דף הבית בית משפחה וזוגיות חיות מחמד מה מרכיב מזון לכלבים?
מה מרכיב מזון לכלבים?
לילך כהן 26/02/12 |  צפיות: 3164


הערכים התזונתיים של המזון אומרים לנו כמעט הכול על איכותו. אולם במזונות כלבים לא תמיד הערכים התזונתיים מדברים אלינו בגובה העיניים וגם הבלבול שבפרסומות למזונות הכלבים עשוי להיות לא ברור.

ראשית, יש לציין, שכל חברת מזון בוחרת את מרכיבי מזון הכלבים לפי תיאוריה שפיתחה ומחקרים שביצעה. חלק מהחברות מבצעות מחקרים סגורים במתקני גידול וחלקן בוחרות לבצע את המחקרים כחלק מחייו המשפחתיים של הכלב, בסביבת הגידול שלו. כך או כך כל חברה שמייצרת מזון כלבים איכותי מגובה במחקרים אודות מזון הכלבים אותו היא מייצרת.

במזון הכלבים ישנם שני מרכיבים עיקריים המעידים על איכותו, מרכיביו וערכיו התזונתיים.

תחילה נסתכל מה מכיל מזון הכלבים. ברשימת המרכיבים המרכיב הראשון יהיה העיקרי, זה שיש ממנו יותר. סדר המרכיבים מעיד על תכולתם היחסית במזון הכלבים. לרוב, מצופה ממזון כלבים  שמרכיבו הראשון יהיה בשרי; בשר עופות, דגים, צבי או כבש. רצוי שבמזון יהיו לפחות 25% בשר שיעידו שהמזון הוא מזון בשרי. יש לשים לב, מדובר בבשר " ".

המרכיב השני הוא ה"תוספת", ככל שתוספת הארוחה תהיה מורכבת מזון הכלבים יהיה מנופח פחות ומוביל לעיכול מקסימאלי. בין ה"תוספות" ניתן לראות תירס, אורז, גריסי פנינה ועוד תוספים בהתאם לאיכות המזון. מזון כלבים שהתוספת בו איכותית יותר כמו אורז וגריסי פנינה ישפיע מיידית על העיכול של הכלב, יהיה צורך בכמויות האכלה קטנות יותר והשפעת המזון תיראה באופן ישיר בכמויות הצואה, איכות הפרווה וריחות הכלב, הנובעים מפליטת שאריות.

לרוב, במזון לכלבים מבוגרים ומזונות מופחתי שומן, יהיה הסדר הפוך. קודם כל ה"תוספת" ולאחר מכן המרכיב הבשרי על מנת להקל על יכולת העיכול וספיגת הויטמינים בגוף הכלב המבוגר.

המרכיבים הנוספים יהיו מועטים יחסית וירכיבו לרוב שומנים, אומגה 3, צמחים שונים (בהתאם לפורמולה) ומרכיבים שונים הייחודיים לכל פורמולה.

החלק השני של מזון כלבים כולל ערכים תזונתיים. חלבון, שומן, אפר, תאית, רטיבות, סידן, זרחן ומלח.

חלבון יצוין לרוב כראשון ומסמן כמה חלבונים יש במזון כלבים. חלבון בונה שריר, שריר הנראה לעיין ושריר פנימי. במזון גורי כלבים יהיו אחוזי חלבון גבוה ממזון כלבים בוגרים או מזון כלבים מבוגרים. אחוזי החלבון משתנים בהתאם ליצרן ובהתאם למחקר שהושקע במזון. ככלל, מזון כלבים איכותי לכלב בוגר יכיל 24-28% חלבון ואילו במזון גורי כלבים אחוז החלבון יהיה סביב 30%. במזון כלבים מבוגרים אחוזי החלבון ירדו לכיוון 22% כיוון שפעילותו של הכלב יורדת וכך גם פיתוח השרירים.

המרכיב השני יהיה שומן, בכל מזון כלבים ישנו מרכיב שומני התורם לפרווה ולתפקודו הכללי של הכלב. מזון כלבים איכותי יכיל כ- 12% שומן במזון כלבים בוגרים, במזון גורי כלבים כ- 20% שומן (הגורים אקטיביים יותר ולכן יצרכו יותר קלוריות) ובמזון לכלבים מבוגרים אחוזי השומן ירדו במזון כלבים איכותי ל- 8-10% שומן.

אחוזי חלבון ביחס לאחוזי שומן הם ההבדלים העיקריים המבדילים בין מזון כלבים איכותי למזון כלבים בסיסי.

בחינת סדר המרכיבים במזון כלבים ובחינה שרמות החלבון אופטימאליות עבור כלבינו, בשילוב עם טעימות שהכלב נהנה ממנה, יהיו אבן דרך לבחירת סוג מזון כלבים אותו רצוי לבחור לכלבינו.

ייעוץ במזון נכון לכלב שלכם כאן או בטל' 077450803  פט בר משלוחי אוכל חינם בכל הארץ


דירוג המאמר:

תגיות של המאמר:

 לילך כהן


 


מאמרים נוספים מאת לילך כהן
 
יעוץ זוגי
על מנת לשפר את איכות הזוגיות שלהם ואת איכות חייהם בכלל מרגישים זוגות רבים כיצד עליהם לבצע מהלכים חשובים וצעדים נכונים.

משבר בזוגיות
את המשפט "אף אחד לא מלקק דבש בחיים" כולנו מכירים. נראה כי הדבר נכון גם לגבי זוגיות מאחר ובפעמים רבות למרות כוונות טובות של שני בני הזוג נוצרים חיכוכים לא נעימים שיכולים רק להזיק.

ייעוץ זוגי
בני זוג רבים חושבים שהם עושים את הכול נכון. לכן הם מופתעים לגלות לעתים כיצד אין כל הסכמה בינם לבין השותף לחיים או כיצד הם מגיעים לחיכוך מר בעקבות דבר פעוט.

טיפול זוגי
בלא מעט פעמים אפשר לראות כיצד מערכת יחסית מסוימת נתקעת לה והיא זקוקה לרענון או להתנעה מחדש,

הפעלות לימי הולדת
ברגע שמתקרב יום ההולדת אנו מנסים לעשות פעולות שונות על מנת להבטיח את ההנאה ממנו.

מיטת מעבר
17/10/12 | הורות
ברגעים רבים של חיי התינוק אנו מזהים כיצד יש לבצע מהלכים שונים על מנת לעזור לו. בכל חודש וחודשו אפשר לראות כיצד על התינוק עוברים שיוניים רבים וכיצד הוא מתפתח מול עינינו.

מיטה לגיל שנתיים
17/10/12 | הורות
חודשים מספר לאחר לידתו מתחיל הילד להתפתח ולבצע פעולות שונות.

מיטת מעבר לתינוק
17/10/12 | הורות
חייו של התינוק נראים לנו לעתים כשגרתיים או ככאלו שמתנהלים להם על מי מנוחות.

סדנא לחשיבה חיובית
לא אחת אנו רואים כיצד גישה שלילית אינה מביאה אותנו למקומות טובים והיא בעצם מונעת מאתנו הצלחה או מימוש שאיפות שונות.

סדנאות צחוק ליום הולדת
הגעתו שלו יום ההולדת מסמנת גם חיפושים אחר אטרקציה מיוחדת שתהפוך את המסיבה לכזו שבה כולם ייהנו.
     
 
שיווק באינטרנט על ידי WSI