דף הבית פיננסים וכספים שוק ההון סקירת שוק ההון 9.10.2011
סקירת שוק ההון 9.10.2011
easytrade 09/10/11 |  צפיות: 2637

ת"א: חוזרים מחשבון הנפש של יום הכיפורים

סוף שבוע של חשבון נפש עבר על מדינת ישראל, וגם למשקיעים בבורסה המקומית היה על מה לחשוב: מי השקיע בחברות ש"חלבו" את הצרכן והכבידו את יוקר המחייה, מי השקיע במניות הטייקונים המנצלים את חוסר התחרותיות, מי הימר על פטור ממס לניצול של משאבי טבע ומי חילק משכורות עתק למנכ"לים והתעלם מהעובדים והצרכנים. וכעת, עם החזרה מחופשת סוף השבוע ויום הכיפורים, ישובו הבוקר המשקיעים לרחוב אחד העם בת"א, בתקווה שהשנה הקרובה תיחתם לצד הירוק ולא לאדום.

גם השבוע הקרוב ימשיך לעמוד בסימן החגים: למעשה, ת"א חוזרת לשבוע מסחר מקוצר של שלושה ימים בלבד. כזכור, את שבוע המסחר האחרון סיימה הבורסה המקומית בנימה חיובית עם עליות זהות של 1.1% בשני המדדים המובילים, ת"א 25 ות"א 100. לאחר עליות נאות בבורסות העולם ביום חמישי, וירידות בוול-סטריט בשישי, קשה להעריך איזו רוח גבית תשפיע על פתיחת השבוע החדש.

שער הדולר, אשר רשם עליות בתחילת השבוע, חזר לרדת לקראת סיומו. ביום חמישי ננעל הדולר היציג על 3.725 ש"ח, מעט יותר מאגורה מהרמה אליה הגיע לפני חופשת ראש השנה. כזכור, ביום שלישי האחרון הצליח הדולר לעלות עד ל-3.763 ש"ח, לפני ששינה כיוון כלפי מטה. ביום שישי לא נקבע דולר יציג.

בעולם: שוק העבודה האמריקני הפתיע, חברות הדירוג ציננו את ההתלהבות

לאחר תקופה ארוכה שבה האבטלה בארה"ב מרכזת את דאגת האמריקנים, ולרגעים אף מאיימת לטלטל את כסאו של נשיא ארה"ב ברק אובמה, הגיעה ביום שישי סוף סוף הפתעה לטובה מכיוונו של שוק העבודה בכלכלה הגדולה בתבל: לא פחות מ-103 אלף משרות חדשות נוצרו בארה"ב בחודש ספטמבר, כמעט פי 2 מהצפי שעמד על 55 אלף משרות חדשות.

החדשות החיוביות מיהרו להשפיע על השווקים: המדדים המובילים באירופה מיהרו בבת אחת לעבור מירידות לעליות, אך אלו התמתנו עד סגירת המסחר, הפוטסי הבריטי הוסיף 0.2% לערכו, בעוד הדאקס הגרמני והקאק הצרפתי הצליחו לטפס 0.5% ו-0.7%, בהתאמה. המדדים בארה"ב, לעומת זאת, לא הצליחו לשמור על עליות הבוקר בהשראת דו"ח התעסוקה, וננעלו בכל זאת בצד האדום: הנאסד"ק וה-S&P 500 איבדו 1.1% ו-0.8%, ואילו הדאו ג'ונס הסתפק בירידה של 0.2% בלבד.

