דף הבית בניין ואחזקה בניין ואחזקה - אחר בעיות רטיבות
בעיות רטיבות
גלאור מהנדסים 08/09/12 |  צפיות: 1931

בכל דירה עלולות לצוץ בעיות שונות. חלקן קשורות בפגעי מזג האוויר, חלקן נוצרות פשוט מתוך בלאי טבעי בשל הזמן שעבר, וחלקן קשורות לליקויים שנוצרו או נעשו במהלך הבנייה. בעיות רטיבות הן מהנפוצות ביותר, ועלולות להיגרם בשל מגוון סיבות.

רטיבות עלולה להיגרם בתקופת החורף, בשל גשמים שחודרים אל קירות חיצוניים או דרך הגג, אך גם בעיות בצנרת של הדירה מלמעלה יכולות בהחלט להוביל לרטיבות בדירה שלך. במצב תקין, כמובן, לא גשמים חזקים ולא הצנרת של השכנים יחדרו את הקירות או את התקרה שלך, אך המציאות מראה כי ליקויים רבים מתגלים רק כאשר הרטיבות כבר נוצרה.

הנזק שנובע מבעיות רטיבות

בעיות רטיבות יוצרות שלל סכנות שהולכות ומתגברות ככל שהמצב נותר לא מטופל. הסיד והטיח של הקירות הפגועים עלולים להתחיל להתקלף ויחד איתם, ככל שיחלוף הזמן, יתפתחו עובש וטחב. העובש והטחב מהווים מקום מרבץ אטרקטיבי במיוחד לחיידקים ומזהמים את האוויר שאנחנו נושמים, מסוכנים בעיקר לחולי אסתמה, ילדים וקשישים.

ככל שרטיבות תזוהה מהר יותר, כך יגדל הסיכוי לפתור את הבעיה בקלות רבה יותר, וכך גם כמובן תקטן החשיפה של בני הבית לסכנות השונות הנובעות מהמצב. עם הזיהוי של כתמי רטיבות ראשונים יש להזמין צוות מקצועי לטיפול בנושא.

כך תטפל בבעיות רטיבות בדירתך

כמו במקרים רבים אחרים, ייתכן שגם הרטיבות בדירה שלך נוצרה בגלל עבודה לא מקצועית וחוסר הקפדה. זאת בדיוק הסיבה שאם כבר גילית בעיות רטיבות, עליך לברר בדיוק מה מקור הבעיה ולפתור אותה מהיסוד, אחרת היא פשוט תשוב, ואת זה אתה בטח לא רוצה.

אז איך נפטרים אחת ולתמיד בעיית רטיבות בדירה? מזמינים מהנדס מומחה שמגיע עם מכשור מקצועי בעזרתו יוכל לאתר את המקור המדויק של הרטיבות, ויציג חוות דעת הנדסית של היקף הנזקים והערכה כללית של אופן ועלות התיקון.

חשוב לדעת שחוות הדעת של המהנדס עשויה לחסוך לך כסף רב בהמשך. אם יתגלה כי מקור הבעיה הוא בחלקים המשותפים של הבניין, כמו איטום לקוי של הגג, על דיירי הבניין כולו להשתתף בהוצאות התיקון. במקרים מסוימים, ניתן יהיה לתבוע את הקבלן על בעיות רטיבות שנוצרו עקב ליקויי בנייה ולקבל פיצוי על ההוצאות ועל עוגמת הנפש.


דירוג המאמר:

תגיות של המאמר:

 גלאור מהנדסים

המאמר נכתב על ידי צביקה כהנא, מנכ"ל חברת גלאור מהנדסים ויועצים



 


מאמרים נוספים מאת גלאור מהנדסים
 
מצלמה תרמית, איתור רטיבות ומה שביניהם
רטיבות אינה דבר פשוט להתמודדות. עיקר הקושי נעוץ בזיהוי הבעיה, שנעשה לרוב כשהנזקים כבר יוצאים משליטה. בדיוק לשם כך נוצרו פיתוחים טכנולוגיים שנועדו להפוך את איתור הבעיה לפשוט יותר. מצלמה תרמית היא אחד מהם.

