דף הבית עבודה וקריירה עבודה וקריירה - אחר חיילים משוחררים – האם לעשות עבודה מועדפת
חיילים משוחררים – האם לעשות עבודה מועדפת
אלעד 23/01/11 |  צפיות: 2721

או לחילופין ללכת על עבודה שאינה עבודה מועדפת.

במאמר זה ננסה לעזור לחיילים משוחררים להחליט בסוגיה שעומדת בפניהם.

חיילים משוחררים רבים, מתחילים בעבודות רבות שהשכר בהן מוגדר כשכר מינימום, כך שהמעסיק לוקח בחשבון שהעובד ייקח על עצמו את העבודה, הודות לעובדה שזו עבודה מועדפת. מה שהמעסיק לא לוקח בחשבון הוא, שלחיילים משוחררים רבים יש את האפשרות לעבוד בעבודות שאינן מוגדרות עבודה מועדפת, תמורת סכומים הרבה יותר גבוהים.

כמובן שאיננו אומרים שיש להתעלם ממענק עבודה מועדפת. מדובר על מענק גבוה שמאוד עוזר לחיילים משוחררים, בין אם לחסוך לטיול או לכל מטרה אחרת, אך כמו שנקרא בדוגמאות הקרובות, חיילים משוחררים לא מעטים מעדיפים לוותר על עבודה מועדפת מראש, או לחילופין לנסות וליהנות מכל העולמות:

  • אבטחה ושמירה - חלק מחברות האבטחה והשמירה מציעות סכומים גבוהים, מקצתן בסביבות 30 ₪ ומעלה לשעה. כידוע, עבודות אבטחה ושמירה אינן נחשבות עבודה מועדפת, לכן חיילים משוחררים רבים, בעיקר קרביים הולכים להיות מאבטחים ושומרים ומעדיפים מראש לוותר על עבודה מועדפת, למרות אגב ששמירה ואבטחה נתפסת תדמיתי אצלנו כעבודה לחיילים משוחררים.

עם זאת, אסור לנו לשכוח כי קב"ט בבתי מלון עונה על שני הרצונות שלנו יחדיו. ראשית, מדובר על תפקיד שהשכר בו גבוה יותר מרוב התפקידים הזוטרים במלון, ומצד שני היא מוכרת עבודה מועדפת. לכן, אין להתפלא שחיילים משוחררים רבים מעדיפים את האופציה, ואם נודה על האמת, מדובר על אחד התפקידים היותר קלים והנחשבים בבית מלון.

  • פועלי ייצור ועבודות במפעל – דווקא עבודה יצרנית במפעלים, לא זוכה לעדנה מצד ציבור החיילים המשוחררים, למרות שמדובר על עבודה מועדפת. מפעלים רבים מציעים תנאים ממש טובים לחיילים משוחררים. השכר גבוה, התנאים הסוציאליים טובים, לרוב לא עובדים שבתות, מוכר עבודה מועדפת...אך זאת, עבודה במפעלים היא הפייבוריט אצל חיילים משוחררים. מדוע? כנראה בגלל העבודה הקשה יחסית.
  • מלצרים – אולי העבודה המזוהה ביותר עם אוכלוסיית חיילים משוחררים. אך אליה וקוץ בה, דווקא העבודה שמזוהה יותר מכל עם חיילים משוחררים, אינה נחשבת עבודה מועדפת. אכן?! בואו נעשה סדר בבלגן. עבודת מלצרות בבתי קפה, מסעדות, אולמות אירועים, אינה נחשבת עבודה מועדפת. נכון שיש בה טיפים, אך לא בכל מקום ולא תמיד זה גבוה, מה עוד שלעיתים שכר הבסיס נמוך מאוד והשאר מכוסה מטיפים. לעומת זאת, אם אתם חיילים משוחררים שהולכים לעבוד במלצרות בבית מלון, אתם יכולים ליהנות מכל העולמות, גם לעבוד במסעדות במלון, בלובי, באירועים, מקומות שבהם מקבלים טיפים, וגם לקבל מענק עבודה מועדפת מהמדינה. לא סתם, רוב רובם של החיילים המשוחררים שעושים עבודה באילת, עובדים כמלצרים.

