דף הבית פיננסים וכספים שוק ההון וול-סטריט בשיא של 5 חודשים – הראלי יימשך?
וול-סטריט בשיא של 5 חודשים – הראלי יימשך?
easytrade 11/01/12 |  צפיות: 3589

גל של אופטימיות סחף אמש את העולם: זה התחיל בבורסות אסיה שרשמו עליות נאות, והמשיך בזינוקים אירופיים של 1.5% במדד הפוטסי הבריטי, 1.7% בדאקס הגרמני ו-2.7% בקאק הצרפתי. אפילו בורסה קטנה בשולי המזרח-התיכון, זו שממוקמת ברחוב אחד-העם כאן בת"א, רשמה אמש עליות של 1.7% בשני המדדים המובילים, ת"א 100 ות"א 25. ניתן לסחור על מדד ת"א 25 באמצעות מסחר באופציות דיגיטליות באתר איזיטרייד.

אלא שהדובדבן של הקצפת היה בהמשך הלילה בוול-סטריט: מדדי וול-סטריט רשמו אמנם עליות מעט תנועות יותר, של 0.7% בדאו ג'ונס, 1% בנאסד"ק ו-0.9% ב-S&P 500, אבל גם העלייה הזו הספיקה ל-S&P 500 להגיע לשיא של 5 חודשים, עם 1,292.1 נקודות. מאז יולי לא הגיע המדד הוותיק והחשוב לגבהים הללו. מדובר בחדשות משמעותיות ביותר, מכיוון שה-S&P 500 נחשב למדד הייצוגי ביותר בוול-סטריט, לעומת הדאו ג'ונס שמבוסס על 30 מניות בלבד, ולעומת הנאסד"ק שמתרכז בעיקר בסקטור ההיי-טק והאינטרנט.

אז מה גרם למדד החשוב בוול-סטריט לרשום שיא חדש? משקיפים רבים סוברים שמדובר בנתוני המאקרו הטובים שממשיכים להתפרסם, וההערכה שהולכת ומתפשטת בשווקים, לפיה ארה"ב לא תסטה מנתיב הצמיחה שלה, גם אם אירופה לא תמצא פתרון למשבר החוב שלה בקרוב. ניתן לקרוא לכך תרחיש ההתנתקות: ההתנתקות בין כלכלת ארה"ב לכלכלת אירופה.

האחרון מבין שורת נתוני המאקרו המעידים על התאוששות כלכלת ארה"ב, היה נתון המלאים הסיטונאיים שפורסם אמש בעיצומו של יום המסחר. מהנתונים עולה, כי בחודש נובמבר גדל המלאי אשר במחסנים של המשווקים הסיטונאים בארה"ב ב-0.1% בלבד, לעומת ציפייה לעלייה של 0.6%. הדו"ח כלל גם עדכון כלפי מטה של הנתון לחודש אוקטובר, שעמד על 1.2% ולא על 1.6%. העובדה שהמלאים הסיטונאיים אינם מתרחבים נחשבת לסימן חיובי. היא מעידה על כך שהיקף ההזמנות עולה על הצפוי, ועל כך שהמוכרים הסיטונאיים מצליחים לחסל את המלאי שברשותם. נתון כזה יכול להעיד על צפי לצריכה פרטית גבוהה, ועל האצה עתידית בייצור על מנת לחדש את המלאים.

מה עוד עומד ברקע עליות אמש בוול-סטריט? יריית פתיחה מוצלחת של עונת הדו"חות לסיכום הרבעון הרביעי והשנה כולה. כמו תמיד הייתה זו יצרנית האלומיניום אלקואה שפתחה את עונת הדו"חות, והפעם היא הצליחה להכות את תחזיות האנליסטים לרווח ולהכנסות.  ניתן לסחור על מדדי וול סטריט באמצעות אופציות בינאריות באיזיטרייד.

מעניין לראות שעל אף שהאופטימיות ממוקדת בכלכלה הריאלית האמריקנית, ההשפעה של התקוות החדשות מורגשת היטב גם בשווקים הפיננסיים של אירופה. אך שלא יהיו לכם ספקות, מעל הכלכלה הריאלית האירופית ממשיכים להתקדר עננים: הסימנים האחרונים מעידים על מדינה אירופית נוספת שעלולה להיקלע למשבר חוב, הפעם מדובר באוסטריה.

האם ארה"ב באמת תוכל להמשיך לצמוח בקצב גבוה, גם אם מדינה אירופית נוספת תצטרף לרשימה השחורה והמתארכת של מדינות מסובכות בחובות? גם אם התשובה על כך היא חיובית, בטוח שהעליות בבורסה האמריקנית לא יימשכו באותו הקצב במידה ותשומת הלב תחזור אל החדשות הרעות של אירופה.

