: והנתונים מעידים כי מאז הודעות הפרישה הכמעט סימולטניות, רושמות שתי המניות עליות. מניית לאומי הספיקה להגיב לפרישת מאור עוד ביום ראשון, בשעת המסחר האחרונה, והיא נעלה את אותו היום עם עלייה של 2.2%. ביום שני, יום המסחר המלא הראשון לאחר שתי הודעות הפרישה המפתיעות, הוסיפה לאומי עוד לערכה, בעוד טבע מזנקת 3.3%. ואמש בת"א, המשיכו שתי המגמות באותה המגמה, כשלאומי מתחזקת ב-2% וטבע מסתפקת ב-0.1% נוספים. ניתן לרכוש אופציות דיגיטליות על לאומי וטבע באתר איזיטרייד.

מניית טבע הדואלית לא נעצרה בת"א בדרכה כלפי מעלה: הלילה בוול-סטריט, ביום המסחר הראשון של בורסות ארה"ב לשנת 2012, ננעלה מניית טבע בקפיצה מרשימה של לא פחות מ-6.8%. הזינוק אמש בוול-סטריט היה גדול עוד יותר מן העליות המצטברות בת"א בימים בהם שאר העולם שהה בחופשה לרגל השנה האזרחית החדשה, וטבע חוזרת הבוקר לת"א עם פער ארביטראז' חיובי של 2.5%, כלומר הנעילה אמש בוול-סטריט הייתה גבוהה ב-2.5% מהנעילה בת"א, שעות ספורות קודם לכן.

איך זה קורה? ראשית כל, צריך לזכור את הקונטקסט. הימים האחרונים מאז המעבר לשנת 2012 היו ימים טובים לשוק ההון. ת"א ראתה עד כה רק ימים של עליות בשנה האזרחית החדשה, וגם אמש בוול-סטריט ראינו פתיחה מרשימה של 2012, עם עלייה של 1.7% במדד הנאסד"ק, שמניית טבע כלולה בו. אירופה ננעלה אמש אף היא בעליות שערים, ככה שנמשכת הרוח הגבית הירוקה הנושבת בעורפו של שוק ההון בכלל ומניות טבע ולאומי בתוכו. גם באתרי מסחר אונליין עקבו בוחרים יומיים אחרי המתרחש בשוק ההון.

שנית, מדובר בהערכות בשוק ההון לגבי היציבות בשתי החברות, והיכולת שלהן לבצע מעבר חלק לידי המנהל הבא. בחברת טבע כבר מיהרו לנקוב בשם המחליף – ד"ר ג'רמי לוין,  לשעבר בכיר בחברת התרופות בריסטול מאיירס, ובעל ניסיון של יותר מ-25 שנה בתעשיית התרופות העולמית, בעיקר בתחום התרופות המקוריות שמהווה מנוע צמיחה עבור טבע. בבנק לאומי עוד צפוי לנו "מאבק ירושה", אך האנליסטים המכסים את המניה כבר התבטאו והפגינו ביטחון כי בכל מקרה לא צפויים זעזועים בבנק שהפך בשנים האחרונות לגדול במדינה.

האם קיימות גם סיבות נוספות לעליות במניות המדוברות? לפחות במקרה של שלמה ינאי, התשובה היא חיובית.

אף שמדובר במנכ"ל מוערך, שמאז שהגיע לעמדת המנכ"ל הוביל את החברה להגדיל את הכנסותיה מ-8.4 מיליארד דולר בשנה לכדי למעלה מ-20 מיליארד דולר שצפויים להירשם השנה, בשוק ההון התרבו בשנה האחרונה קולות של ביקורת כלפי ינאי. כזכור, במארס 2010 הגיעה מניית טבע לשיא כל הזמנים, במחיר של כמעט 64 דולר למניה – זה קרה במשמרת של ינאי, אך המשקיעים כידוע שופטים רק לפי הביצועים האחרונים, ומאז אותו שיא מחקה מניית טבע את רוב העליות, וזה זמן רב שהיא מדשדשת באזור ה-50 דולר למניה. המשקיעים המגיבים בהתלהבות למינויו של ד"ר לוין, מקווים בוודאי כי הוא יצליח להחזיר את המניה למגמת העלייה.


