דף הבית פיננסים וכספים שוק ההון סקירה שבועית איזיטרייד 15.1.2012
סקירה שבועית איזיטרייד 15.1.2012
easytrade 15/01/12 |  צפיות: 3711

תל-אביב: האם הפתיחה הירוקה תיעצר?

גם בשבוע החולף נמשכה הפתיחה הירוקה של שנת 2012, עם עליות בבורסת תל-אביב, כמו גם בוול-סטריט ובמרבית שוקי ההון בעולם. אלא שלאחר שבועיים של עליות, יחזרו היום המשקיעים לבורסה שברחוב אחד-העם עם חשש: לאחר שביום שישי הודיעה חברת הדירוג S&P על הורדת דירוג האשראי של צרפת ושל 8 מדינות אירופיות נוספות, ננעלו באותו היום בורסות העולם בחזית אדומה אחידה. האם הבוקר בתל-אביב עתידה הבורסה המקומית ליישר קו עם השווקים הגלובליים? ומה זה אומר על המשך השבוע והמשך המגמה?

בעוד השבוע שיהיה נותר על תקן חידה שעל הסוחרים לפתור, ניתן לסכם את השבוע שחלף: שבוע שבו טיפס מדד ת"א 25 לרמה של 1,128.55 נקודות, עלייה שבועית של 1.4%. מדד ת"א 100 התחזק ב-1.8% בשבוע שעבר, עד לרמה של 1,024.94 נקודות. שני המדדים רשמו עלייה של 0.5% ביום המסחר האחרון של השבוע.

בשוק המט"ח נרשמה השבוע ירידה בערך הדולר למול המטבע המקומי: דולר אחד נסחר כעת בתמורה ל-3.83 ש"ח, ירידה שבועית של 0.2%. במהלך יום המסחר האחרון אף נגע הדולר לרגעים בשער של 3.81 ש"ח, לפני שהירידות התמתנו. ובהקשר זה, פורסמו ביום חמישי נתוני הסחר של ישראל לסיכום שנת 2011. מהנתונים עולה היפוך מגמה בחודשים האחרונים: אם ב-2011 כולה קפץ הייבוא הרבה יותר מאשר הייצוא, הרי שהתחזקות הדולר בתקופה האחרונה הביאה את הייצוא לידי זינוק, בזמן שהתרחבות הייבוא הואטה. ניתן לסחור על מט"ח באמצעות אופציות בינאריות באיזיטרייד.

בעולם: ירידות ביום שישי, עליות בסיכום שבועי

גם בעולם, כמו בישראל, נמשכה מגמת העליות אל תוך השבוע השני של שנת 2012, עם עליות בסיכום השבועי בבורסות של אסיה, אירופה וכמובן בשוק ההון המוביל של וול-סטריט. אלא שכאמור, מגמת העליות הגיעה לכדי עצירה ביום שישי: הורדת דירוג האשראי שביצעה חברת S&P שלחה את אירופה ואת וול-סטריט לירידות שערים של עד 0.6%. רק הבורסות של אסיה, שננעלו לפני ההודעה על הפחתת הדירוג, הצליחו להתחמק ולהינעל גם ביום שישי במגמה ירוקה ברורה.

מה כללה ההודעה שהצליחה לשנות את המגמה ולהפיל את המדדים? שום דבר שלא ניתן היה לצפות לו מראש, כפי שמעידה העובדה שירידות השערים היו בכל זאת מתונות. המכה הסימבולית העיקרית היא לאג"ח של ממשלת צרפת, הכלכלה השניה בגודלה בגוש היורו אחרי גרמניה, אשר לראשונה בתולדותיה איבדה את דירוג האשראי המושלם שלה, וירדה מטריפל A ל-AA פלוס. גם אוסטריה איבדה את דירוג האשראי המושלם שלה, בעוד ספרד יורדת מ-AA מינוס לרמה A. איטליה, הכלכלה השלישית בגודלה באיחוד, נפלה שלושה שלבים בדירוג, מ-A פלוס לטריפל B פלוס. הפחתת הדירוג ל-9 מדינות בו-זמנית עלולה לפגוע בהמשך גם בדירוג האשראי המושלם של קרן החילוץ המשותפת של האיחוד האירופי, ש-20% ממנה מוחזק בידי ממשלת צרפת.

