דף הבית פיננסים וכספים שוק ההון סקירה שבועית של שוק ההון 7-13.8.2011 - easytrade
סקירה שבועית של שוק ההון 7-13.8.2011 - easytrade
easytrade 14/08/11 |  צפיות: 2600

תל-אביב: הפחד שלט בשבוע החולף – מה יהיה בשבוע החדש?

עצבנות רבה בשוקי העולם, פחד מהמשך משברי החוב שהגיעו גם למדינות מרכזיות כמו צרפת, חששות מגל נוסף של הסדרי חוב ושורה של דו"חות גרועים, למשל בענף הסלולר – כל אלה הביאו השבוע לנפילה של 7.5% במדד ת"א 25, וצניחה של 8.5% במדד ת"א 100. שני המדדים חצו כלפי מטה רמות תמיכה פסיכולוגיות חשובות – מדד ת"א 25 בילה את השבוע כולו מתחת לרף ה-1,100 נקודות ומדד ת"א 100 בילה את השבוע מתחת לרף ה-1,000 נקודות. ומאידך – העליות בימים חמישי ושישי בבורסות העולם מעוררות תקווה לפתיחה חיובית של שבוע המסחר החדש.

לצד הסערות בבורסה, המחאה החברתית ממשיכה להכתיב את סדר היום הכלכלי והפוליטי. בשבוע החולף החל "צוות רוטשילד" – צוות מומחים ופוליטיקאים בראשות הפרופסור מנואל טרכטנברג – את עבודתו. את הצוות מינה ראש הממשלה נתניהו, ומדיווחים בתקשורת עולה כי כבר כעת מסתמן שבין ההמלצות תיכלל ההצעה להעלות בחזרה את מס החברות, במקום להמשיך ולהורידו, על מנת לממן חלק מעלות הדרישות.

בגזרת המט"ח נשמר דווקא השקט היחסי. בהמשך לחוזק שמפגין באחרונה הדולר מול היורו ומטבעות מובילים אחרים, נשאר המטבע האמריקני במשך כל השבוע החולף ברמות שמעל ל-3 וחצי שקלים. בימים חמישי ושישי ננעל הדולר היציג על 3.548 ש"ח.

בעולם: רכבת הרים בוול-סטריט

שבוע סוער במיוחד עבר על בורסות העולם. מדד הדאו ג'ונס, מהמדדים הבולטים בוול-סטריט, רשם במהלכו כמה מהתנודות החריפות ביותר שלו מאז תחילת המסחר לפני יותר מ-100 שנה: ביום שני פתח המדד את שבוע המסחר עם הירידה השישית בכל הזמנים, ביום שלישי רשם המדד את העלייה העשירית בכל זמנים, ביום רביעי נרשמה הירידה התשיעית בכל הזמנים ובחמישי נרשמה העלייה ה-11 בכל הזמנים. לאחר עלייה נוספת של 1.1% ביום שישי, רושם המדד בסיכום השבועי נסיגה של 1.5% בלבד.

המדדים האחרים מציירים תמונה דומה: מדד הנאסד"ק איבד בשבוע הסוער שחלף 1% בלבד, ואילו ה-S&P 500 נפל 1.7% בסיכום שבועי. באירופה נרשמה תמונה מורכבת יותר: בתום עליות חדות ביום שישי, רשם מדד הקאק הצרפתי נפילה שבועית של 2%, הדאקס הגרמני רשם צניחה של 3.8% ואילו הפוטסי הבריטי הצליח בשבוע הסוער לטפס 1.4%. באסיה נפל בשבוע החולף מדד הניקיי היפני 3.6% בעוד מדד ההנג-סנג של בורסת הונג-קונג צנח 6.3% בסיכום שבועי.

אחד הגורמים לסערת השבוע החולף היה החשש כי משבר החובות האירופי עומד להגיע לאחת הכלכלות הגדולות ביבשת – לצרפת, שנחשבה עד כה למדינה בטוחה. שמועות שנפוצו גרסו בתוקף כי חברת הדירוג S&P עומדת לחתוך את דירוג האשראי המושלם (AAA) של צרפת כפי שחתכה את דירוג האשראי של ארה"ב רק שבוע קודם לכן – אך חשש זה נתבדה, כאשר S&P הודיעה על השארת הדירוג על כנו בטענה כי "ממשלת צרפת מטפלת בחוב המדיני שלה ביותר רצינות מאשר ארה"ב".

רשויות המסחר בצרפת ובמדינות אירופיות נוספות על איסור המכירה בשורט (מכירה בחסר) של מניות הבנקים. באיטליה מיהר הפרלמנט לאשר תוכנית צנע חדשה, הכוללת קיצוצים והעלאות מס בהיקף של 45.5 מיליארד יורו.

בזירת המט"ח הצליח השבוע הדולר להתחזק מעט למול היורו, מה שעשוי ללמד כי השווקים חוששים ממשבר החוב האירופי יותר מאשר מחובותיה של ארה"ב. שני המטבעות נחלשו למול הין היפני.

כדאי לשים לב השבוע: איך יגיב שוק הסחורות לזעזועים בבורסות העולם?

איך יתנהל המסחר בשוק ההון? בזמן שבורסות העולם נכנסות לרכבת הרים, הופכים שוקי הסחורות לזירה מעניינת ביותר למשקיעים: מצד אחד, כאשר הפחד שולט בשוקי המניות ישנו "כסף חם" המחפש אלטרנטיבות השקעה, ולא אחת הכסף הזה מוצא את דרכו למסחר בסחורות; ומצד שני, חלק ניכר מהסחורות רגיש בעצמו למתרחש בכלכלה העולמית, ועלול לרשום ירידה בביקושים במקרה של הידרדרות עולמית למיתון נוסף.

