דף הבית בניין ואחזקה בניין ואחזקה - אחר שמאות מקרקעין - א' ב' של כל בדק בית
שמאות מקרקעין - א' ב' של כל בדק בית
גלאור מהנדסים 09/09/12 |  צפיות: 2099

אומרים שהדבר השנוא ביותר על הצרכן הישראלי, ועל הישראלי בכלל, זה לצאת פראייר. אז הוא בודק תמיד מכל הכיוונים – עושה סקר שוק, משווה, מחפש, עד שיהיה בטוח שקנה נכון, שהחליט נכון. תאר לעצמך צרכן ישראלי מצוי לקראת קניית דירה – הוא לא ייצא מזה! האמת, הוא יכול לצאת מזה ממש בקלות, כל מה שהוא צריך זה שמאות מקרקעין.

כן, בדיקה אחת זה כל מה שצריך. בחירה של דירה היא הרי קודם כל עניין שמגיע מהלב – היא צריכה למצוא חן בעיניך, להרגיש מתאימה, להצליח לגרום לך לדמיין את עצמך חי בה. רק לאחר מכן מגיע השלב בו ההיגיון נכנס: בסדר, מצאת חן בעיני, את נחמדה, עכשיו בואי נבדוק אם יש לנו עתיד יחד.

ומה יגרום לך להרגיש שיש לך עתיד עם דירה כזאת או אחרת? בניגוד אולי לחיי זוגיות, עם דירה כל מה שאתה מבקש זה שלא יהיו הפתעות – שמה שאתה רואה זה מה שתקבל, ולא פתאום יצוצו בעיות בצנרת, קירות מתקלפים, רעש מהשכנים ועוד צרות.

שמאות מקרקעין היא מה שיבטיח לך עתיד ורוד בדירה המיועדת.

בדק בית – רק על ידי שמאי מקרקעין ומהנדס בניין

שמאי מקרקעין הוא איש מקצוע שתפקידו להעריך את שוויים הכספי של נכסי נדל"ן. מהנדס בניין הוא מי שמבין בכל המרכיבים שהופכים מבנה לתקין, נוח ובטוח למגורים. כשבדק בית לפני רכישת דירה מתבצע על ידי חברת בדק בית מקצועית, נשלחים שמאי המקרקעין ומהנדס הבניין יחד.

השילוב בין השניים מבטיח גילוי של כל הליקויים בנכס, אם קיימים כאלו, הערכה לגבי אפשרות התיקון שלהם והעלות הכספית של תיקון כזה, אם אפשרי, ובהתחשב בכך הערכה כללית של נוחות ובטיחות המגורים בנכס, ושל השווי הכספי שלו.

ללא בדק בית, אתה עלול למצוא את עצמך לא רק עם בעיות בטיחות או נוחות בדירה, אלא גם עם ירידה משמעותית בערכה בעוד מספר שנים. כיוון שרכישת דירה היא הוצאה כספית לא קטנה, והיא גם השקעה לכל דבר, אל תוותר על שמאות מקרקעין כחלק בלתי נפרד מבדק הבית שלך.


דירוג המאמר:

תגיות של המאמר:

 גלאור מהנדסים

המאמר נכתב על ידי צביקה כהנא, מנכ"ל חברת גלאור מהנדסים ויועצים



 


מאמרים נוספים מאת גלאור מהנדסים
 
מצלמה תרמית, איתור רטיבות ומה שביניהם
רטיבות אינה דבר פשוט להתמודדות. עיקר הקושי נעוץ בזיהוי הבעיה, שנעשה לרוב כשהנזקים כבר יוצאים משליטה. בדיוק לשם כך נוצרו פיתוחים טכנולוגיים שנועדו להפוך את איתור הבעיה לפשוט יותר. מצלמה תרמית היא אחד מהם.

מצלמה תרמית ויתרונותיה
רטיבות יכולה להוות הרבה יותר מאשר פגם אסתטי, ואף לסכן את יסודות המבנה כולו. קשה מאד לאתר רטיבות בשלביה הראשונים, וכאשר מבחינים בה- כבר מאוחר מדי. באמצעות מצלמה תרמית ניתן לגלות את הבעיה בקלות.

מצלמה טרמית: המפתח שלכם לאיתור הרטיבות
מאז שנכנסה מצלמה טרמית לתחום בדק הבית, השתנו חוקיו במידה רבה. עד אז, איתור רטיבות נחשב למשימה קשה ביותר. אולם, מצלמה מבוססת קרני אינפרא-אדומות זו הפכה את הזיהוי למהיר ויעיל, דבר שחוסך מאמצים וכספים רבים.

מה בוחנים במסגרת בדק בית?
אתם מעוניינים לעבור לדירה חדשה, ויודעים כי לפניכם העסקה החשובה ביותר של חייכם. החלטתם להזמין חברה אשר מתמחה בביצוע בדק בית. אתם יודעים כי מטרת הבדיקה היא לגלות ליקויים שונים בבית, אבל מה בכלל נכלל בה?

חיזוק מבנים, רעידות אדמה ומה שביניהם
ההערכות הן שרעידת אדמה חזקה בישראל היא רק עניין של זמן. לכן, החל בשנים האחרונות תהליך שבו מחזקים מבנים ישנים, כך שיוכלו להישאר עומדים גם כשהאדמה תרעד. מה הקשר בין חיזוק מבנים לבין חברות המבצעות בדק בית?

בדיקת מערכת החשמל במסגרת בדק בית
אנחנו תלויים לגמרי במערכת החשמל. כל תקלה, ולו למספר דקות, מעלה את מפלס הפאניקה מיד. מלבד הנוחות, ליקויים במערכת החשמל מהווים סכנה רצינית, שרק מתגברת עם הזמן. חשוב שתתבצע בחינה מקיפה של המערכת במסגרת בדק בית.

ריצוף, בדק בית ומה שביניהם
בשעה טובה, אתם עומדים לרכוש דירה חדשה, הכול נראה מצויין. טוב, למעט הפגם הזה בריצוף הבניין. אתם לא רקדנים, אבל מוכנים להישבע שהרצפה עקומה. אולי אינכם יודעים, אבל לפניכם ליקוי בניה רציני, שצריך להוות חלק מהותי בכל בדק בית.

מצלמה תרמית
יש פריטים שלא ברור כיצד הסתדרנו לפני שהם הומצאו. אם תשאלו כל גורם בענף הבנייה או השיפוצים, מצלמה תרמית בוודאי תוגדר ככזו. מאז שנכנסה לשימוש, מאפשרת היא לגלות רטיבות בדרך המהירה והיעילה ביותר.

כיצד מסייעת מצלמה תרמית לאתר כתמי רטיבות בצורה המדויקת ביותר?
כאשר מדברים על רטיבות, רבים חושבים על קיר דהוי ובו כתם לחות וסדקים למכביר. זהו, כמובן, מקרה קיצוני מאד של רטיבות, וגילוי הבעיה בשלב הזה עלול להיות מאוחר מדי. כדי לגלות בעיית רטיבות בזמן, מצלמה תרמית היא הפתרון.

בדיקת בית: מה צריך לבדוק בכלל?
רכישת דירה היא העסקה המשמעותית ביותר שתעשו בחיים שלכם. היא עלולה להתברר גם כחתול ענקי בשק- למשל, כשהבית לא עומד בציפיות ממנו, ומכיל אינספור ליקויים. רק בדיקת בית מקיפה תמנע זאת - אבל ממה היא מורכבת בכלל?
     
 
שיווק באינטרנט על ידי WSI