מה גרם לשינוי המגמה בוול-סטריט? בראש ובראשונה מדובר בהודעתה של חברת הדירוג פיץ', שבחרה לחתוך את דירוג האשראי של ממשלות איטליה וספרד, שנחשבות לאבני הדומינו הבולטות העלולות ליפול אם וכאשר ממשלת יוון תגיע לפשיטת רגל בגין חובותיה. הדירוג של איטליה הורד מ-AA  מינוס ל-A  פלוס, ואילו הדירוג של ספרד הורד מ-AA  פלוס ל-AA  מינוס. פיץ' בחרה שלא לעדכן את דירוג האשראי של ממשלת פורטוגל, שמצבה הפיננסי נחשב קשה עוד יותר. חדשות רעות נוספות הגיעו מחברת דירוג אחרת, מודי, שהכניסה לרשימת המעקב את דירוג האשראי של ממשלת בלגיה – מדינה שעד כה לא "כיכבה" בכותרות השליליות בעיתונות הכלכלית.

בסיכום השבוע בשוק המט"ח רשם היורו ירידות: למול הדולר איבד המטבע האירופי 0.1% בסיכום שבועי, ושערו עומד כעת על 1.3378 דולר. למול הין היפני איבד היורו 0.5%, ושער עומד על 102.66 ין – לאחר התאוששות מסויימת בימי המחסר האחרונים של השבוע. בקרב בין הדולר לין ניצח השבוע המטבע היפני, שהתחזק 0.4%.

הנפט טיפס השבוע ב4.5%, העלייה השבועית הגבוהה ביותר מזה 7 חודשים. מחיר הנפט עומד כעת על 82.98 דולר לחבית.

לשים לב השבוע: מה יקרה למניית אפל בעידן שלאחר ג'ובס?

סטיב ג'ובס, האיש ששינה את העולם – מי שהיה אחד הראשונים להמר על כך שבני האדם ירצו בכלל להחזיק בבית מחשב אישי, מי שאחראי לחידושים הבסיסיים במערכות ההפעלה של המחשבים אשר חוקו בידי כל המתחרים, ומי שעומד מאחורי האייפון, מאחורי מכירת השירים באייטיונס ואפילו מאחורי האנימציה הממוחשבת של חברת פיקסאר – הלך לעולמו בשבוע החולף. "גיקים" ברחבי העולם התאבלו על לכתו של נביא הטכנולוגיה מחברת אפל, אך גם משקיעים וסוחרים עצרו רגע לחשוב.

כידוע, בריאותו הרופפת של ג'ובס השפיעה רבות על המסחר במניית אפל, מזה תקופה ארוכה. יציאות פתאומיות לחופשת מחלה, ואף שמועות על מצבו הרפואי, הביאו בעבר לנפילות חדות במניית חברת הטכנולוגיה המובילה. ביום שישי, יום המסחר המלא הראשון לאחר מותו של ג'ובס, רשמה מניית אפל נפילה של 2%, וננעלה במחיר של 369.8 דולר.

אפל, שנסחרת תחת סנטימנט שלילי לאחר אכזבת המשקיעים מכך שהחברה לא הכריזה על השקתו של האייפון 5, תיבחן כעת תחת זכוכית מגדלת. עם זאת, במידה והמשקיעים יביעו אמון ביכולת החברה להתאושש מעזיבתו הלא פתאומית של המייסד, עשויה מנייתה גם לשנות כיוון ולהרקיע.

כל המניות, המדדים והסחורות המוזכרים בסקירה מהווים נכסי בסיס למסחר באופציות דיגיטליות  באתר easytrade .


דירוג המאמר:

תגיות של המאמר:

 easytrade

אופציות דיגיטליות, אופציות בינאריותמדדיםמניותהשקעותקרנותשוק ההוןמסחר יומי,בורסה



 


מאמרים נוספים מאת easytrade
 
סקירת שוק ההון 26.2.2012
28/02/12 | שוק ההון
סקירה שבועית של שוק ההון לקראת סוף פברואר 2012 עם מבט לבורסת ת"א שממשיכה לרדת, וול סטריט שעולה, החלטת הריבית של הנגיד, היורו שחוזר להתאושש והתייקרות הנפט

אירופה ממשיכה למתוח את יוון – מה יקרה אם וכאשר יאושר החילוץ?
16/02/12 | שוק ההון
ממשלת יוון הביאה לאישור את תוכנית הצנע הלא פופולרית, ואתמול אף אישרה קיצוץ נוסף בתקציב. המדינות החזקות באירופה ממשיכות להגיב בספקנות, ובניגוד לתכנון אינן מתכוונות להצביע היום על אישור תוכנית החילוץ. כיצד יגיבו השווקים ל"זובור" שמבצעת אירופה לממשלת יוון? ומה יקרה כאשר באמת תאושר תוכנית החילוץ?