כאמור, אף אחד מהמשקיפים לא נפל מהכסא לשמע החדשות, למרות שהעיתוי לא היה ידוע מראש. גם מקבלי ההחלטות באירופה לא נתפסו בלתי-מוכנים: "ההודעה עצמה לא הפתיעה אותנו במיוחד", אמרה בתגובה קאנצלרית גרמניה, אנגלה מרקל. "עכשיו האתגר הוא להוציא לפועל איחוד פיסקלי מהר יותר, מבלי לנסות לרכך אותו", הוסיפה.

נתוני המאקרו שפורסמו בסוף השבוע בארה"ב הציגו תמונה מעורבת: מצד אחד, ביום חמישי פורסם כי המכירות הקמעונאיות בחודש דצמבר התרחבו בשיעור מתון מהצפוי, ובניכוי מכירת מכוניות אף רשמו ירידה. ומצד שני, מדד אמון הצרכנים האמריקאי הפתיע ביום שישי עם זינוק מרשים, מעל לתחזיות.

בשוק המט"ח נרשמה ירידה בשער היורו, זה השבוע השישי ברציפות. היורו נסחר כעת בתמורה ל-1.268 דולר לאחר ירידה שבועית של 0.3%. בשוק הסחורות איבד השבוע הנפט 2.8% וירד אל מתחת לרמת ה-100 דולר לחבית, על רקע דיבורים על דחייה אפשרית באמברגו הנפט שהכריזו האירופים על איראן.

כדאי לשים לב השבוע: סיטיגרופ, גוגל ומיקרוסופט מפרסמות דו"חות

התמקדות השווקים במשבר החוב האירופי, ובחיפוש אחר סימני ההתאוששות בארה"ב, עלולה ליצור את האשליה שבורסות העולם עברו להסתכל אך ורק על המאקרו. אלא שכמובן, זירת המיקרו עדיין כאן, ובגדול. ובזירת המיקרו ימשיכו השבוע להתפרסם בוול-סטריט הדו"חות לסיכום הרבעון הרביעי של 2011, כאשר עונת הדיווח תעבור השבוע הילוך נוסף.

הסוחרים באופציות דיגיטליות על מניות ספציפיות יחכו בוודאי בכיליון עיניים לפרסום הדו"ח הרבעוני של סיטיגרופ ביום שלישי, ושל גוגל ומיקרוסופט ביום חמישי. כרגיל בוול-סטריט, המשקיעים ישפטו את התוצאות לא במונחים אבסולוטיים של רווח והפסד, וגם לא בהשוואה לתוצאות מן הרבעון הקודם או המקביל – אלא קודם כל בהשוואה לציפיות, כפי שהן מגולמות בממוצע תחזיות האנליסטים.

הענק הפיננסי סיטיגרופ אמור להציג ביום שלישי רווח של 48 סנט למניה, כך חוזים האנליסטים של וול-סטריט. כל סטייה, לחיוב או לשלילה, עשויה להיות מתורגמת באופן מיידי בשער המניה עם פתיחת המסחר באותו היום. ענקית החיפוש גוגל, טוענים האנליסטים של בתי ההשקעות, צפויה להציג רווח של 10 דולר ו-46 סנט למניה, ולגבי מיקרוסופט מצפים האנליסטים לראות רווח של 76 סנט למניה.

(כל הנכסים המוזכרים בסקירה מהווים נכסי בסיס לאופציות בינאריות באתר easytrade. אתם מוזמנים לסחור באתר ולהרוויח עד 85% תשואה, עם פקיעות מדי חמש דקות).