בימים האחרונים רשם הנפט ירידות, ומחירה של חבית נפט עומד כעת על 85.38 דולר. הזהב, שהגיע בשבוע החולף לשיא היסטורי של 1,817.6 דולר לאונקיה, רשם ביומיים האחרונים של השבוע ירידות – אך הוא עדיין נסחר ברמה שמעל 1,700 דולר לאונקיה. החיטה רשמה ארבעה ימים רצופים של עליות, והיא נסחרה ביום שישי במחיר של 7.42 דולר לבושל חיטה.

(כל הנכסים המוזכרים בסקירה מהווים נכסי בסיס לאופציות דיגיטליות באתר easytrade. אתם מוזמנים לסחור באתר ולהרוויח עד 80% תשואה, עם פקיעות מדי חמש דקות).


דירוג המאמר:

תגיות של המאמר:

 easytrade

אופציות דיגיטליות, אופציות בינאריותמדדיםמניותהשקעותקרנותשוק ההוןמסחר יומי,בורסה



 


מאמרים נוספים מאת easytrade
 
סקירת שוק ההון 26.2.2012
28/02/12 | שוק ההון
סקירה שבועית של שוק ההון לקראת סוף פברואר 2012 עם מבט לבורסת ת"א שממשיכה לרדת, וול סטריט שעולה, החלטת הריבית של הנגיד, היורו שחוזר להתאושש והתייקרות הנפט

אירופה ממשיכה למתוח את יוון – מה יקרה אם וכאשר יאושר החילוץ?
16/02/12 | שוק ההון
ממשלת יוון הביאה לאישור את תוכנית הצנע הלא פופולרית, ואתמול אף אישרה קיצוץ נוסף בתקציב. המדינות החזקות באירופה ממשיכות להגיב בספקנות, ובניגוד לתכנון אינן מתכוונות להצביע היום על אישור תוכנית החילוץ. כיצד יגיבו השווקים ל"זובור" שמבצעת אירופה לממשלת יוון? ומה יקרה כאשר באמת תאושר תוכנית החילוץ?

סקירה שבועית של שוק ההון 29.1.2012
31/01/12 | שוק ההון
סקירה שבועית של שוק ההון עם סיקור השבוע השלילי הראשון של 2012 בבורסת ת"א, המגמה השלילית בבורסות אירופה והמגמה המעורבת בוול סטריט. מה יקרה לנפט בעקבות אירן והאם הדולר ימשיך להישחק?

חברת אפל הפגיזה בדו"ח הרבעוני – עד לאן תגיע המניה?
25/01/12 | שוק ההון
יצרנית האייפון והמקינטוש, חברת אפל, הפתיעה אמש בתום המסחר בוול-סטריט, עם דו"ח רבעוני שעלה על כל הציפיות אין ספק שהמניה צפויה לזנק היום בפתיחת המסחר – אבל באיזו נקודה תיעצר?

סקירה שבועית שוק ההון 22.1.2012
22/01/12 | שוק ההון
סקירה שבועית של שוק ההון – מבט על בורסות העולם כולל בורסת ת"א שממשיכה לעלות בעקבות עליות בבורסות העולם, החלשות הדולר מול היורו והשקל, והנפט שממשיך להיסחר סביב ה100 דולר לחבית

סיטיגרופ צנחה 8% – האם היא תתקן?
19/01/12 | שוק ההון
ענקית הפיננסים סיטיגרופ דיווחה אמש על תוצאות מאכזבות ברבעון הרביעי של 2011, ונאלצה לראות את המשקיעים זורקים את מנייתה לנפילה של 8.2%. האם מדובר בתגובת יתר קיצונית, שתתוקן היום, או שהמשקיעים צפויים להעניש את סיטיגרופ לתקופה ארוכה?

סקירה שבועית איזיטרייד 15.1.2012
15/01/12 | שוק ההון
סקירה שבועית של שוק ההון בבורסות העולם – מה תעשה בורסת ת"א אחרי הירידות בבורסות העולם ביום שישי, האם בורסות העולם יתאוששו, ואיזה מסחר יתנהל בגזרת המט"ח?

וול-סטריט בשיא של 5 חודשים – הראלי יימשך?
11/01/12 | שוק ההון
מדד ה-S&P 500, המרכז את 500 החברות הגדולות והחשובות ביותר בוול-סטריט, הגיע אמש לשיא של 5 חודשים. נתוני המאקרו מצביעים כרגע כי הצמיחה בארה"ב תימשך ללא קשר לאירופה – אך האם מצב כזה יכול להימשך לאורך זמן?

סקירה שבועית שוק ההון 8.1.2012
08/01/12 | שוק ההון
סקירה שבועית של השבוע הראשון של 2012 בשוק ההון – הפתיחה הירוקה בבורסת ת"א, מגמה מעורבת בבורסות העולם, הנפט שממשיך להיסחר סביב ב100 דולר לחבית והדולר ששובר שיאים

המנכ"לים פורשים – האם מניות טבע ולאומי ימשיכו לעלות?
05/01/12 | שוק ההון
שלמה ינאי וגליה מאור, המנכ"לים של חברת טבע ובנק לאומי, הודיעו בהפרש של שעות ספורות על פרישתם. בשני ימי המסחר שעברו מאז ההודעה המפתיעה, שתי המניות לא מפסיקות לעלות – אך האם המגמה תימשך?
     
 
שיווק באינטרנט על ידי WSI