דף הבית חוק ומשפט משפחה האם פניה לגישור עשויה להועיל גם לכם
האם פניה לגישור עשויה להועיל גם לכם
עו"ד איתן קוהלי 27/08/11 |  צפיות: 3786

אם וכאשר קיבלתם את ההחלטה להיפרד – עומדות בפניכם שתי אפשרויות:

האחת, לפנות לערכאות המשפט – בית המשפט לענייני משפחה ו/או בית הדין הרבני – לשם בירור המחלוקות והכרעתן.

האחרת, לפנות להליך גישור אשר מעצם טיבו (הסכם גישור),מפחית את העוינות ותחושות הכעס המלוות את הצדדים תוך כדי הליך הגירושיןולאחריו, בשל היותו הליך בו הם משתתפים באופן פעיל בקבלת ההחלטות, ויכוליםלהגיע לפתרונות המותאמים להם, אישית, תוך שימת דגש על הרצוי לכל אחדמהצדדים ולילדיהם המשותפים.

במאמר שלפניכם נציג לכם כמה טיפים שיעזרו לכם להחליט, באם להעדיף את הליך הגישור על פני ההליך המשפטי.

מובא ע"י עורך דין לדיני משפחה איתן קוהלי

•הסכסוך בינכם אינו חריג באופיו – החלטתם להתגרש בגלל אי-התאמה אובגלל סיבה אחרת שאין בה נסיבות חריגות הדורשות את התערבותו של בית המשפט.עשו לעצמכם טובה, גשו למגשר ופעלו להשגתו של הסכם גישור שיסיים אתנישואיכם.

•מרבה נכסים – מרבה דאגה – אם אין ברשותכם נכסים רבים אותם תרצולחלק בינכם – אין כל סיבה לפנות להליך משפטי ארוך ומייגע שיגזול את זמנכםואת מיטב כספכם. פנו לגישור – חסכו זמן וכסף.

•כי כסף לא גודל על העצים – פנייה לעורך דין כרוכה לרוב בהוצאהכספית גדולה שמאוד יכול להיות שאין לכם כל צורך בה – פנייה להליך גישורתסייע לכם לחסוך הרבה מאוד מהמשאבים הכספיים – אותם תוכלו לנתב למטרותטובות ובריאות יותר.

•טובתם של הילדים מעל הכל – אם אתם הורים לילדים, במיוחד אם מדוברבילדים קטנים, חסכו מהם את עוגמת הנפש הכרוכה בצורך להיות עדים למאבקגירושין אומלל שעלול להכתים את היחסים של כל אחד ואחת מכם עם ילדיכםהחשובים לכם מכל. הסכם גישור מקצועי, מהיר ויעיל הוא הפיתרון, שכן בכל מקרה– התוצאה אליה תגיעו תהיה כרוכה בהסכמה מלאה של שני הצדדים ותהווה באופןטבעי סוג של פשרה.

•במידה ואתם אנשי פשרה מטבעכם פנו לגישור שמבוסס על הרצון להגיעלהסכמה על אינטרס משותף, במקרה הזה הרצון להתגרש, וזאת מבלי להיגררולהתדרדר להעכרה מיותרת של היחסים המתוחים ממילא.

•אם אתם רוצים למקסם את שליטתכם בתוצאות ההליך הרי שגישור היא הדרךהנכונה עבורכם, שכן פסיקה של בית המשפט היא לא תמיד צפויה. לעומתה, פנייהלמגשר המתמחה בדיני משפחה (עורך דין לגירושין) , תאפשר לכם לדעת כמעט בוודאות כיצד יסתיים ההליך, שכן כאמור אין הסכם יכול להיחתם מבלי הסכמתם המפורשת של שני הצדדים.

במשרד עו"ד קוהלי, מחלקת גישור מובילה בתחום, עם ניסיון ואסטרטגיה שתסייע לצדדים ליישב את הסכסוך בצורה הטובה, היעילה והמהירה ביותר.


דירוג המאמר:

תגיות של המאמר:

 עו"ד איתן קוהלי

איתן קוהלי משרד עורכי דין,
עו"ד לדיני משפחה, מגשר מוסמך ובורר

לפרטים נוספים -
http://kohali.co.il/



 


מאמרים נוספים מאת עו"ד איתן קוהלי
 
דיני משפחה - מהו צו הגנה?
03/06/13 | משפחה
צו הגנה הוא ניסיון חוקי למנוע אלימות במשפחה והוא ניתן על ידי בית משפט. במאמר הקרוב נפרט מתי ניתן צו הגנה לשם מה הוא ניתן וכיצד הוא מתקשר לסיפור שלפנינו.

