דף הבית פיננסים וכספים שוק ההון אירופה ממשיכה למתוח את יוון – מה יקרה אם וכאשר יאושר החילוץ?
אירופה ממשיכה למתוח את יוון – מה יקרה אם וכאשר יאושר החילוץ?
easytrade 16/02/12 |  צפיות: 3542

המילה המתאימה ביותר לתאר זאת היא "זובור": ממשלת יוון כבר הצליחה להעביר בפרלמנט את תוכנית הצנע הקיצונית שאירופה כפתה עליה, למרות שרחובות אתונה התמלאו בגז מדמיע לפיזור הפגנות ההמונים כנגד התוכנית הלא פופולרית, ולמרות הכול, בניגוד לתכנון ולציפיות, שרי האוצר של אירופה עדיין לא יאשרו ליוון את החלק הבא בתוכנית החילוץ, ויימנעו מלהעלות את הנושא להצבעה בפגישתם היום בבריסל. בניסיון אחרון להפגין מחויבות לתוכנית הצנע, התכנסה אמש ממשלת יוון ואישרה קיצוץ תקציבי נוסף בסך של 325 מיליון יורו, אך למרות זאת, בשעה שבה שורות אלו נכתבות נראה שאבדו הסיכויים לאישור תוכנית החילוץ כבר היום.

 מתי תובא תוכנית החילוץ להצבעה, אם לא היום? אולי בפגישה הבאה של שרי האוצר של היבשת, שנקבעה לשבוע הבא, ביום שני, ה-20 לפברואר. הסוחרים באופציות דיגיטליות ובכלל יהיו ערים לכל התרחשות.

 ובעוד שרי האוצר של האיחוד האירופי ממשיכים למתוח את יוון, ממשלת פפדאמוס הולכת ונלחצת עם הגב לקיר. כבר בחודש מארס הקרוב על ממשלת יוון לפרוע אג"ח בהיקף של 14.5 מיליארד יורו. יוון בונה על אישור השלב השני של תוכנית החילוץ, בהיקף של 130 מיליארד יורו, על מנת לשלם את החוב לבעלי האג"ח, ועל מנת לממן את תקציב הממשלה השוטף.

 ביוון עצמה הולך ומתלהט הוויכוח הציבורי, ביחד עם בקבוקי המולוטוב שהוצתו ונזרקו לעבר שוטרים בהפגנות סוף השבוע: יוונים רבים מאמינים שתוכנית החילוץ האירופית מחלצת בעיקר את הבנקים האירופים שמחזיקים באג"ח יווני, בעוד תוכנית הצנע תהפוך את היוונים עצמם לעניים הרבה יותר. מנגד, ראש הממשלה פפדאמוס מעיר בצדק כי החלופה של חדלות פירעון משמעותה גם להיזרק מגוש היורו, וזה עלול לפגוע בכלכלת יוון הרבה יותר מכל הפרטה או קיצוץ תקציבי.

 וכיצד מגיבים השווקים לחדשות הדרמטיות? כפי שכבר ראינו פעמים רבות בחודשים האחרונים, כל ידיעה שלילית בנוגע למשבר החוב היווני מובילה באופן מיידי לירידה במדדי המניות באירופה ולירידה בשער היורו למול מטבעות מובילים כמו הדולר והין. גם אמש לא היו כל הפתעות, וכצפוי דחיית ההצבעה על תוכנית החילוץ הובילה לנסיגה ביורו ובבורסות אירופה: המטבע האירופי המשותף, שכבר פתח את היום בעלייה של 0.2% מול הדולר, נעל את יום המסחר אמש בירידה של 0.5%, ובשער של 1.3115 דולר. בורסות היבשת ננעלו כולן באדום-מתון: הפוטסי הבריטי איבד 0.1%, הדאקס הגרמני נסוג 0.2%, והקאק הצרפתי סגר את הרשימה עם ירידה של 0.3%.

 ומה יקרה היום? הסוחר המיומן באופציות בינאריות ירצה בוודאי לעקוב באופן רציף אחר החדשות הכלכליות, ובעיקר אחר הדיווחים מפגישת שרי האוצר של האיחוד האירופי היום בבריסל. החרפת הטון כנגד יוון עלולה להוביל לירידות נוספות בבורסות אירופה ובשער היורו, אך אם שרי האוצר ישדרו דווקא מסר פשרני ויביעו אמון באפשרות לאישור החילוץ בקרוב, אז המדדים האירופיים והמטבע המשותף עשויים ליהנות מתיקון חד. וזכרו: היום שבו תאושר תוכנית החילוץ אמור להיות יום חזק ליורו ולבורסות היבשת.


