דף הבית פיננסים וכספים שוק ההון סקירה שבועית שוק ההון 8.1.2012
סקירה שבועית שוק ההון 8.1.2012
easytrade 08/01/12 |  צפיות: 3748

תל-אביב: האם הפתיחה הירוקה מלמדת על 2012?

לאחר שנה אדומה, שבה נפל מדד ת"א 25 ב-18.6%, יכולים המשקיעים באחד-העם להתחיל לחייך, עם עלייה של 2.6% במדד המרכזי של הבורסה הישראלית במהלך השבוע הראשון של השנה האזרחית החדשה. המומנטום החדש נישא בין היתר על הגל הירוק בבורסות העולם. אך לאחר שביום שישי נרשמה נעילה מעורבת בוול-סטריט ובאירופה, על רקע חדשות מאקרו-כלכליות מעורבות, נשאר לסוחרים בתל-אביב לנסות ולנחש האם גל העליות המקומי מתקרב לסיומו, או שאכן מדובר במגמה חדשה.

בסיכום שבועי הצליח מדד ת"א 100 לעקוף את עמיתו הבכיר, ולרשום תשואה מצטברת של 2.8%. במונחי נקודות ננעל ת"א 25 על 1,113.23 נקודות, בעוד ת"א 100 נסגר על 1,006.76. בכך, הצליחו המדדים לסיים את השבוע מעל לרמות החשובות של 1,100 ו-1,000 נקודות, בהתאמה.

אז האם העליות מעידות על תחילתו של עידן חדש וירוק בבורסה המקומית? בסקירות השבועיות של כלכלני בנק לאומי ובנק הפועלים, נרשמה תמימות דעים כי השבוע הראשון של השנה האזרחית החדשה אינו מבשר עדיין על שינוי מגמה כללי בשוק. מגמה חדשה, אומרים האנליסטים בשני הבנקים הגדולים בישראל, תבוא רק אם וכאשר יצליחו מדינות אירופה לגייס השקעות חדשות ולפרוס את חובותיהן. אגב, בשבוע הראשון של השנה רשמו המניות של הפועלים ולאומי עליות מצטברות של 5.5% ו-7.5%, בהתאמה.

בשוק המט"ח נמשכה גם השבוע התחזקות הדולר: המטבע האמריקני, שרשם שיא שנתי של 3.821 ש"ח ביום האחרון של 2012, טיפס עד לשיא חדש של 3.854 ש"ח ביום חמישי, לפני שהתקרר בחזרה ל-3.839 ש"ח ביום שישי.

בעולם: השבוע הסתיים במגמה מעורבת

כמו בישראל, גם בבורסות העולם נפתחה שנת 2012 ברגל ימין, עם עליות נאות בסיכום השבועי במרבית הבורסות החשובות. אלא שהשבוע הירוק ננעל דווקא ביום מסחר מעורב, עם ירידות בחלק מהמדדים המובילים בוול-סטריט, ובחלק מהמדדים האירופיים.

ברקע הנעילה המעורבת נמצאת התמונה המאקרו-כלכלית המורכבת אשר מצטיירת מסביב לגלובוס כרגע: מצד אחד, נתוני תעסוקה מפתיעים שפורסמו בארה"ב בימים חמישי ושישי מעידים על התאוששות מרשימה של הכלכלה הגדולה בתבל, ועל התמעטות ניכרת של הסיכון למיתון אמריקאי חדש. ומאידך, במדינות המסובכות בחובות של האיחוד האירופי, מוקד המשבר הגלובלי הנוכחי, לא מסתמן כל שיפור.

בסופו של יום שישי, ננעלו מדדי הדאו ג'ונס וה-S&P 500 בירידות של 0.5% כל אחד, בעוד הנאסד"ק מוסיף לערכו 0.2%.  בסיכום שבועי הוסיפו המדדים 1.2%, 1.6% ו-2.7%, בהתאמה. באירופה נרשמו ביום שישי נעילות אדומות של הדאקס הגרמני והקאק הצרפתי, שירדו 0.6% ו-0.2%, בעוד הפוטסי הבריטי מטפס 0.5%.  מדד הניקיי היפני רשם ביום שישי ירידה של 1.2% - המדד היפני היה גם בין המדדים הבודדים שרשמו ירידות בסיכום השבועי, לאחר שאיבד 0.8% בשבוע החולף.

