דף הבית פיננסים וכספים שוק ההון easytrade - סקירה שבועית של שוק ההון 23-30.7.2011
easytrade - סקירה שבועית של שוק ההון 23-30.7.2011
easytrade 01/08/11 |  צפיות: 2447

תל-אביב: ארה"ב מפחידה את אחד-העם יותר מאשר המחאה החברתית

בעוד שורות האוהלים המתארכות בשדרות רוטשילד הגיעו כבר עד למרחקמטרים ספורים מבניין הבורסה שברחוב אחד-העם, עברו בשבוע החולף המדדים המובילים שלת"א לירידות שערים. המשקיעים ממשיכים כמובן לעקוב אחר המחאה החברתית המתפשטת כשריפהבשדה קוצים – אך החששות האמיתיים מופנים אל מעבר לים: במידה והסנאט האמריקאי לאיאשר את העלאת תקרת החוב הפדרלי של ארה"ב (ראו בהמשך) אמורה ארה"ב לרשום חדלותפירעון מטעמים טכניים, מה שעלול לגרור תגובה קשה במיוחד בשווקים הפיננסיים, שבוודאילא תפסח על הבורסה הישראלית.

מדד ת"א 25 רשם בשבוע החולף ירידה של 2.4%, מתוכם 1.8% ביום המסחרהאחרון – היום האדום ביותר של השבוע. מדד ת"א 100 נפל 2.5%, מתוכם 1.7% ביוםחמישי.

חברת התרופות הגנריות טבע פרסמה ביום רביעי את דו"ח הרבעון השני.טבע דיווחה על  הכנסות בסך 4.2 מיליארד דולר, בהתאם לציפיות השוק, ועל רווח נקי שלדולר ו-10 סנט למניה – מעט מעל ממוצע תחזיות האנליסטים.

בזירת המט"ח חזר הדולר לבלות את מרבית השבוע מעל לרף ה-3.40 ש"ח.בימים חמישי ושישי ננעל הדולר היציג על 3.43 ש"ח.

בעולם: האם האפוקליפסה תגיע ביום שלישי?

הפוליטיקאים בארה"ב ממשיכים להתקוטט, ויומיים בלבד לפני היום האחרוןלהגדלת תקרת החוב עדיין לא נמצא פתרון: ללא הסכם בימים הקרובים, ארה"ב לא תוכללגייס את הכסף הדרוש לפירעון אג"ח, ותרשום למעשה חדלות פירעון מסיבות טכניות.לתרחיש כזה צפויה השפעה שלילית ביותר על שוקי מניות בארה"ב ובעולם, וכמובן גם על שערהדולר – כשהפסימיים ביותר מבין המשקיפים אף צופים במקרה כזה מפולת של ממש. גם אםתירשם הקלה בדמות פתרון של הרגע האחרון לתסבוכת הפוליטית, יש הטוענים כי דירוגהאשראי המושלם של ממשלת ארה"ב נמצא בסכנה – לראשונה בהיסטוריה.

בתוך כך רשמו השבוע השווקים בעיקר ירידות, כאשר הדאו ג'ונס צנח 4.2%השבוע ו-0.8% ביום שישי, ה-S&P 500 נפל 3.9% בשבוע ו-0.6% בשישי והנאסד"ק איבד3.6% בשבוע ו-0.4% בשישי.

לאירופה חששות משלה, לאחר שביום שישי פרסמה סוכנות הדירוג מודי'ס כידירוג האשראי של ספרד נמצא בסכנה של הפחתת דירוג נוספת. מאוחר יותר באותו היוםפורסם דו"ח של קרן המטבע הבינלאומית, הטוען כי ספרד נמצאת עדיין ב"אזור מסוכן".כזכור, בתקופה אחרונה חוששים באירופה מהאפשרות שמדינות חשובות כגון ספרד, איטליהואירלנד "יידבקו" במשבר החובות היווני.

משברי החובות – הכלכליים והפוליטיים – באירופה ובארה"ב, הופכים אתזירת היורו-דולר למעניינת ביותר. את השבוע החולף סיים היורו בהתחזקות קטנטנה, ויורואחד נסחר כיום בתמורה ל-1.4403 דולרים. מאידך, מטבעות אחרים כגון הין היפני ופרנקהשוויצרי רושמים עליות שערים משמעותיות לעומת היורו והדולר כאחד.

לגבי מסחר בזהב - הזהב ממשיך להיסחר במגמתעלייה, ומחירו עומד כעת על 1,626 דולר לאונקיה. מחירה של חבית נפט ירד השבוע, ועומדכעת על 95.7 דולר.

נתון המאקרו החשוב ביותר של השבוע הקרוב הוא שיעור האבטלה בארה"בלחודש יולי, שיתפרסם ביום שישי וצפוי לרדת מ-9.2% ל-9.1%.

כדאי לשים לב השבוע: מה יגידו פישר ונתניהו?

נגיד בנק ישראל סטנלי פישר, שהתבטא שבוע שעבר בתקשורת בתמיכהבתוכנית הדיור שהציג נתניהו, צפוי לכנס מחר (יום שני) מסיבת עיתונאים ובה ידבר עלהמצב הכלכלי בארץ, בדגש על מצב הנדל"ן ומחאת הדיור. לאחר תקופה ארוכה שבה נתפס פישרכ"מבוגר האחראי" היחיד המנסה להתמודד עם מחירי הדיור המאמירים, יהיה מעניין לשמועאם פישר יתמוך בהצעות חדשות ומרחיקות לכת לצינון שוק הדיור, או שדווקא יזהיר מצעדיםפזיזים. כזכור, נגיד בנק ישראל סטנלי פישר השאיר ביום שני שעבר את הריבית על כנה,וכצפוי הותיר לפוליטיקאים את המאבק ביוקר המחייה ובעליית מחירי הדיור.

