דף הבית פיננסים וכספים שוק ההון סקירת שוק ההון 26.2.2012
סקירת שוק ההון 26.2.2012
easytrade 28/02/12 |  צפיות: 3657

תל-אביב: השחיקה באחד-העם נמשכת

בעוד העליות בוול-סטריט נמשכות, הבורסה שברחוב אחד-העם ממשיכה במגמה השלילית מהשבועות האחרונים, ההפוכה למגמה בבורסות העולם: המשקיעים בתל-אביב יקוו הבוקר ליישור קו עם העולם, אך על רקע הנסיקה הדרמטית במחיר הנפט ייתכן ויהיה קשה לראות התאוששות בבורסה המקומית. התייקרות הנפט מציבה מכשול בפני התאוששות הכלכלה הריאלית בעולם, ומטבע הדברים היא אינה מעודדת עליות בשוקי המניות.

השחיקה ההדרגתית במדדי המניות של ישראל הגיעה כבר לשבוע החמישי, וירידות יום המסחר האחרון הובילו את המדדים אל מתחת לרמות התמיכה הפסיכולוגיות החשובות של 1,100 נקודות למדד ת"א 25, ו-1,000 נקודות למדד ת"א 100. נפילה יומית של 1.8% הובילה את מדד ת"א 25 לנעילה ברמה של 1,097.61 נקודות, בעוד צניחה של 1.7% באותו היום הביאה את ת"א 100 לרמה של 999.84 נקודות.

המשקיעים בת"א יכולים להתנחם בעובדה שעד כה המדדים נשחקים בקצב איטי ביותר – וכי גם העליות בבורסות העולם הן הדרגתיות. חלק מהמדדים בעולם רשמו ביום שישי האחרון ירידות דווקא, ובורסת ת"א נפתחת הבוקר ללא רוח גבית ברורה מהנעילה של יום שישי מסביב לגלובוס.

ביום שני הקרוב, עם תום המסחר בבורסה, יפרסם בנק ישראל את החלטת הריבית לחודש מארס. ברוב המקרים, נהוג להעריך כי הורדות ריבית עשויות להוביל לעליות בבורסה ולירידה בשער החליפין של השקל – אך לא מדובר בכלל ברזל, ולסוחרים מומלץ לשמור על עיניים פקוחות. הדולר המשיך השבוע להתחזק, כאשר עליות בימי המסחר שלישי, רביעי וחמישי, הצליחו לנטרל את נפילת המטבע האמריקני בתחילת השבוע החולף. ביום שישי ננעל הדולר היציג על 3.756 ש"ח. ניתן לסחור במט"ח באמצעות אופציות בינאריות באיזיטרייד.

בעולם: החשש מיוון – אאוט; הדאגה מהתייקרות הנפט – אין.

שבוע נוסף של עליות בוול-סטריט, שהביא את מדד ה-S&P 500 לרמה בה לא נראה מאז שנת 2008, הסתיים עם כניסתו של גורם סיכון חדש-ישן למוקד סדר-היום הפיננסי: התייקרות הנפט, אשר הולך ומתקרב למחיר 110 דולר לחבית, הצליחה לקראת סוף השבוע לדחוק את משבר החוב היווני מצמרת החששות המטרידות את העולם הפיננסי.

המתיחות בין איראן למערב, והניסיון להוציא את היצע הנפט האיראני אל מחוץ למגרש, הובילו בשבוע החולף לנסיקה של 6.3% במחיר הנפט. לאחר עלייה של 1.8% ביום שישי לבדו, ננעל מחיר הנפט על 109.77 דולר לחבית. גם נתוני המאקרו המעודדים שהמשיכו לזרום מכיוונה של ארה"ב  תורמים עוד קצת שמן למדורת מחירי הנפט, מכיוון שהם מעידים על המשך הביקוש – אך ברור לכל שהמשך העליות במחיר הנפט עלול גם לפגוע במאמצי ההתאוששות של כלכלת ארה"ב, ולדחוף את כלכלת אירופה לעבר מיתון עמוק יותר מזה שהיא מצויה בו.

