דף הבית פיננסים וכספים שוק ההון סיטיגרופ צנחה 8% – האם היא תתקן?
סיטיגרופ צנחה 8% – האם היא תתקן?
easytrade 19/01/12 |  צפיות: 3562

על רקע יום ירוק בשוקי העולם, עם עליות בכל המדדים המרכזיים של אירופה וארה"ב, שנעו בין טיפוס צנוע של 0.4% ב-S&P 500 לבין קפיצה של 1.8% במדד הדאקס הגרמני, היתה מניה אחת שבלטה לשלילה: מדובר כמובן במנייתה של ענקית הפיננסים סיטיגרופ, שנשלחה בידי המשקיעים לספק צניחה, ספק התרסקות שעלתה לה 8.2% מערכה.

מה גרם דווקא לסיטיגרופ, מתאגידי הבנקאות הגדולים בעולם, לרשום כזו נפילה ודווקא ביום ירוק? מדובר כמובן באכזבה מדו"ח הרבעון הרביעי שפרסמה סיטיגרופ, אתמול מיד לפני פתיחת המסחר בוול-סטריט.

סיטיגרופ דיווחה על הכנסות של 17.2 מיליארד דולר, ועל רווח נקי בשורה התחתונה אשר הסתכם ב-1.2 מיליארד דולר, אבל גם אם כל אחד מאתנו היה שמח להרוויח עשירית האחוז מהסכום הזה, המניות בוול-סטריט כלל אינן נשפטות על פי הסכומים האבסולוטיים שהן מציגות. הכנסות סיטיגרום מהוות נפילה של 7% בהשוואה לרבעון המקביל אשתקד, ובשורה התחתונה רושמת החברה נסיגה מדאיגה עוד יותר של 11%, אבל גם הירידות הללו אינן מסבירות את הנפילה החדה במניה.

אז מדוע נפלה המניה? כמו תמיד בוול-סטריט, הסוחרים והמשקיעים שפטו את הדו"ח הרבעוני של סיטיגרופ לא במספרים אבסולוטיים, ולא בהשוואה לרבעון מקביל או קודם, אלא אך ורק בהשוואה לציפיות, כפי שהן באות לידי ביטוי בממוצע תחזיות האנליסטים המכסים את החברה.

18 האנליסטים אשר ניפקו תחזיות לשורה העליונה של תאגיד הבנקאות המפורסם, ציפו בממוצע להכנסות של 18.5 מיליארד דולר ברבעון הרביעי, שמשמעותם כי החברה תצליח להציג צמיחה קלה בהכנסות בהשוואה לרבעון המקביל. כאמור, האנליסטים התבדו כשסיטיגרופ דיווחה על הכנסות של 17.2 מיליארד דולר, ירידה של 7% בהשוואה לרבעון המקביל.

לא פחות מ-20 אנליסטים ניפקו תחזיות לגבי השורה התחתונה של סיטיגרופ, והם ציפו בממוצע לרווח נקי של 49 סנט למניה, כלומר 1.5 מיליארד דולר, ועלייה משמעותית ביחס לרבעון הרביעי בשנה שעברה. בפועל, כאמור, הציגה סיטיגרופ רווח נקי של 1.2 מיליארד דולר, שהם 38 סנט למניה, ונפילה משמעותית ביחס לרבעון המקביל.

אלא שכל זה הוא כמובן היסטוריה, מבחינת שוק ההון. את המשקיעים, וזה בוודאי נכון לסוחרים באופציות דיגיטליות, מעניין אך ורק העתיד. יום ירוק נוסף בשוקי העולם, חדשות חיוביות בסקטור הפיננסים, או הצגת תוכנית עסקית חדשה בידי בכירי הבנק, עשויים כולם לשלוח היום את סיטיגרופ למגמת תיקון, ולסייע לה להחזיר לעצמה לפחות חלק ממה שאיבדה. ומאידך, המשקיעים עלולים להמשיך ולהעניש את המניה, ולשלוח אותה לירידות נוספות או לכל הפחות להשאיר אותה בהקפאה ברמת המחירים הנוכחית בתקופה הקרובה.

אגב, מעניין לציין מניה אחרת שעשתה אמש את המסלול ההפוך במהלך יום המסחר בוול-סטריט: מדובר בחברת אבטחת המידע הישראלית צ'ק-פוינט, שהציגה דו"ח רבעוני מפתיע לטובה וקפצה בהתאמה קרוב ל-8%.

לצערנו, עדיין אין אופציות דיגיטליות על מניית צ'ק-פוינט, אבל הסוחרים באופציות בינאריות ירצו בוודאי להמשיך לעקוב בדריכות על המשך עונת הדיווחים לקראת שני דו"חות מעניינים במיוחד שיתפרסמו מחר: הדו"ח הרבעוני של גוגל וזה של מיקרוסופט. לפי ממוצע תחזיות האנליסטים, צפויה גוגל להציג הכנסות של 8.4 מיליארד דולר, שיתורגמו לרווח נקי של 10.5 דולר למניה, בעוד מיקרוסופט אמורה לפי ההערכות לדווח על הכנסות של 20.9 מיליארד דולר, ועל רווח נקי של 76 סנט למניה. מאמינים שאתם יודעים האם גוגל ומיקרוסופט יפתיעו לטובה או לשלילה? באמצעות מסחר באופציות דיגיטליות, תוכלו להרוויח מזה הרבה כסף.