עוד סביר להניח כי נתניהו יציג במהלך השבוע תוכנית כלכלית חדשה,תוכנית רחבה שלא תעסוק בתחום הדיור בלבד. מדיווחים בעיתונות עולה כי נשקלות הפחתותבמיסים העקיפים, וכפיית הפרדה בין אחזקות ריאליות ופיננסיות – הפרדה שעלולה לפגועברבים מהטייקונים המקומיים. הבורסה המקומית בוודאי תגיב באופן מיידי לכל תוכניתולכל נאום דרמטי של נתניהו.

(כל הנכסים המוזכרים בסקירה מהווים נכסי בסיס עבור אופציותבינאריות באתר easytrade . אתם מוזמנים לסחור באתר ולהרוויח עד 80% תשואה, עםפקיעות מדי חמש דקות).


דירוג המאמר:

תגיות של המאמר:

 easytrade

אופציות דיגיטליות, אופציות בינאריותמדדיםמניותהשקעותקרנותשוק ההוןמסחר יומי,בורסה



 


מאמרים נוספים מאת easytrade
 
סקירת שוק ההון 26.2.2012
28/02/12 | שוק ההון
סקירה שבועית של שוק ההון לקראת סוף פברואר 2012 עם מבט לבורסת ת"א שממשיכה לרדת, וול סטריט שעולה, החלטת הריבית של הנגיד, היורו שחוזר להתאושש והתייקרות הנפט

אירופה ממשיכה למתוח את יוון – מה יקרה אם וכאשר יאושר החילוץ?
16/02/12 | שוק ההון
ממשלת יוון הביאה לאישור את תוכנית הצנע הלא פופולרית, ואתמול אף אישרה קיצוץ נוסף בתקציב. המדינות החזקות באירופה ממשיכות להגיב בספקנות, ובניגוד לתכנון אינן מתכוונות להצביע היום על אישור תוכנית החילוץ. כיצד יגיבו השווקים ל"זובור" שמבצעת אירופה לממשלת יוון? ומה יקרה כאשר באמת תאושר תוכנית החילוץ?

סקירה שבועית של שוק ההון 29.1.2012
31/01/12 | שוק ההון
סקירה שבועית של שוק ההון עם סיקור השבוע השלילי הראשון של 2012 בבורסת ת"א, המגמה השלילית בבורסות אירופה והמגמה המעורבת בוול סטריט. מה יקרה לנפט בעקבות אירן והאם הדולר ימשיך להישחק?

חברת אפל הפגיזה בדו"ח הרבעוני – עד לאן תגיע המניה?
25/01/12 | שוק ההון
יצרנית האייפון והמקינטוש, חברת אפל, הפתיעה אמש בתום המסחר בוול-סטריט, עם דו"ח רבעוני שעלה על כל הציפיות אין ספק שהמניה צפויה לזנק היום בפתיחת המסחר – אבל באיזו נקודה תיעצר?

סקירה שבועית שוק ההון 22.1.2012
22/01/12 | שוק ההון
סקירה שבועית של שוק ההון – מבט על בורסות העולם כולל בורסת ת"א שממשיכה לעלות בעקבות עליות בבורסות העולם, החלשות הדולר מול היורו והשקל, והנפט שממשיך להיסחר סביב ה100 דולר לחבית

סיטיגרופ צנחה 8% – האם היא תתקן?
19/01/12 | שוק ההון
ענקית הפיננסים סיטיגרופ דיווחה אמש על תוצאות מאכזבות ברבעון הרביעי של 2011, ונאלצה לראות את המשקיעים זורקים את מנייתה לנפילה של 8.2%. האם מדובר בתגובת יתר קיצונית, שתתוקן היום, או שהמשקיעים צפויים להעניש את סיטיגרופ לתקופה ארוכה?

סקירה שבועית איזיטרייד 15.1.2012
15/01/12 | שוק ההון
סקירה שבועית של שוק ההון בבורסות העולם – מה תעשה בורסת ת"א אחרי הירידות בבורסות העולם ביום שישי, האם בורסות העולם יתאוששו, ואיזה מסחר יתנהל בגזרת המט"ח?

וול-סטריט בשיא של 5 חודשים – הראלי יימשך?
11/01/12 | שוק ההון
מדד ה-S&P 500, המרכז את 500 החברות הגדולות והחשובות ביותר בוול-סטריט, הגיע אמש לשיא של 5 חודשים. נתוני המאקרו מצביעים כרגע כי הצמיחה בארה"ב תימשך ללא קשר לאירופה – אך האם מצב כזה יכול להימשך לאורך זמן?

סקירה שבועית שוק ההון 8.1.2012
08/01/12 | שוק ההון
סקירה שבועית של השבוע הראשון של 2012 בשוק ההון – הפתיחה הירוקה בבורסת ת"א, מגמה מעורבת בבורסות העולם, הנפט שממשיך להיסחר סביב ב100 דולר לחבית והדולר ששובר שיאים

המנכ"לים פורשים – האם מניות טבע ולאומי ימשיכו לעלות?
05/01/12 | שוק ההון
שלמה ינאי וגליה מאור, המנכ"לים של חברת טבע ובנק לאומי, הודיעו בהפרש של שעות ספורות על פרישתם. בשני ימי המסחר שעברו מאז ההודעה המפתיעה, שתי המניות לא מפסיקות לעלות – אך האם המגמה תימשך?
     
 
שיווק באינטרנט על ידי WSI