דירוג המאמר:

תגיות של המאמר:

 easytrade

אופציות דיגיטליות, אופציות בינאריותמדדיםמניותהשקעותקרנותשוק ההוןמסחר יומי,בורסה



 


מאמרים נוספים מאת easytrade
 
סקירת שוק ההון 26.2.2012
28/02/12 | שוק ההון
סקירה שבועית של שוק ההון לקראת סוף פברואר 2012 עם מבט לבורסת ת"א שממשיכה לרדת, וול סטריט שעולה, החלטת הריבית של הנגיד, היורו שחוזר להתאושש והתייקרות הנפט

אירופה ממשיכה למתוח את יוון – מה יקרה אם וכאשר יאושר החילוץ?
16/02/12 | שוק ההון
ממשלת יוון הביאה לאישור את תוכנית הצנע הלא פופולרית, ואתמול אף אישרה קיצוץ נוסף בתקציב. המדינות החזקות באירופה ממשיכות להגיב בספקנות, ובניגוד לתכנון אינן מתכוונות להצביע היום על אישור תוכנית החילוץ. כיצד יגיבו השווקים ל"זובור" שמבצעת אירופה לממשלת יוון? ומה יקרה כאשר באמת תאושר תוכנית החילוץ?

סקירה שבועית של שוק ההון 29.1.2012
31/01/12 | שוק ההון
סקירה שבועית של שוק ההון עם סיקור השבוע השלילי הראשון של 2012 בבורסת ת"א, המגמה השלילית בבורסות אירופה והמגמה המעורבת בוול סטריט. מה יקרה לנפט בעקבות אירן והאם הדולר ימשיך להישחק?

חברת אפל הפגיזה בדו"ח הרבעוני – עד לאן תגיע המניה?
25/01/12 | שוק ההון
יצרנית האייפון והמקינטוש, חברת אפל, הפתיעה אמש בתום המסחר בוול-סטריט, עם דו"ח רבעוני שעלה על כל הציפיות אין ספק שהמניה צפויה לזנק היום בפתיחת המסחר – אבל באיזו נקודה תיעצר?

סקירה שבועית שוק ההון 22.1.2012
22/01/12 | שוק ההון
סקירה שבועית של שוק ההון – מבט על בורסות העולם כולל בורסת ת"א שממשיכה לעלות בעקבות עליות בבורסות העולם, החלשות הדולר מול היורו והשקל, והנפט שממשיך להיסחר סביב ה100 דולר לחבית

סיטיגרופ צנחה 8% – האם היא תתקן?
19/01/12 | שוק ההון
ענקית הפיננסים סיטיגרופ דיווחה אמש על תוצאות מאכזבות ברבעון הרביעי של 2011, ונאלצה לראות את המשקיעים זורקים את מנייתה לנפילה של 8.2%. האם מדובר בתגובת יתר קיצונית, שתתוקן היום, או שהמשקיעים צפויים להעניש את סיטיגרופ לתקופה ארוכה?

סקירה שבועית איזיטרייד 15.1.2012
15/01/12 | שוק ההון
סקירה שבועית של שוק ההון בבורסות העולם – מה תעשה בורסת ת"א אחרי הירידות בבורסות העולם ביום שישי, האם בורסות העולם יתאוששו, ואיזה מסחר יתנהל בגזרת המט"ח?

וול-סטריט בשיא של 5 חודשים – הראלי יימשך?
11/01/12 | שוק ההון
מדד ה-S&P 500, המרכז את 500 החברות הגדולות והחשובות ביותר בוול-סטריט, הגיע אמש לשיא של 5 חודשים. נתוני המאקרו מצביעים כרגע כי הצמיחה בארה"ב תימשך ללא קשר לאירופה – אך האם מצב כזה יכול להימשך לאורך זמן?

סקירה שבועית שוק ההון 8.1.2012
08/01/12 | שוק ההון
סקירה שבועית של השבוע הראשון של 2012 בשוק ההון – הפתיחה הירוקה בבורסת ת"א, מגמה מעורבת בבורסות העולם, הנפט שממשיך להיסחר סביב ב100 דולר לחבית והדולר ששובר שיאים

המנכ"לים פורשים – האם מניות טבע ולאומי ימשיכו לעלות?
05/01/12 | שוק ההון
שלמה ינאי וגליה מאור, המנכ"לים של חברת טבע ובנק לאומי, הודיעו בהפרש של שעות ספורות על פרישתם. בשני ימי המסחר שעברו מאז ההודעה המפתיעה, שתי המניות לא מפסיקות לעלות – אך האם המגמה תימשך?
     
 
שיווק באינטרנט על ידי WSI