מצלמה תרמית ויתרונותיה
רטיבות יכולה להוות הרבה יותר מאשר פגם אסתטי, ואף לסכן את יסודות המבנה כולו. קשה מאד לאתר רטיבות בשלביה הראשונים, וכאשר מבחינים בה- כבר מאוחר מדי. באמצעות מצלמה תרמית ניתן לגלות את הבעיה בקלות.

מצלמה טרמית: המפתח שלכם לאיתור הרטיבות
מאז שנכנסה מצלמה טרמית לתחום בדק הבית, השתנו חוקיו במידה רבה. עד אז, איתור רטיבות נחשב למשימה קשה ביותר. אולם, מצלמה מבוססת קרני אינפרא-אדומות זו הפכה את הזיהוי למהיר ויעיל, דבר שחוסך מאמצים וכספים רבים.

מה בוחנים במסגרת בדק בית?
אתם מעוניינים לעבור לדירה חדשה, ויודעים כי לפניכם העסקה החשובה ביותר של חייכם. החלטתם להזמין חברה אשר מתמחה בביצוע בדק בית. אתם יודעים כי מטרת הבדיקה היא לגלות ליקויים שונים בבית, אבל מה בכלל נכלל בה?

חיזוק מבנים, רעידות אדמה ומה שביניהם
ההערכות הן שרעידת אדמה חזקה בישראל היא רק עניין של זמן. לכן, החל בשנים האחרונות תהליך שבו מחזקים מבנים ישנים, כך שיוכלו להישאר עומדים גם כשהאדמה תרעד. מה הקשר בין חיזוק מבנים לבין חברות המבצעות בדק בית?

בדיקת מערכת החשמל במסגרת בדק בית
אנחנו תלויים לגמרי במערכת החשמל. כל תקלה, ולו למספר דקות, מעלה את מפלס הפאניקה מיד. מלבד הנוחות, ליקויים במערכת החשמל מהווים סכנה רצינית, שרק מתגברת עם הזמן. חשוב שתתבצע בחינה מקיפה של המערכת במסגרת בדק בית.

ריצוף, בדק בית ומה שביניהם
בשעה טובה, אתם עומדים לרכוש דירה חדשה, הכול נראה מצויין. טוב, למעט הפגם הזה בריצוף הבניין. אתם לא רקדנים, אבל מוכנים להישבע שהרצפה עקומה. אולי אינכם יודעים, אבל לפניכם ליקוי בניה רציני, שצריך להוות חלק מהותי בכל בדק בית.

מצלמה תרמית
יש פריטים שלא ברור כיצד הסתדרנו לפני שהם הומצאו. אם תשאלו כל גורם בענף הבנייה או השיפוצים, מצלמה תרמית בוודאי תוגדר ככזו. מאז שנכנסה לשימוש, מאפשרת היא לגלות רטיבות בדרך המהירה והיעילה ביותר.

כיצד מסייעת מצלמה תרמית לאתר כתמי רטיבות בצורה המדויקת ביותר?
כאשר מדברים על רטיבות, רבים חושבים על קיר דהוי ובו כתם לחות וסדקים למכביר. זהו, כמובן, מקרה קיצוני מאד של רטיבות, וגילוי הבעיה בשלב הזה עלול להיות מאוחר מדי. כדי לגלות בעיית רטיבות בזמן, מצלמה תרמית היא הפתרון.

בדיקת בית: מה צריך לבדוק בכלל?
רכישת דירה היא העסקה המשמעותית ביותר שתעשו בחיים שלכם. היא עלולה להתברר גם כחתול ענקי בשק- למשל, כשהבית לא עומד בציפיות ממנו, ומכיל אינספור ליקויים. רק בדיקת בית מקיפה תמנע זאת - אבל ממה היא מורכבת בכלל?
     
 
שיווק באינטרנט על ידי WSI