עורך דין לדיני משפחה על הקריטריונים לקביעת מזונות
04/04/13 | משפחה
ישנן שתי הבחנות בסיסיות עליהן מסתמך בית הדין בקביעת המזונות לילדים. ההבחנה הראשונה מתייחסת לצרכיו ההכרחיים אל מול הצרכים הנוספים ואילו ההבחנה השנייה מתייחסת לטווח גילאי הילד

דיני משפחה - החוק כנגד הגירה לחו"ל עם הילדים
15/02/13 | משפחה
בעת הגלובליזציה המודרנית, אפשרות של הגירה ממדינה למדינה היא אפשרות פשוטה עבור אזרחי רוב המדינות. העידן המודרני פותח אפשרויות נרחבות של פיתוח קריירה בינלאומית, שטומנת בתוכה מעבר למדינה אחרת.

התאמת הדין למציאות החיים המשתנה: תשלום מזונות ע"י האם
31/07/12 | משפחה
בתקופה האחרונה, נראה כי מערכת המשפט בישראל עושה צעדים תקדימיים רבים לקירוב השוויון בין המינים בעיני החוק. אחת ההחלטות החשובות בתחום זה, הינה תשלום מזונות על ידי האם, כאשר האב הוא המשמורן.

משמורת משותפת ומזונות - כיצד שומרים על טובת הילדים?
08/02/12 | משפחה
משמורת משותפת הנו הסדר משפטי הקובע אחריות הורית משותפת של שני הורים החיים בנפרד ונושאים ביחד בעול גידול ילדיהם, תוך חלוקת זמני הורות שוויונית ונשיאה בהוצאות הילדים באופן שווה.

ילד מרדן? בית המשפט עשוי לפסוק הקטנת מזונות או הפחתתם
25/09/11 | משפחה
ביום 14/02/2011 פרסמנו מאמר המסביר את המושגים "ניכור הורי" ו"בן מרדן" ועמדנו על המשמעויות שעלולות לנבוע בנסיבות בהן ילד הוא בבחינת בן מרדן, היינו, אינו חפץ בשמירה על קשר עם אביו המחויב כלפיו בתשלום דמי המזונות, אינו מקיים את הסדרי הראיה עמו ואף נוהג כלפיו בדרך עולבת ופוגעת. בין היתר ציינו, כי במקרים קיצוניים, יכול בית המשפט להטיל על בן מרדן סנקציה בדמות הפחתה או ביטול של דמי המזונות להם זכאי הקטין מאביו.

האם פניה לגישור עשויה להועיל גם לכם
27/08/11 | משפחה
אם וכאשר קיבלתם את ההחלטה להיפרד – עומדות בפניכם שתי אפשרויות: האחת, לפנות לערכאות המשפט – בית המשפט לענייני משפחה ו/או בית הדין הרבני – לשם בירור המחלוקות והכרעתן.

מהן הסיבות לעריכת הסכם ממון (מבלוג של עו"ד לדיני משפחה)
24/05/11 | משפחה
התרגשות לפני החתונה, מחשבות תמימות על בית עם גדר לבנה וילדים המתרוצצים עם הכלב בחצר… מי מאתנו לא שקע במחשבות על אידיליה משפחתית ורעיון של להזדקן יחד עם אהובינו? אך מציאות חיינו, מוכיחה פעם אחר פעם שנישואין זה לא תמיד לנצח ותופעות של נישואין בגיל מאוחר או אף נישואים שניים, שלישיים וכו', הפכו לתופעה מוכרת בנוף הישראלי.

עורך דין לצוואה על עילות לפסילת צוואה
12/05/11 | ירושה
צוואה היא הדרך הבטוחה והיעילה ביותר לממש את רצון הנפטר במלואו לאחר לכתו. צוואה המנוסחת בצורה שלא משתמעת לשני פנים, בנויה בצורה נכונה, יש בה לחסוך סכסוכים בין יורשים, ואף לחסוך זמן יקר והתדיינות משפטית מיותרת. בטרם הכנת צוואה, חשוב לדעת שבחוק קיימות עילות לפסילת הצוואה, חשוב להכיר את הפירצות ולוודא שאינן קיימות בצוואה שהכנתם.

זכויותיהם של ידועים בציבור לעיזבון (מהבלוד של עו"ד לצוואה)
כיום חיים בישראל כמאה אלף בני אדם, המנהלים משק בית משותף האחד עם השני, וזאת מבלי לבוא במוסד הנישואין. מעמדם המשפטי של כ-50% מאותם הזוגות הינו מעמד של ידועים בציבור – הווה אומר מערכת יחסים בעלת תוקף משפטי לכל דבר, אך כזו הנעדרת כתובה וחופה. במאמר שלפניכם נתייחס לזכויותיו של מי שמוגדר ידוע בציבור בעיזבון במקרה של פטירתו של אחד מבני הזוג.
     
 
שיווק באינטרנט על ידי WSI