בין החדשות השליליות שהעיבו על יום המסחר האחרון באירופה ובעולם, היתה העובדה כי התשואות על האג"ח הממשלתי של ספרד ואיטליה חזרו לעלות.

לאחר שהתשואה על האג"ח האיטלקי עברה את רמת ה-7%, החליט הבנק המרכזי האירופי להתערב בשוק ולרכוש אגרות חוב בשוק המשני. נסביר כי עלייה בתשואה על אג"ח מקבילה למעשה לירידה בשוק המניות, ובמקרה זה היא מעידה על כך שהשוק חוזר לתמחר את הסיכונים לחדלות פירעון אירופית, או אף לפירוק גוש היורו.

בזירת המט"ח המשיך היורו לאבד מערכו. היורו נסחר כעת בתמורה ל-1.2717 דולר לאחר ירידה שבועית של 1.9%, ולאחר שאיבד השבוע 1.8% למול עמיתו היפני, נסחר היורו בתמורה ל-97.9 ין.

כדאי לשים לב השבוע: הנפט עלה ומיד תיקן – מה יקרה השבוע?

הנפט, הידוע בכינויו הזהב השחור, חזר השבוע לגבהים שמעל ל-100 דולר לחבית. בסיכום שבועי רושמת הסחורה התעשייתית החשובה ביותר בעולם המודרני עלייה של 2.8%, אך הסתכלות במבט שבועי מפספסת את מרבית הדרמה: בפועל רשם הנפט עלייה חדה הרבה יותר בימים הראשונים של השבוע, ואף עבר את ה-103 דולר לחבית, לפני שהתקרר בחזרה ל-101.56 דולר בשני ימי המסחר האחרונים. ניתן לזכות בתשואה גבוהה באמצעות מסחר באופציות בינאריות על מגוון סחורות כמו נפט, זהב, כסף, חיטה וכולי.

כרגיל, בין הגורמים לעליית מחירי הנפט נמצאים עימותים גיאו-פוליטיים שעלולים להעיד על פגיעה עתידית בהיצע. השבוע היה זה דיווח לפיו שרי החוץ של האיחוד האירופי הגיעו להסכמה בדבר אמברגו על הנפט האיראני, וכי הם יסכמו את הפרטים האחרונים עד ל-30 בינואר. איראן, שמיהרה להודיע כי תמצא לנפט שלה לקוחות חלופיים בסין ובאפריקה,  מוכרת כיום לאירופה כ-450 אלף חביות ביום מתוך כ-2.6 מיליון חביות שהרפובליקה האיסלאמית מייצאת. גם נתוני התעסוקה הטובים מארה"ב מחזקים את הנפט, כיוון שהם מעידים על כך שהביקוש האמריקאי לא עומד להיפגע.

אז מדוע הנפט כבר הספיק להתקרר, ולא המשיך במגמת העלייה? החששות ממשבר החוב באירופה ציננו גם את מחיר הנפט, ולא רק את שוקי המניות. חדלות פירעון אירופית, אם תתרחש, תביא לפגיעה קשה מאוד בכלכלה הגלובלית, ובכלל זה בביקוש לנפט. כל עוד התרחיש הזה עומד על הפרק, יהיה קשה לנפט להמשיך לטפס.

(כל הנכסים המוזכרים בסקירה מהווים נכסי בסיס לאופציות דיגיטליות באתר easytrade. אתם מוזמנים לסחור באתר ולהרוויח עד 85% תשואה, עם פקיעות מדי חמש דקות).