דירוג המאמר:

תגיות של המאמר:

 easytrade

אופציות דיגיטליות, אופציות בינאריותמדדיםמניותהשקעותקרנותשוק ההוןמסחר יומי,בורסה



 


מאמרים נוספים מאת easytrade
 
סקירת שוק ההון 26.2.2012
28/02/12 | שוק ההון
סקירה שבועית של שוק ההון לקראת סוף פברואר 2012 עם מבט לבורסת ת"א שממשיכה לרדת, וול סטריט שעולה, החלטת הריבית של הנגיד, היורו שחוזר להתאושש והתייקרות הנפט

אירופה ממשיכה למתוח את יוון – מה יקרה אם וכאשר יאושר החילוץ?
16/02/12 | שוק ההון
ממשלת יוון הביאה לאישור את תוכנית הצנע הלא פופולרית, ואתמול אף אישרה קיצוץ נוסף בתקציב. המדינות החזקות באירופה ממשיכות להגיב בספקנות, ובניגוד לתכנון אינן מתכוונות להצביע היום על אישור תוכנית החילוץ. כיצד יגיבו השווקים ל"זובור" שמבצעת אירופה לממשלת יוון? ומה יקרה כאשר באמת תאושר תוכנית החילוץ?

סקירה שבועית של שוק ההון 29.1.2012
31/01/12 | שוק ההון
סקירה שבועית של שוק ההון עם סיקור השבוע השלילי הראשון של 2012 בבורסת ת"א, המגמה השלילית בבורסות אירופה והמגמה המעורבת בוול סטריט. מה יקרה לנפט בעקבות אירן והאם הדולר ימשיך להישחק?

חברת אפל הפגיזה בדו"ח הרבעוני – עד לאן תגיע המניה?
25/01/12 | שוק ההון
יצרנית האייפון והמקינטוש, חברת אפל, הפתיעה אמש בתום המסחר בוול-סטריט, עם דו"ח רבעוני שעלה על כל הציפיות אין ספק שהמניה צפויה לזנק היום בפתיחת המסחר – אבל באיזו נקודה תיעצר?

סקירה שבועית שוק ההון 22.1.2012
22/01/12 | שוק ההון
סקירה שבועית של שוק ההון – מבט על בורסות העולם כולל בורסת ת"א שממשיכה לעלות בעקבות עליות בבורסות העולם, החלשות הדולר מול היורו והשקל, והנפט שממשיך להיסחר סביב ה100 דולר לחבית

סיטיגרופ צנחה 8% – האם היא תתקן?
19/01/12 | שוק ההון
ענקית הפיננסים סיטיגרופ דיווחה אמש על תוצאות מאכזבות ברבעון הרביעי של 2011, ונאלצה לראות את המשקיעים זורקים את מנייתה לנפילה של 8.2%. האם מדובר בתגובת יתר קיצונית, שתתוקן היום, או שהמשקיעים צפויים להעניש את סיטיגרופ לתקופה ארוכה?

סקירה שבועית איזיטרייד 15.1.2012
15/01/12 | שוק ההון
סקירה שבועית של שוק ההון בבורסות העולם – מה תעשה בורסת ת"א אחרי הירידות בבורסות העולם ביום שישי, האם בורסות העולם יתאוששו, ואיזה מסחר יתנהל בגזרת המט"ח?

וול-סטריט בשיא של 5 חודשים – הראלי יימשך?
11/01/12 | שוק ההון
מדד ה-S&P 500, המרכז את 500 החברות הגדולות והחשובות ביותר בוול-סטריט, הגיע אמש לשיא של 5 חודשים. נתוני המאקרו מצביעים כרגע כי הצמיחה בארה"ב תימשך ללא קשר לאירופה – אך האם מצב כזה יכול להימשך לאורך זמן?

סקירה שבועית שוק ההון 8.1.2012
08/01/12 | שוק ההון
סקירה שבועית של השבוע הראשון של 2012 בשוק ההון – הפתיחה הירוקה בבורסת ת"א, מגמה מעורבת בבורסות העולם, הנפט שממשיך להיסחר סביב ב100 דולר לחבית והדולר ששובר שיאים

המנכ"לים פורשים – האם מניות טבע ולאומי ימשיכו לעלות?
05/01/12 | שוק ההון
שלמה ינאי וגליה מאור, המנכ"לים של חברת טבע ובנק לאומי, הודיעו בהפרש של שעות ספורות על פרישתם. בשני ימי המסחר שעברו מאז ההודעה המפתיעה, שתי המניות לא מפסיקות לעלות – אך האם המגמה תימשך?
     
 
שיווק באינטרנט על ידי WSI