דף הבית בניין ואחזקה בניין ואחזקה - אחר מהנדס קונסטרוקציה - הבסיס לכל בניין
מהנדס קונסטרוקציה - הבסיס לכל בניין
גלאור מהנדסים 09/09/12 |  צפיות: 1951

כשאמהות פולניות מקוות וחולמות שילדיהן יגדלו להיות רופאים או עורכי דין, כנראה שהן כבר מזמן לא מעודכנות. לרפואה ולמשפטים יש אמנם עדיין הילה מכובדת ומוניטין יוקרתי, אבל כולם כבר מזמן יודעים שהכסף הגדול הוא בבנייה. אבל מלבד הכסף, מהנדס קונסטרוקציה הוא זה שדואג ליציבות הגג מעל ראשך והרצפה תחת רגליך. חשוב, לא?

הנדסת קונסטרוקציה נלמדת במסגרת לימודי הנדסה אזרחית, שהם בעצם לימודי הנדסת בניין. נשמע מסובך? נסביר זאת שוב:

מהנדס בניין הוא בוגר של לימודי הנדסה אזרחית. במסגרת לימודי ההנדסה האזרחית, יכול המהנדס לעתיד לבחור את מסלול ההתמחות שלו – הנדסת תחבורה, הנדסת סביבה ומים, הנדסה חקלאית או הנדסת קונסטרוקציה.

הנדסת הקונסטרוקציה מתמקדת במבנים עצמם: תכנון ובניית השלד של המבנה והיסודות כך שיהיה יציב בכל מצב, יעמוד בנזקי מזג האוויר והזמן, יענה על כל התקנים והסטנדרטים הנדרשים ויעמוד בעומסים הנדרשים ממנו על פי המטרה לשמה נבנה.

למה אתה צריך מהנדס קונסטרוקציה?

את מהנדס הקונסטרוקציה תוכל לפגוש בכל אתר בנייה, אך ישנם מקרים מסוימים בהם דווקא אתה, כאיש פרטי, תמצא את הצורך באחד כזה עבור הבית האישי שלך. אם אתה בונה בית חדש, וגם אם יש לך צוות מקצועי עליו אתה סומך, מהנדס הקונסטרוקציה הוא תוספת שעלולה להתברר כמאוד נחוצה.

שכירת מהנדס קונסטרוקציה לצורך פיקוח על תהליך הבנייה של ביתך היא הדרך להיות באמת בטוח שהעבודות מתנהלות כמו שצריך. נכון יש קבלן ויש שלל עובדים אך לכל אחד יש כל כך הרבה תחומי אחריות ואין אחד שתפקידו הוא פשוט לפקח ולוודא שהכל מתנהל בצורה תקינה.

מהנדס הקונסטרוקציה הוא בעל המקצוע אותו תרצה כמפקח בשל הידע המעמיק שלו בכל שלבי הבנייה ובמהלכים הנדרשים ליצירת מבנה ראוי. גם אם נעשתה טעות, תוכל להיות בטוח שכשמהנדס קונסטרוקציה נמצא במקום, היא תזוהה ותטופל באופן מיידי ולא תיגרר עד למצב בו נוצרים ליקויי בנייה שתיקונם כבר לא כל כך פשוט.

גם לקראת קנייה של בית, בין אם מדובר בדירה חדשה לגמרי או בדירה יד שנייה, מהנדס הקונסטרוקציה הוא כוח עזר חשוב ואפילו הכרחי. ביצוע בדק בית לפני קנייה הוא דרך הכרחית לוודא שההשקעה הכספית משתלמת ושהבית אותו אתה מעוניין לקנות לא סובל מתקלות וליקויים, שתיקונם עלול לעלות בהרבה כסף, טרחה ואי נעימות גדולה בהמשך.

ביצוע בדק בית ע"י מהנדס קונסטרוקציה יבטיח בדיקה מדוקדקת, מעמיקה ובלתי מתפשרת  - כבר מהיסודות.