בין נתוני המאקרו החיוביים שפורסמו בשבוע החולף בארה"ב ניתן לציין את מכירת הבתים החדשים בחודש ינואר, ואת מדד מישיגן לבחינת הסנטימנט הצרכני, אשר רשמו שניהם התאוששות מהירה מהצפוי. מנגד, באירופה תמונת המאקרו קודרת יותר: ביום שישי פורסם כי כלכלת בריטניה התכווצה ברבעון הרביעי ב-0.2%, וכי הנציבות האירופית מעדכנת את תחזיתה לגבי הצמיחה בגוש היורו – מצפי לצמיחה של 0.5%, לצפי להתכווצות של 0.3%.

אם הזכרנו כבר את העובדה שיוון הפסיקה להיות מוקד החששות העיקרי של שוקי ההון בעולם, כדאי להרחיב ולציין שהמדינה הים-תיכונית המסובכת בחובות הצליחה תחילת השבוע החולף לקבל את אישור האיחוד האירופי לחבילת החילוץ השניה שלה, בהיקף של 130 מיליארד יורו. כמו כן החלה יוון להחליף את האג"ח שמחזיקים נושיה מהסקטור הפרטי, לאחר שהגיעה להסכמה על "תספורת" של כ-70% על הערך הנקוב. בניגוד לצפוי, הסדר החילוץ התקבל באדישות בבורסות אירופה, שחלקן נועלות את השבוע בהפסדים. "גם אני הייתי מופתע שלא הייתה התרוממות רוח לאחר אישור החבילה", אמר בתגובה נגיד הבנק המרכזי של אירופה, מריו דראגי, "וזה בוודאי אומר שהשווקים מחכים לראות את היישום של הרפורמות".

כדאי לשים לב השבוע: היורו חזר להתאושש – אך עד לאן יגיע?

בעוד בורסות אירופה הפגינו בתחילת השבוע קבלת פנים צוננת להסדר החוב של יוון, ולאישור תוכנית החילוץ השניה למדינה הים-תיכונית, לפחות בזירה אחת החילוץ היווני התקבל בברכה: בזירת המט"ח.

היורו, המטבע המשותף של אירופה המתאחדת, התאושש 2.3% מאז אישור החילוץ ביום שני שעבר ונעל את השבוע ברמה של 1.3448 דולר, לאחר שכבר נגע ברמה של 1.3487 דולר. אל מול הין היפני נסק היורו 4.4% בשבוע החולף, והוא ננעל ברמה של 109.18 ין. כזכור, כבר לפני שבועיים החלה הנפילה בשער הין, בעקבות תוכנית הרכישות של הבנק המרכזי של יפן, שהחליט להציף את השווקים בנזילות, במטרה ברורה להרים את שוקי המניות ולהוריד את שער החליפין של הין על מנת לתמוך ביצואנים היפנים. גם השבוע נמשכה היחלשות הין אל מול הדולר, ולאחר שהמטבע היפני איבד 2.1%, נסחר דולר אחד בתמורה ל-81.2 דולר.

(כל הנכסים המוזכרים בסקירה מהווים נכסי בסיס לאופציות דיגיטליות באתר easytrade. אתם מוזמנים לסחור באתר ולהרוויח עד 85% תשואה, עם פקיעות מדי חמש דקות).


דירוג המאמר:

תגיות של המאמר:

 easytrade

אופציות דיגיטליות, אופציות בינאריותמדדיםמניותהשקעותקרנותשוק ההוןמסחר יומי,בורסה



 


מאמרים נוספים מאת easytrade
 
סקירת שוק ההון 26.2.2012
28/02/12 | שוק ההון
סקירה שבועית של שוק ההון לקראת סוף פברואר 2012 עם מבט לבורסת ת"א שממשיכה לרדת, וול סטריט שעולה, החלטת הריבית של הנגיד, היורו שחוזר להתאושש והתייקרות הנפט

