דף הבית עסקים שיווק ופרסום הופ, הנה הלך הכסף לפרסום
הופ, הנה הלך הכסף לפרסום
עדי פלאוט 29/06/10 |  צפיות: 3376

גירעון הוא מצב שכיח בעסקים, לעיתים הוא נוצר כתוצאה מחישוב לא נכון של עמלות לאנשי המכירות, מניהול פיננסי מוטעה ועוד.

הפתרון השכיח ביותר הוא לקצץ מיידית בהוצאות ולחתוך את תקציב השיווק לתקופה הקרובה. הטעות הזו נפוצה להחריד ואם משתמשים ב"פתרון" הזה יותר מדי המצב ילך ויהפוך לעגום הרבה יותר.


חשוב לזכור מה זה בכלל שיווק. שיווק כולל את כל הפעולות, שיגרמו למוצר להגיע ללקוח. הן כוללות יחסי ציבור, קידום, פרסום, ולעתים אף שינוע המוצר אל הלקוח. גם המכירה עצמה הינה חלק מפעולות השיווק אולם יש לה מעמד מיוחד, מכיוון שהיא זאת שבפועל יוצרת הסכמה בין הלקוח לספק שהמוצר יעבור מיד ליד.


השיווק מהווה שלב מקדים למכירות. גם איש מכירות מעולה, תותח-על עם קבלות, לא יצליח למכור שום דבר אם אין לו מועמדים "חמים". בשביל שתהיה לו רשימת מתעניינים צריך ראשית לעניין מישהו במשהו. זה לא יהיה מקובל בדרך כלל לגשת ברחוב לעוברי אורח אחד-אחד, אלא להשתמש בשיטות שיווק נרחבות, כאלה שמגיעות למאות ואלפי אנשים בבת אחת - ולכך נדרש שיווק.


אם העסק על סף סגירה, אם העסק בצרות, אם מנהל הבנק יושב על הווריד, אם יש מיתון, אם יש חגים, אם יש חופש גדול, אם יש... בקיצור - אם משהו עלול להעמיד את העסק בסכנה, הדבר הראשון שעושים הוא הרבה רעש תקשורתי, שיגרום ללקוחות פוטנציאליים לשמוע על העסק או על המוצר ואולי לקנות משהו. אחרת זה משול לאדם שעומד באמצע העיר, צמא עד מוות, ולא טורח להגיד לאף אחד שהוא זקוק למים.

לכן, הפעולה הראשונה להבראת עסק היא שיווק - זה יכול להיות בסיסי כמו לשים שלט על דלת הכניסה לעסק, להדפיס ולחלק כרטיסי ביקור, להפיץ פליירים בשכונה וכו'. בלי להזכיר אפילו אתר מעוצב היטב ופרסום.

העובדה שקל "להרוג" את תקציב השיווק לא אומרת שזה הפתרון הנכון. לכן, גם אם פתרונות אחרים נראים קשים או ממושכים יותר משתלם להתאמץ וכן להוציאם לפועל - רק לא לגעת בתקציב השיווק.


כדי לענות על שאלת הביצה והתרנגולת -לעסק עם בעיה בתזרים, מהיכן הוא אמור להביא את הכסף בשביל לשלם על הדפסה והפצה של פריטים שיווק? למה לא להתמקד רק במכירות ולהכניס כסף, וגמרנו?

פתרון אחד לסיטואציה מן הסוג הזה יכולה להיות הלוואה שפותרת את החור התזרימי שנותר, פרוסה על מספר חודשים עם החזרים נוחים לתשלום. השלב הבא יהיה לנצל את תקציב השיווק בצורה טובה ויעילה והעסק ימשיך להרוויח, כך ישלם בקלות את ההלוואה בחודשים הבאים וימשיך לגרוף רווחים.

שיווק, על כל צורותיו, הינו צינור החמצן של העסק. סגירתו, כפתרון לבעיה תזרימית, פשוט הורגת את העסק.


דירוג המאמר:

תגיות של המאמר:

 עדי פלאוט

עדי פלאוט, מנכ"ל ובעלים של קבוצת קומליין - חברת החזקות וניהול עסקי הפועלת משנת 2004.

בקבוצה פועלות חמש חברות: קומסקיור - יבואנית אנטי-וירוס NOD32 מבית ESET, וובוקס - ספקית שירותי מחשוב ענן מהראשונות בישראל, קומפון - המשווקת הבלעדית של שירות 'פון-פלוס' למענה טלפוני חכם ומתקדם, קומליין יעוץ עסקי – המתמחה בייעוץ לעסקים קטנים ובינוניים ופרומו המתמקדת באספקת שירותי שיווק ויחסי ציבור במדיות השונות.