דירוג המאמר:

תגיות של המאמר:

 easytrade

אופציות דיגיטליות, אופציות בינאריותמדדיםמניותהשקעותקרנותשוק ההוןמסחר יומי,בורסה



 


מאמרים נוספים מאת easytrade
 
סקירת שוק ההון 26.2.2012
28/02/12 | שוק ההון
סקירה שבועית של שוק ההון לקראת סוף פברואר 2012 עם מבט לבורסת ת"א שממשיכה לרדת, וול סטריט שעולה, החלטת הריבית של הנגיד, היורו שחוזר להתאושש והתייקרות הנפט

אירופה ממשיכה למתוח את יוון – מה יקרה אם וכאשר יאושר החילוץ?
16/02/12 | שוק ההון
ממשלת יוון הביאה לאישור את תוכנית הצנע הלא פופולרית, ואתמול אף אישרה קיצוץ נוסף בתקציב. המדינות החזקות באירופה ממשיכות להגיב בספקנות, ובניגוד לתכנון אינן מתכוונות להצביע היום על אישור תוכנית החילוץ. כיצד יגיבו השווקים ל"זובור" שמבצעת אירופה לממשלת יוון? ומה יקרה כאשר באמת תאושר תוכנית החילוץ?

סקירה שבועית של שוק ההון 29.1.2012
31/01/12 | שוק ההון
סקירה שבועית של שוק ההון עם סיקור השבוע השלילי הראשון של 2012 בבורסת ת"א, המגמה השלילית בבורסות אירופה והמגמה המעורבת בוול סטריט. מה יקרה לנפט בעקבות אירן והאם הדולר ימשיך להישחק?

חברת אפל הפגיזה בדו"ח הרבעוני – עד לאן תגיע המניה?
25/01/12 | שוק ההון
יצרנית האייפון והמקינטוש, חברת אפל, הפתיעה אמש בתום המסחר בוול-סטריט, עם דו"ח רבעוני שעלה על כל הציפיות אין ספק שהמניה צפויה לזנק היום בפתיחת המסחר – אבל באיזו נקודה תיעצר?

סקירה שבועית שוק ההון 22.1.2012
22/01/12 | שוק ההון
סקירה שבועית של שוק ההון – מבט על בורסות העולם כולל בורסת ת"א שממשיכה לעלות בעקבות עליות בבורסות העולם, החלשות הדולר מול היורו והשקל, והנפט שממשיך להיסחר סביב ה100 דולר לחבית

סיטיגרופ צנחה 8% – האם היא תתקן?
19/01/12 | שוק ההון
ענקית הפיננסים סיטיגרופ דיווחה אמש על תוצאות מאכזבות ברבעון הרביעי של 2011, ונאלצה לראות את המשקיעים זורקים את מנייתה לנפילה של 8.2%. האם מדובר בתגובת יתר קיצונית, שתתוקן היום, או שהמשקיעים צפויים להעניש את סיטיגרופ לתקופה ארוכה?

סקירה שבועית איזיטרייד 15.1.2012
15/01/12 | שוק ההון
סקירה שבועית של שוק ההון בבורסות העולם – מה תעשה בורסת ת"א אחרי הירידות בבורסות העולם ביום שישי, האם בורסות העולם יתאוששו, ואיזה מסחר יתנהל בגזרת המט"ח?

וול-סטריט בשיא של 5 חודשים – הראלי יימשך?
11/01/12 | שוק ההון
מדד ה-S&P 500, המרכז את 500 החברות הגדולות והחשובות ביותר בוול-סטריט, הגיע אמש לשיא של 5 חודשים. נתוני המאקרו מצביעים כרגע כי הצמיחה בארה"ב תימשך ללא קשר לאירופה – אך האם מצב כזה יכול להימשך לאורך זמן?

סקירה שבועית שוק ההון 8.1.2012
08/01/12 | שוק ההון
סקירה שבועית של השבוע הראשון של 2012 בשוק ההון – הפתיחה הירוקה בבורסת ת"א, מגמה מעורבת בבורסות העולם, הנפט שממשיך להיסחר סביב ב100 דולר לחבית והדולר ששובר שיאים

המנכ"לים פורשים – האם מניות טבע ולאומי ימשיכו לעלות?
05/01/12 | שוק ההון
שלמה ינאי וגליה מאור, המנכ"לים של חברת טבע ובנק לאומי, הודיעו בהפרש של שעות ספורות על פרישתם. בשני ימי המסחר שעברו מאז ההודעה המפתיעה, שתי המניות לא מפסיקות לעלות – אך האם המגמה תימשך?
     
 
שיווק באינטרנט על ידי WSI