דירוג המאמר:

תגיות של המאמר:

 easytrade

אופציות דיגיטליות, אופציות בינאריותמדדיםמניותהשקעותקרנותשוק ההוןמסחר יומי,בורסה



 


מאמרים נוספים מאת easytrade
 
סקירת שוק ההון 26.2.2012
28/02/12 | שוק ההון
סקירה שבועית של שוק ההון לקראת סוף פברואר 2012 עם מבט לבורסת ת"א שממשיכה לרדת, וול סטריט שעולה, החלטת הריבית של הנגיד, היורו שחוזר להתאושש והתייקרות הנפט

אירופה ממשיכה למתוח את יוון – מה יקרה אם וכאשר יאושר החילוץ?
16/02/12 | שוק ההון
ממשלת יוון הביאה לאישור את תוכנית הצנע הלא פופולרית, ואתמול אף אישרה קיצוץ נוסף בתקציב. המדינות החזקות באירופה ממשיכות להגיב בספקנות, ובניגוד לתכנון אינן מתכוונות להצביע היום על אישור תוכנית החילוץ. כיצד יגיבו השווקים ל"זובור" שמבצעת אירופה לממשלת יוון? ומה יקרה כאשר באמת תאושר תוכנית החילוץ?

סקירה שבועית של שוק ההון 29.1.2012
31/01/12 | שוק ההון
סקירה שבועית של שוק ההון עם סיקור השבוע השלילי הראשון של 2012 בבורסת ת"א, המגמה השלילית בבורסות אירופה והמגמה המעורבת בוול סטריט. מה יקרה לנפט בעקבות אירן והאם הדולר ימשיך להישחק?

חברת אפל הפגיזה בדו"ח הרבעוני – עד לאן תגיע המניה?
25/01/12 | שוק ההון
יצרנית האייפון והמקינטוש, חברת אפל, הפתיעה אמש בתום המסחר בוול-סטריט, עם דו"ח רבעוני שעלה על כל הציפיות אין ספק שהמניה צפויה לזנק היום בפתיחת המסחר – אבל באיזו נקודה תיעצר?

סקירה שבועית שוק ההון 22.1.2012
22/01/12 | שוק ההון
סקירה שבועית של שוק ההון – מבט על בורסות העולם כולל בורסת ת"א שממשיכה לעלות בעקבות עליות בבורסות העולם, החלשות הדולר מול היורו והשקל, והנפט שממשיך להיסחר סביב ה100 דולר לחבית

סיטיגרופ צנחה 8% – האם היא תתקן?
19/01/12 | שוק ההון
ענקית הפיננסים סיטיגרופ דיווחה אמש על תוצאות מאכזבות ברבעון הרביעי של 2011, ונאלצה לראות את המשקיעים זורקים את מנייתה לנפילה של 8.2%. האם מדובר בתגובת יתר קיצונית, שתתוקן היום, או שהמשקיעים צפויים להעניש את סיטיגרופ לתקופה ארוכה?

סקירה שבועית איזיטרייד 15.1.2012
15/01/12 | שוק ההון
סקירה שבועית של שוק ההון בבורסות העולם – מה תעשה בורסת ת"א אחרי הירידות בבורסות העולם ביום שישי, האם בורסות העולם יתאוששו, ואיזה מסחר יתנהל בגזרת המט"ח?

וול-סטריט בשיא של 5 חודשים – הראלי יימשך?
11/01/12 | שוק ההון
מדד ה-S&P 500, המרכז את 500 החברות הגדולות והחשובות ביותר בוול-סטריט, הגיע אמש לשיא של 5 חודשים. נתוני המאקרו מצביעים כרגע כי הצמיחה בארה"ב תימשך ללא קשר לאירופה – אך האם מצב כזה יכול להימשך לאורך זמן?

סקירה שבועית שוק ההון 8.1.2012
08/01/12 | שוק ההון
סקירה שבועית של השבוע הראשון של 2012 בשוק ההון – הפתיחה הירוקה בבורסת ת"א, מגמה מעורבת בבורסות העולם, הנפט שממשיך להיסחר סביב ב100 דולר לחבית והדולר ששובר שיאים

המנכ"לים פורשים – האם מניות טבע ולאומי ימשיכו לעלות?
05/01/12 | שוק ההון
שלמה ינאי וגליה מאור, המנכ"לים של חברת טבע ובנק לאומי, הודיעו בהפרש של שעות ספורות על פרישתם. בשני ימי המסחר שעברו מאז ההודעה המפתיעה, שתי המניות לא מפסיקות לעלות – אך האם המגמה תימשך?
     
 
שיווק באינטרנט על ידי WSI