 


מאמרים נוספים מאת עדי פלאוט
 
הכן את הבנקאי שלך לחורף: כך תקבל מהבנקאי שלך שיתוף פעולה להלוואות בתנאים משופרים
ראשית, השורה התחתונה: לא טוב לגשת לבנק מעכשיו לעכשיו לבקשת הלוואה, תמיד טוב יותר להכין את הקרקע מראש, לדעת בדיוק מהו הצורך המדויק ולא בתור כיבוי שריפות כי יתרון הזמן לא עומד לרשותכם.

הופ, הנה הלך הכסף לפרסום
איך זה קורה שדווקא תקציב הפרסום והשיווק הוא זה שנמחק ראשון מהתכנית? ולמה זאת השגיאה הקלאסית?

ניהול פיננסי "אנושי"
כיצד להיות עצמאי ולא להיות "לחוץ" מניהול פיננסי?

שתי גישות לגיוס עובדים
חברות ענק מחזיקות מדורי כוח אדם המגייסים עבורן עובדים אך ברוב השוק העסקי מנהל העסק נאלץ להתמודד עם גיוס כוח האדם ולפעמים אף לבצע את הפעולה בעצמו. יש מנהלים שלא יקבלו מועמד אלא אם הוא בעל ניסיון עשיר, מנהלים שיחפשו רק את העובדים הצעירים והזולים, או את אלה שנראים הכי טוב וכך זה ממשיך. כמובן שהגדרות התפקיד עוזרות להגדיר את הדרישות והמנהל, שמכיר היטב את התפקידים שתחתיו ידע להחליט על הקריטריונים הנחוצים.

המקל והגזר בעסקים
02/02/10 | מכירות
את שיטת "המקל והגזר" כולם בטוח מכירים – נותנים פרס על הישגים וקנס על כישלונות. אבל אפשר גם אחרת.

למומחים בלבד: מה באמת אנשים חושבים עליך?
20/10/09 | מכירות
אחד מהטיפולים הרווחים יותר והשגויים יותר בעסקים הוא להוריד מחירים - הרעיון שיעדיפו אותך מפני שאתה זול יותר ולאו דווקא טוב יותר. למען האמת, מחירים נמוכים אכן מושכים לקוחות ואכן מקלים על סגירת העסקות. אך ישנם מצבים שככל שהמחיר יהיה נמוך יותר כך גם המינוס בבנק יגדל או שלכל הפחות הרווח לא יהיה יותר מאשר משכורת ממוצעת כאשר הטרחה רבה יותר מאשר במשרה ממוצעת. לא שווה לטרוח במצב עניינים כזה משום שאין בו יחס נכון של עלות מול תועלת.

הסכנה מאחורי מכירות בסכום גבוה
08/09/09 | מכירות
לרוב העסקים יש סל מוצרים שכולל עסקאות קטנות, בינוניות, גדולות או אפילו ענקיות. העסקאות הגדולות הן אלה שדורשות את מרבית תשומת הלב כי הן גם אלה המכניסות לעסק את סכומי הכסף הגדולים והן דורשות את מרבית ההשקעה מצד בעל העסק או איש המכירות. לאחר כל ההשקעה כשהעסקה נסגרת, יש חוזה והצ'קים או כרטיס האשראי כבר בכיס, הנטייה הטבעית לרוץ מיד ולהשקיע את הכסף, לשלם איתו חובות או לרכוש איתו דברים שמזמן היו צריכים כבר להירכש ורק חיכו לתזרים מזומנים – זו הנקודה לעצור!!! זו בדיוק הדרך למלכודת פיננסית.

המדריך להקמת עסק מצליח
שאלה החוזרת על עצמה שוב ושוב בקרב בעלי עסקים: "שיווק זה טוב ויפה, אבל לפני שמשווקים עסק, איך מקימים מלכתחילה עסק שיצליח?"

הצד האפל של העסק או כיצד להזרים הכנסה מיידית?
אחרי חצי שנה של מיתון שהולך ומעיק יותר ויותר, עסקים רבים חווים קשיי תזרים בלתי פוסקים. יש לכך כמה פתרונות, בחלקם לוקח זמן עד שמתחילים לראות את הכסף וחלקם הם "מעכשיו לעכשיו". בעוד שבמקרים רבים בעלי עסקים פונים לבנק בבקשה להלוואה כדי להמשיך ולשרוד, במקרים רבים מדי זהו פתרון לא נכון, שרק הולך ומסבך את העסק בקשיי תזרים חדשים.

קל להוריד מחירים, קשה להעלות אותם לאחר מכן. מוטו בעסקים!
25/05/09 | מכירות
בגלל חוק טבע זה, כאסטרטגיה אני לא בעד להוריד מחירים גם אם זה בזמן מיתון. ואם חייבים לעשות זאת צריך למצוא דרך בה לא יראה הדבר כפתרון למצבה הרע של החברה.
כיצד בכל זאת מורידים מחירים מבלי לפגוע במוניטין של העסק?

     
 
שיווק באינטרנט על ידי WSI