אז מה עדיף לחיילים משוחררים, עבודה מועדפת עם שכר מינימום, או עבודה שאינה עבודה מועדפת אך עם שכר גבוה יותר?

כמו תמיד בחיים, התשובה נמצאת אי שם באמצע. ללכת לאבטחה בלבד, מבלי ליהנות ממענק עבודה מועדפת, זה אולי בסדר, אבל לא מושלם. בדיוק כמו ללכת לעבוד במלצרות במסעדה. אך אם תשכילו "לרקוד על שתי החתונות", כלומר גם למצוא עבודה טובה וגם ליהנות מעבודה מועדפת, זה הנתיב המומלץ אם מחפשים עבודה לחיילים משוחררים.


דירוג המאמר:

תגיות של המאמר:

 אלעד


 


מאמרים נוספים מאת אלעד
 
מה זה עבודה מועדפת?
חיילים משוחררים רבים רוצים למצוא עבודה כמה שיותר מהר. אחד הקריטריונים החשובים ביותר בבחירת עבודה לחייל משוחרר, הוא שיהיה מדובר בעבודה מועדפת.

דרושים באילת
בכל רגע נתון דרושים באילת מאוד עובדים שחסרים לענף התיירות בעיר. ענף המלונאות הוא כמובן המגזר בו דרושים באילת המספר הרב ביותר של עובדים.

חיילים משוחררים – האם לעשות עבודה מועדפת
חיילים משוחררים רבים נתקלים בבעיה הזו. האם לעסוק בעבודה שנחשבת עבודה מועדפת, או לחילופין ללכת על עבודה שאינה עבודה מועדפת. במאמר זה ננסה לעזור לחיילים משוחררים להחליט בסוגיה שעומדת בפניהם.

עבודה לחיילים משוחררים
בתי המלון נחשבים לספק עבודה לחיילים המשוחררים, הגדול ביותר. מיד אחרי בתי המלון, חברות הדלק נחשבות לספקיות גדולות של עבודה לחיילים משוחררים. אילו העבודות שמרבית החיילים המשוחררים מעדיפים לעבוד בהם כדי לעשות את מענק עבודה מועדפת.

חיילים משוחררים - קדימה לעבודה
זהו. סיימתם 3 שנים מפרכות בצבא (לבחורות שבינינו קצת פחות), ועכשיו מה עושים?!
קצת אחרי שאנו מסיימים את האופוריה בבקו"ם, קצת אחרי שאמרו לנו במשך תקופה ארוכה מה לאכול ומתי לישון, פתאום נוחת עלינו החופש האבסולוטי הזה.


עבודה באילת
כאשר אומרים "עבודה באילת", מיד קופצת לראש התמונה של מלצר זב חוטם שירד לאילת לעשות עבודה מועדפת. כאשר מזכירים את המילה "עבודה באילת", מיד נזכרים בבת השכנה החמודה שהלכה להיות פקידת קבלה במלון ההוא וההוא.

עבודה מועדפת
אם המדינה הייתה חושבת קצת יותר לעומק, כיצד ניתן לשכנע את החיילים המשוחררים להישאר לעבוד בעבודות שמוגדרות כעבודה מועדפת, אזי קברניטי המדינה היו מגיעים למסקנה כי נדרש מענק הרבה יותר גבוה מאשר הסכום שניתן היום.

עבודה מועדפת באילת
כאשר אומרים עבודה מועדפת, הדבר הראשון שעולה בדמיוננו הוא עבודה באילת.

דרושים באילת - בואו לעבוד בבתי מלון
למרות מעמדה הסוציואקונומי הנמוך יחסית (5 מתוך 10 למי שמתעניין), תמיד דרושים באילת עובדים, בעיקר בתחום המלונאות. כ – 50 בתי מלון נמצאים בעיר, ועובדים דרושים באילת כמעט בכל ימות השנה.
     
 
שיווק באינטרנט על ידי WSI