דירוג המאמר:

תגיות של המאמר:

 גלאור מהנדסים

המאמר נכתב על ידי צביקה כהנא, מנכ"ל חברת גלאור מהנדסים ויועצים



 


מאמרים נוספים מאת גלאור מהנדסים
 
מצלמה תרמית, איתור רטיבות ומה שביניהם
רטיבות אינה דבר פשוט להתמודדות. עיקר הקושי נעוץ בזיהוי הבעיה, שנעשה לרוב כשהנזקים כבר יוצאים משליטה. בדיוק לשם כך נוצרו פיתוחים טכנולוגיים שנועדו להפוך את איתור הבעיה לפשוט יותר. מצלמה תרמית היא אחד מהם.

מצלמה תרמית ויתרונותיה
רטיבות יכולה להוות הרבה יותר מאשר פגם אסתטי, ואף לסכן את יסודות המבנה כולו. קשה מאד לאתר רטיבות בשלביה הראשונים, וכאשר מבחינים בה- כבר מאוחר מדי. באמצעות מצלמה תרמית ניתן לגלות את הבעיה בקלות.

מצלמה טרמית: המפתח שלכם לאיתור הרטיבות
מאז שנכנסה מצלמה טרמית לתחום בדק הבית, השתנו חוקיו במידה רבה. עד אז, איתור רטיבות נחשב למשימה קשה ביותר. אולם, מצלמה מבוססת קרני אינפרא-אדומות זו הפכה את הזיהוי למהיר ויעיל, דבר שחוסך מאמצים וכספים רבים.

מה בוחנים במסגרת בדק בית?
אתם מעוניינים לעבור לדירה חדשה, ויודעים כי לפניכם העסקה החשובה ביותר של חייכם. החלטתם להזמין חברה אשר מתמחה בביצוע בדק בית. אתם יודעים כי מטרת הבדיקה היא לגלות ליקויים שונים בבית, אבל מה בכלל נכלל בה?

חיזוק מבנים, רעידות אדמה ומה שביניהם
ההערכות הן שרעידת אדמה חזקה בישראל היא רק עניין של זמן. לכן, החל בשנים האחרונות תהליך שבו מחזקים מבנים ישנים, כך שיוכלו להישאר עומדים גם כשהאדמה תרעד. מה הקשר בין חיזוק מבנים לבין חברות המבצעות בדק בית?

בדיקת מערכת החשמל במסגרת בדק בית
אנחנו תלויים לגמרי במערכת החשמל. כל תקלה, ולו למספר דקות, מעלה את מפלס הפאניקה מיד. מלבד הנוחות, ליקויים במערכת החשמל מהווים סכנה רצינית, שרק מתגברת עם הזמן. חשוב שתתבצע בחינה מקיפה של המערכת במסגרת בדק בית.

ריצוף, בדק בית ומה שביניהם
בשעה טובה, אתם עומדים לרכוש דירה חדשה, הכול נראה מצויין. טוב, למעט הפגם הזה בריצוף הבניין. אתם לא רקדנים, אבל מוכנים להישבע שהרצפה עקומה. אולי אינכם יודעים, אבל לפניכם ליקוי בניה רציני, שצריך להוות חלק מהותי בכל בדק בית.

מצלמה תרמית
יש פריטים שלא ברור כיצד הסתדרנו לפני שהם הומצאו. אם תשאלו כל גורם בענף הבנייה או השיפוצים, מצלמה תרמית בוודאי תוגדר ככזו. מאז שנכנסה לשימוש, מאפשרת היא לגלות רטיבות בדרך המהירה והיעילה ביותר.

כיצד מסייעת מצלמה תרמית לאתר כתמי רטיבות בצורה המדויקת ביותר?
כאשר מדברים על רטיבות, רבים חושבים על קיר דהוי ובו כתם לחות וסדקים למכביר. זהו, כמובן, מקרה קיצוני מאד של רטיבות, וגילוי הבעיה בשלב הזה עלול להיות מאוחר מדי. כדי לגלות בעיית רטיבות בזמן, מצלמה תרמית היא הפתרון.

בדיקת בית: מה צריך לבדוק בכלל?
רכישת דירה היא העסקה המשמעותית ביותר שתעשו בחיים שלכם. היא עלולה להתברר גם כחתול ענקי בשק- למשל, כשהבית לא עומד בציפיות ממנו, ומכיל אינספור ליקויים. רק בדיקת בית מקיפה תמנע זאת - אבל ממה היא מורכבת בכלל?
     
 
שיווק באינטרנט על ידי WSI