בינתיים יש גורם אחד שבוודאי נהנה מעליית שערים במנייה שלו: הנשיא אובמה, שנתוני המאקרו החיוביים משפרים מאוד את סיכוייו לזכות בכהונה נוספת בסוף השנה הנוכחית.


דירוג המאמר:

תגיות של המאמר:

 easytrade

אופציות דיגיטליות, אופציות בינאריותמדדיםמניותהשקעותקרנותשוק ההוןמסחר יומי,בורסה



 


מאמרים נוספים מאת easytrade
 
סקירת שוק ההון 26.2.2012
28/02/12 | שוק ההון
סקירה שבועית של שוק ההון לקראת סוף פברואר 2012 עם מבט לבורסת ת"א שממשיכה לרדת, וול סטריט שעולה, החלטת הריבית של הנגיד, היורו שחוזר להתאושש והתייקרות הנפט

אירופה ממשיכה למתוח את יוון – מה יקרה אם וכאשר יאושר החילוץ?
16/02/12 | שוק ההון
ממשלת יוון הביאה לאישור את תוכנית הצנע הלא פופולרית, ואתמול אף אישרה קיצוץ נוסף בתקציב. המדינות החזקות באירופה ממשיכות להגיב בספקנות, ובניגוד לתכנון אינן מתכוונות להצביע היום על אישור תוכנית החילוץ. כיצד יגיבו השווקים ל"זובור" שמבצעת אירופה לממשלת יוון? ומה יקרה כאשר באמת תאושר תוכנית החילוץ?

סקירה שבועית של שוק ההון 29.1.2012
31/01/12 | שוק ההון
סקירה שבועית של שוק ההון עם סיקור השבוע השלילי הראשון של 2012 בבורסת ת"א, המגמה השלילית בבורסות אירופה והמגמה המעורבת בוול סטריט. מה יקרה לנפט בעקבות אירן והאם הדולר ימשיך להישחק?

חברת אפל הפגיזה בדו"ח הרבעוני – עד לאן תגיע המניה?
25/01/12 | שוק ההון
יצרנית האייפון והמקינטוש, חברת אפל, הפתיעה אמש בתום המסחר בוול-סטריט, עם דו"ח רבעוני שעלה על כל הציפיות אין ספק שהמניה צפויה לזנק היום בפתיחת המסחר – אבל באיזו נקודה תיעצר?

סקירה שבועית שוק ההון 22.1.2012
22/01/12 | שוק ההון
סקירה שבועית של שוק ההון – מבט על בורסות העולם כולל בורסת ת"א שממשיכה לעלות בעקבות עליות בבורסות העולם, החלשות הדולר מול היורו והשקל, והנפט שממשיך להיסחר סביב ה100 דולר לחבית

סיטיגרופ צנחה 8% – האם היא תתקן?
19/01/12 | שוק ההון
ענקית הפיננסים סיטיגרופ דיווחה אמש על תוצאות מאכזבות ברבעון הרביעי של 2011, ונאלצה לראות את המשקיעים זורקים את מנייתה לנפילה של 8.2%. האם מדובר בתגובת יתר קיצונית, שתתוקן היום, או שהמשקיעים צפויים להעניש את סיטיגרופ לתקופה ארוכה?

סקירה שבועית איזיטרייד 15.1.2012
15/01/12 | שוק ההון
סקירה שבועית של שוק ההון בבורסות העולם – מה תעשה בורסת ת"א אחרי הירידות בבורסות העולם ביום שישי, האם בורסות העולם יתאוששו, ואיזה מסחר יתנהל בגזרת המט"ח?

וול-סטריט בשיא של 5 חודשים – הראלי יימשך?
11/01/12 | שוק ההון
מדד ה-S&P 500, המרכז את 500 החברות הגדולות והחשובות ביותר בוול-סטריט, הגיע אמש לשיא של 5 חודשים. נתוני המאקרו מצביעים כרגע כי הצמיחה בארה"ב תימשך ללא קשר לאירופה – אך האם מצב כזה יכול להימשך לאורך זמן?

סקירה שבועית שוק ההון 8.1.2012
08/01/12 | שוק ההון
סקירה שבועית של השבוע הראשון של 2012 בשוק ההון – הפתיחה הירוקה בבורסת ת"א, מגמה מעורבת בבורסות העולם, הנפט שממשיך להיסחר סביב ב100 דולר לחבית והדולר ששובר שיאים

המנכ"לים פורשים – האם מניות טבע ולאומי ימשיכו לעלות?
05/01/12 | שוק ההון
שלמה ינאי וגליה מאור, המנכ"לים של חברת טבע ובנק לאומי, הודיעו בהפרש של שעות ספורות על פרישתם. בשני ימי המסחר שעברו מאז ההודעה המפתיעה, שתי המניות לא מפסיקות לעלות – אך האם המגמה תימשך?
     
 
שיווק באינטרנט על ידי WSI