דף הבית עבודה וקריירה עבודה וקריירה - אחר עבודה מועדפת באילת
עבודה מועדפת באילת
אלעד 26/10/10 |  צפיות: 2563

כאשר אומרים עבודה מועדפת, הדבר הראשון שעולה בדמיוננו הוא עבודה באילת.

מזה שנים רבות, אילת מהווה מוקד משיכה לחיילים משוחררים. לאחר תקופה מורכבת בצבא, אילת מציעה לחייל המשוחרר תמהיל של עבודה ובילויים, נופש ופרנסה. רוב החיילים המשוחררים מגיעים לאילת לתקופה שנעה בין חצי-שנה לשנה, עושים עבודה מועדפת, וחוזרים לצפון. עם זאת, ישנם רבים שמתאהבים בעיר ומוצאים את עצמם קושרים את עתידם למקום, הרבה מעבר לתקופת העבודה המועדפת. האמת, קל להבין את האנשים הללו. אין עוד מקום בארץ שבו חבר'ה צעירים יכולים לרדת כמעט כל השנה לבריכה שמתחם לדירתם. אין הרבה מקומות בארץ, שהערב שלך מתחיל בתום המשמרת בחצות, וכל מי שסובב אותך מרגיש גם בתחילת הערב. ומעל הכל, אין מקום בארץ שכולם סביבך נינוחים כי הם בנופש.

אז מה זה עבודה מועדפת למי שלא בקיא? מדובר ברשימת עבודות שהמחוקק קבע כי חיילים משוחררים אשר יעבדו בה יהיו זכאים לקבל מענק מהמדינה. עוד המחוקק קובע רשימת תנאים לכך שהעבודה המועדפת אכן תוכר לך. ראשית, החוק מתייחס מי זכאי לעבודה מועדפת – חיילים משוחררים משירות חובה, או בנות שסיימו שירות לאומי תקופה של 24 חודשים. ישנם תנאים נוספים ויוצאים מהכלל שהמוסד לביטוח לאומי מפרט לקבלת עבודה מועדפת. המוסד לביטוח לאומי מפרט רשימת עבודות שנחשבות כעבודה המועדפת - במפעלי תעשייה ובתי מלאכה, בתחנות דלק, באתרי בנייה, בבתי מלון, באתרי גידול חקלאיים ובתי אריזה ובטיפול באנשים עם מוגבלויות . מבין רשימת העבודות המזכות, בולטת אחת מכולם והיא עבודה בבית מלון. ואם בית מלון, מדוע לא באילת.

מה גובה המענק בגין עבודה מועדפת? 8804 ₪, בכפוך להשלמת התקופה שהגדיר המוסד לביטוח לאומי כעבודה מועדפת.

לכן משוחררים צעירים, להעביר את תקופה העבודה המועדפת באילת, זו המלצתנו לתחילת חייכם האזרחיים.


דירוג המאמר:

תגיות של המאמר:

 אלעד


 


מאמרים נוספים מאת אלעד
 
מה זה עבודה מועדפת?
חיילים משוחררים רבים רוצים למצוא עבודה כמה שיותר מהר. אחד הקריטריונים החשובים ביותר בבחירת עבודה לחייל משוחרר, הוא שיהיה מדובר בעבודה מועדפת.

דרושים באילת
בכל רגע נתון דרושים באילת מאוד עובדים שחסרים לענף התיירות בעיר. ענף המלונאות הוא כמובן המגזר בו דרושים באילת המספר הרב ביותר של עובדים.

חיילים משוחררים – האם לעשות עבודה מועדפת
חיילים משוחררים רבים נתקלים בבעיה הזו. האם לעסוק בעבודה שנחשבת עבודה מועדפת, או לחילופין ללכת על עבודה שאינה עבודה מועדפת. במאמר זה ננסה לעזור לחיילים משוחררים להחליט בסוגיה שעומדת בפניהם.

עבודה לחיילים משוחררים
בתי המלון נחשבים לספק עבודה לחיילים המשוחררים, הגדול ביותר. מיד אחרי בתי המלון, חברות הדלק נחשבות לספקיות גדולות של עבודה לחיילים משוחררים. אילו העבודות שמרבית החיילים המשוחררים מעדיפים לעבוד בהם כדי לעשות את מענק עבודה מועדפת.

חיילים משוחררים - קדימה לעבודה
זהו. סיימתם 3 שנים מפרכות בצבא (לבחורות שבינינו קצת פחות), ועכשיו מה עושים?!
קצת אחרי שאנו מסיימים את האופוריה בבקו"ם, קצת אחרי שאמרו לנו במשך תקופה ארוכה מה לאכול ומתי לישון, פתאום נוחת עלינו החופש האבסולוטי הזה.


עבודה באילת
כאשר אומרים "עבודה באילת", מיד קופצת לראש התמונה של מלצר זב חוטם שירד לאילת לעשות עבודה מועדפת. כאשר מזכירים את המילה "עבודה באילת", מיד נזכרים בבת השכנה החמודה שהלכה להיות פקידת קבלה במלון ההוא וההוא.

עבודה מועדפת
אם המדינה הייתה חושבת קצת יותר לעומק, כיצד ניתן לשכנע את החיילים המשוחררים להישאר לעבוד בעבודות שמוגדרות כעבודה מועדפת, אזי קברניטי המדינה היו מגיעים למסקנה כי נדרש מענק הרבה יותר גבוה מאשר הסכום שניתן היום.

עבודה מועדפת באילת
כאשר אומרים עבודה מועדפת, הדבר הראשון שעולה בדמיוננו הוא עבודה באילת.

דרושים באילת - בואו לעבוד בבתי מלון
למרות מעמדה הסוציואקונומי הנמוך יחסית (5 מתוך 10 למי שמתעניין), תמיד דרושים באילת עובדים, בעיקר בתחום המלונאות. כ – 50 בתי מלון נמצאים בעיר, ועובדים דרושים באילת כמעט בכל ימות השנה.
     
 
שיווק באינטרנט על ידי WSI