סקירה שבועית של שוק ההון 29.1.2012
31/01/12 | שוק ההון
סקירה שבועית של שוק ההון עם סיקור השבוע השלילי הראשון של 2012 בבורסת ת"א, המגמה השלילית בבורסות אירופה והמגמה המעורבת בוול סטריט. מה יקרה לנפט בעקבות אירן והאם הדולר ימשיך להישחק?

חברת אפל הפגיזה בדו"ח הרבעוני – עד לאן תגיע המניה?
25/01/12 | שוק ההון
יצרנית האייפון והמקינטוש, חברת אפל, הפתיעה אמש בתום המסחר בוול-סטריט, עם דו"ח רבעוני שעלה על כל הציפיות אין ספק שהמניה צפויה לזנק היום בפתיחת המסחר – אבל באיזו נקודה תיעצר?

סקירה שבועית שוק ההון 22.1.2012
22/01/12 | שוק ההון
סקירה שבועית של שוק ההון – מבט על בורסות העולם כולל בורסת ת"א שממשיכה לעלות בעקבות עליות בבורסות העולם, החלשות הדולר מול היורו והשקל, והנפט שממשיך להיסחר סביב ה100 דולר לחבית

סיטיגרופ צנחה 8% – האם היא תתקן?
19/01/12 | שוק ההון
ענקית הפיננסים סיטיגרופ דיווחה אמש על תוצאות מאכזבות ברבעון הרביעי של 2011, ונאלצה לראות את המשקיעים זורקים את מנייתה לנפילה של 8.2%. האם מדובר בתגובת יתר קיצונית, שתתוקן היום, או שהמשקיעים צפויים להעניש את סיטיגרופ לתקופה ארוכה?

סקירה שבועית איזיטרייד 15.1.2012
15/01/12 | שוק ההון
סקירה שבועית של שוק ההון בבורסות העולם – מה תעשה בורסת ת"א אחרי הירידות בבורסות העולם ביום שישי, האם בורסות העולם יתאוששו, ואיזה מסחר יתנהל בגזרת המט"ח?

וול-סטריט בשיא של 5 חודשים – הראלי יימשך?
11/01/12 | שוק ההון
מדד ה-S&P 500, המרכז את 500 החברות הגדולות והחשובות ביותר בוול-סטריט, הגיע אמש לשיא של 5 חודשים. נתוני המאקרו מצביעים כרגע כי הצמיחה בארה"ב תימשך ללא קשר לאירופה – אך האם מצב כזה יכול להימשך לאורך זמן?

סקירה שבועית שוק ההון 8.1.2012
08/01/12 | שוק ההון
סקירה שבועית של השבוע הראשון של 2012 בשוק ההון – הפתיחה הירוקה בבורסת ת"א, מגמה מעורבת בבורסות העולם, הנפט שממשיך להיסחר סביב ב100 דולר לחבית והדולר ששובר שיאים

המנכ"לים פורשים – האם מניות טבע ולאומי ימשיכו לעלות?
05/01/12 | שוק ההון
שלמה ינאי וגליה מאור, המנכ"לים של חברת טבע ובנק לאומי, הודיעו בהפרש של שעות ספורות על פרישתם. בשני ימי המסחר שעברו מאז ההודעה המפתיעה, שתי המניות לא מפסיקות לעלות – אך האם המגמה תימשך?
     
 
שיווק באינטרנט על ידי WSI