דירוג המאמר:

תגיות של המאמר:

 easytrade

אופציות דיגיטליות, אופציות בינאריותמדדיםמניותהשקעותקרנותשוק ההוןמסחר יומי,בורסה



 


מאמרים נוספים מאת easytrade
 
סקירת שוק ההון 26.2.2012
28/02/12 | שוק ההון
סקירה שבועית של שוק ההון לקראת סוף פברואר 2012 עם מבט לבורסת ת"א שממשיכה לרדת, וול סטריט שעולה, החלטת הריבית של הנגיד, היורו שחוזר להתאושש והתייקרות הנפט

אירופה ממשיכה למתוח את יוון – מה יקרה אם וכאשר יאושר החילוץ?
16/02/12 | שוק ההון
ממשלת יוון הביאה לאישור את תוכנית הצנע הלא פופולרית, ואתמול אף אישרה קיצוץ נוסף בתקציב. המדינות החזקות באירופה ממשיכות להגיב בספקנות, ובניגוד לתכנון אינן מתכוונות להצביע היום על אישור תוכנית החילוץ. כיצד יגיבו השווקים ל"זובור" שמבצעת אירופה לממשלת יוון? ומה יקרה כאשר באמת תאושר תוכנית החילוץ?

סקירה שבועית של שוק ההון 29.1.2012
31/01/12 | שוק ההון
סקירה שבועית של שוק ההון עם סיקור השבוע השלילי הראשון של 2012 בבורסת ת"א, המגמה השלילית בבורסות אירופה והמגמה המעורבת בוול סטריט. מה יקרה לנפט בעקבות אירן והאם הדולר ימשיך להישחק?

חברת אפל הפגיזה בדו"ח הרבעוני – עד לאן תגיע המניה?
25/01/12 | שוק ההון
יצרנית האייפון והמקינטוש, חברת אפל, הפתיעה אמש בתום המסחר בוול-סטריט, עם דו"ח רבעוני שעלה על כל הציפיות אין ספק שהמניה צפויה לזנק היום בפתיחת המסחר – אבל באיזו נקודה תיעצר?

סקירה שבועית שוק ההון 22.1.2012
22/01/12 | שוק ההון
סקירה שבועית של שוק ההון – מבט על בורסות העולם כולל בורסת ת"א שממשיכה לעלות בעקבות עליות בבורסות העולם, החלשות הדולר מול היורו והשקל, והנפט שממשיך להיסחר סביב ה100 דולר לחבית

סיטיגרופ צנחה 8% – האם היא תתקן?
19/01/12 | שוק ההון
ענקית הפיננסים סיטיגרופ דיווחה אמש על תוצאות מאכזבות ברבעון הרביעי של 2011, ונאלצה לראות את המשקיעים זורקים את מנייתה לנפילה של 8.2%. האם מדובר בתגובת יתר קיצונית, שתתוקן היום, או שהמשקיעים צפויים להעניש את סיטיגרופ לתקופה ארוכה?

סקירה שבועית איזיטרייד 15.1.2012
15/01/12 | שוק ההון
סקירה שבועית של שוק ההון בבורסות העולם – מה תעשה בורסת ת"א אחרי הירידות בבורסות העולם ביום שישי, האם בורסות העולם יתאוששו, ואיזה מסחר יתנהל בגזרת המט"ח?

וול-סטריט בשיא של 5 חודשים – הראלי יימשך?
11/01/12 | שוק ההון
מדד ה-S&P 500, המרכז את 500 החברות הגדולות והחשובות ביותר בוול-סטריט, הגיע אמש לשיא של 5 חודשים. נתוני המאקרו מצביעים כרגע כי הצמיחה בארה"ב תימשך ללא קשר לאירופה – אך האם מצב כזה יכול להימשך לאורך זמן?

סקירה שבועית שוק ההון 8.1.2012
08/01/12 | שוק ההון
סקירה שבועית של השבוע הראשון של 2012 בשוק ההון – הפתיחה הירוקה בבורסת ת"א, מגמה מעורבת בבורסות העולם, הנפט שממשיך להיסחר סביב ב100 דולר לחבית והדולר ששובר שיאים

המנכ"לים פורשים – האם מניות טבע ולאומי ימשיכו לעלות?
05/01/12 | שוק ההון
שלמה ינאי וגליה מאור, המנכ"לים של חברת טבע ובנק לאומי, הודיעו בהפרש של שעות ספורות על פרישתם. בשני ימי המסחר שעברו מאז ההודעה המפתיעה, שתי המניות לא מפסיקות לעלות – אך האם המגמה תימשך?
     
 
שיווק באינטרנט על ידי WSI