דף הבית חוק ומשפט ביטוח תביעת אובדן כושר עבודה
תביעת אובדן כושר עבודה
לילך כהן 02/07/12 |  צפיות: 13630


תוצאה של סיכונים במקום העבודה

כשאנו יוצאים לשגרת העבודה היומית שלנו אנו לא חושבים (או מנסים לא לחשוב) על סיכונים ועל הסיכוי לכך שתקרה לנו חלילה תאונת עבודה. אך הסיכונים קיימים בכל מקום עבודה ולכן ניתן לראות כיצד בישראל של היום הגשת תביעת אובן כושר עבודה היא דבר מוכר לצערנו והיא מנת חלקם של לא מעט עובדים.

הגשת תביעה כזו היא בעלת חשיבות עליונה מאחר ויש מקרים שבהם נפגעת היכולת לעבוד לא רק בצורה חלקית אלא כמעט לחלוטין. דבר זה אומר שמדובר באדם שמעתה ועד לרגע שבו היה אמור לצאת לפנסיה הוא אינו מסוגל לפרנס את עצמו ו/או את משפחתו בצורה מכובדת, כך שחייו נפגעים בצורה מהותית.

הצורך בפיצוי ובסיוע מגוון

מי שנקלע למצב לא נעים כמו תאונת עבודה רואה כיצד בימים הראשונים הוא נזקק לטיפולים שונים ולא רק לימי חופשה. הדבר יכול לשבש לא מעט את ניהול משק הבית כך שההוצאות השונות על תרופות וכד' הן די מכבידות. אם ניקח גם עניין זה בחשבון הרי שנבין כיצד הפיצוי חייב לכלול לא מעט אלמנטים.

יהיו כאלו שיידרשו לעבור טיפולי פיסיותרפיה ויהיו כאלו שיוענקו להם אחוזי נכות מסוימים, ולכן כל הגשת תביעת אובדן כושר עבודה היא כזו שצריכה להיבחן בצורה המקצועית ביותר. זאת על מנת שמי שזכאי לקצבה (זמנית או קבועה) יקבל אותה, ומי שזכאי להשתתפות ב"הוצאות רפואיות" יקבל אותה גם הוא.

מנימוקים ועד חוות דעת

במידה וחברת ביטוח מאשרת בצורה מהירה את תביעתו של נפגע בתאונת עבודה ומכירה בו כאדם שאיבד את כושר עבודתו, הרי שהכול בא על מקומו בשלום ולתובע יש עתה חופש ושקט נפשי בדרך להסתמכות קבועה על כלכלתו ופרנסתו. אך במקרים שונים נערכים דיונים רבים עד שמגיעים להחלטה חיובית או שלילית בעניינו של התובע.

מי שנקלע לדיונים ארוכים לגבי תביעת אובדן כושר עבודה רואה כיצד בינתיים הוא נאלץ לממן מכיסו טיפולים שונים וכיצד הוא אינו מצליח להשתכר כפי שהיה רגיל לכך עד עתה. דיונים אלו יכולים לכלול חוות דעת של מומחים והצגת מסמכים מקצועיים שונים, ולכן לעתים חשוב לשלב איש מקצוע מהתחום בכדי להשיג את התוצאות המיוחלות.


דירוג המאמר:

תגיות של המאמר:

 לילך כהן


 


מאמרים נוספים מאת לילך כהן
 
יעוץ זוגי
על מנת לשפר את איכות הזוגיות שלהם ואת איכות חייהם בכלל מרגישים זוגות רבים כיצד עליהם לבצע מהלכים חשובים וצעדים נכונים.

משבר בזוגיות
את המשפט "אף אחד לא מלקק דבש בחיים" כולנו מכירים. נראה כי הדבר נכון גם לגבי זוגיות מאחר ובפעמים רבות למרות כוונות טובות של שני בני הזוג נוצרים חיכוכים לא נעימים שיכולים רק להזיק.

ייעוץ זוגי
בני זוג רבים חושבים שהם עושים את הכול נכון. לכן הם מופתעים לגלות לעתים כיצד אין כל הסכמה בינם לבין השותף לחיים או כיצד הם מגיעים לחיכוך מר בעקבות דבר פעוט.

טיפול זוגי
בלא מעט פעמים אפשר לראות כיצד מערכת יחסית מסוימת נתקעת לה והיא זקוקה לרענון או להתנעה מחדש,

הפעלות לימי הולדת
ברגע שמתקרב יום ההולדת אנו מנסים לעשות פעולות שונות על מנת להבטיח את ההנאה ממנו.

מיטת מעבר
17/10/12 | הורות
ברגעים רבים של חיי התינוק אנו מזהים כיצד יש לבצע מהלכים שונים על מנת לעזור לו. בכל חודש וחודשו אפשר לראות כיצד על התינוק עוברים שיוניים רבים וכיצד הוא מתפתח מול עינינו.

מיטה לגיל שנתיים
17/10/12 | הורות
חודשים מספר לאחר לידתו מתחיל הילד להתפתח ולבצע פעולות שונות.

מיטת מעבר לתינוק
17/10/12 | הורות
חייו של התינוק נראים לנו לעתים כשגרתיים או ככאלו שמתנהלים להם על מי מנוחות.

סדנא לחשיבה חיובית
לא אחת אנו רואים כיצד גישה שלילית אינה מביאה אותנו למקומות טובים והיא בעצם מונעת מאתנו הצלחה או מימוש שאיפות שונות.

סדנאות צחוק ליום הולדת
הגעתו שלו יום ההולדת מסמנת גם חיפושים אחר אטרקציה מיוחדת שתהפוך את המסיבה לכזו שבה כולם ייהנו.
     
 
שיווק באינטרנט על ידי WSI