אירופה ממשיכה למתוח את יוון – מה יקרה אם וכאשר יאושר החילוץ?
16/02/12 | שוק ההון
ממשלת יוון הביאה לאישור את תוכנית הצנע הלא פופולרית, ואתמול אף אישרה קיצוץ נוסף בתקציב. המדינות החזקות באירופה ממשיכות להגיב בספקנות, ובניגוד לתכנון אינן מתכוונות להצביע היום על אישור תוכנית החילוץ. כיצד יגיבו השווקים ל"זובור" שמבצעת אירופה לממשלת יוון? ומה יקרה כאשר באמת תאושר תוכנית החילוץ?

סקירה שבועית של שוק ההון 29.1.2012
31/01/12 | שוק ההון
סקירה שבועית של שוק ההון עם סיקור השבוע השלילי הראשון של 2012 בבורסת ת"א, המגמה השלילית בבורסות אירופה והמגמה המעורבת בוול סטריט. מה יקרה לנפט בעקבות אירן והאם הדולר ימשיך להישחק?

חברת אפל הפגיזה בדו"ח הרבעוני – עד לאן תגיע המניה?
25/01/12 | שוק ההון
יצרנית האייפון והמקינטוש, חברת אפל, הפתיעה אמש בתום המסחר בוול-סטריט, עם דו"ח רבעוני שעלה על כל הציפיות אין ספק שהמניה צפויה לזנק היום בפתיחת המסחר – אבל באיזו נקודה תיעצר?

סקירה שבועית שוק ההון 22.1.2012
22/01/12 | שוק ההון
סקירה שבועית של שוק ההון – מבט על בורסות העולם כולל בורסת ת"א שממשיכה לעלות בעקבות עליות בבורסות העולם, החלשות הדולר מול היורו והשקל, והנפט שממשיך להיסחר סביב ה100 דולר לחבית

סיטיגרופ צנחה 8% – האם היא תתקן?
19/01/12 | שוק ההון
ענקית הפיננסים סיטיגרופ דיווחה אמש על תוצאות מאכזבות ברבעון הרביעי של 2011, ונאלצה לראות את המשקיעים זורקים את מנייתה לנפילה של 8.2%. האם מדובר בתגובת יתר קיצונית, שתתוקן היום, או שהמשקיעים צפויים להעניש את סיטיגרופ לתקופה ארוכה?

סקירה שבועית איזיטרייד 15.1.2012
15/01/12 | שוק ההון
סקירה שבועית של שוק ההון בבורסות העולם – מה תעשה בורסת ת"א אחרי הירידות בבורסות העולם ביום שישי, האם בורסות העולם יתאוששו, ואיזה מסחר יתנהל בגזרת המט"ח?

וול-סטריט בשיא של 5 חודשים – הראלי יימשך?
11/01/12 | שוק ההון
מדד ה-S&P 500, המרכז את 500 החברות הגדולות והחשובות ביותר בוול-סטריט, הגיע אמש לשיא של 5 חודשים. נתוני המאקרו מצביעים כרגע כי הצמיחה בארה"ב תימשך ללא קשר לאירופה – אך האם מצב כזה יכול להימשך לאורך זמן?

סקירה שבועית שוק ההון 8.1.2012
08/01/12 | שוק ההון
סקירה שבועית של השבוע הראשון של 2012 בשוק ההון – הפתיחה הירוקה בבורסת ת"א, מגמה מעורבת בבורסות העולם, הנפט שממשיך להיסחר סביב ב100 דולר לחבית והדולר ששובר שיאים

המנכ"לים פורשים – האם מניות טבע ולאומי ימשיכו לעלות?
05/01/12 | שוק ההון
שלמה ינאי וגליה מאור, המנכ"לים של חברת טבע ובנק לאומי, הודיעו בהפרש של שעות ספורות על פרישתם. בשני ימי המסחר שעברו מאז ההודעה המפתיעה, שתי המניות לא מפסיקות לעלות – אך האם המגמה תימשך?
     
 
שיווק באינטרנט על ידי WSI