דף הבית פיננסים וכספים שוק ההון סקירה שבועית שוק ההון 17.10.2011
סקירה שבועית שוק ההון 17.10.2011
easytrade 18/10/11 |  צפיות: 2646

לאחר שבועיים של עליות משמעותיות, על אף שהמשבר באירופה רחוק מסיומו והאבטלה בארה"ב עודנה גבוהה, תפתח הבוקר וול-סטריט שבוע מסחר חדש, בתקווה להמשך המגמה הירוקה. מתחילת החודש רשם מדד הדאו-ג'ונס עליה של 6.7%, ה-S&P 500 קפץ 8.2%, ואילו הנאסד"ק זינק 10.4%, וכעת למשקיעים יש טעם של עוד.

מאידך, הולכת ומתפשטת תנועת המחאה האמריקנית כנגד החמדנות התאגידית בוול-סטריט, שהחלה בהפגנות עממיות בוול-סטריט עצמו, אותו רחוב בדרום מנהטן שבו ממוקמת בורסת ניו-יורק. המחאה, שמתבססת על מאהלי מחאה ועל מסרים המזכירים לא אחת את מחאת האוהלים מהקיץ האחרון בישראל, התפשטה זה מכבר לערים מרכזיות אחרות בארה"ב.

האם המפגינים שבחוץ יוכלו להשפיע על המסחר שבפנים? נדמה שגם השבוע, אם תגלה וול-סטריט סימני עצבנות יהיה זה בהשפעת אירופה ולא בהשפעת הפגנות המחאה. נכון לעכשיו נדמה שהשווקים הפיננסיים מביעים אמון בתוכניות החדשות של מנהיגי האיחוד האירופי לחילוץ יוון, אך סוחרים ממולחים יחכו בדריכות לכל סימן שעלול להעיד על היפוך המגמה. את התוכניות הסופיות יציגו מנהיגי האיחוד ב-23 לחודש, במפגש פסגה מיוחד.

בשוק גם יחכו בדריכות לנאומו של נגיד הפדרל ריזרב, בן ברננקי, היום בערב. לא מן הנמנע כי האופן שבו יתקבל הנאום ישפיע על הנעילה בוול-סטריט הלילה. עוד תשפיע על המסחר השבוע עונת הדו"חות בוול-סטריט, שנפתחה לא מזמן. בין היתר, יפורסמו השבוע דו"חותיהם של הבנק וולס פארגו (היום), קוקה קולה, בנק אוף אמריקה וחברת הטכנולוגיה אפל (מחר), אי-ביי (רביעי), חברת הטלפוניה AT&T (חמישי) וענקית המזון המהיר מק'דונלדס (שישי).

ומה קורה כאן בישראל? שבוע מסחר מקוצר נוסף נפתח אמש ויסתיים מחר, בציפייה לעליות נוספות לפני החג השני של סוכות. יום המסחר הראשון של השבוע המקוצר נפתח בביצועים מרשימים, עם קפיצה של 4.3% במדד ת"א 25 ושל 4.2% במדד ת"א 100. מדד הבנקים זינק 6.5%. שימו לב שגם ימי המסחר השבוע יהיו מקוצרים בשל חול המועד, והם יסתיימו ב-14:45.

עליות היום בת"א באו לא רק בהמשך לעליות בעולם, אלא גם בהשראת מכירת מניותיו של נוחי דנקנר בשופרסל בפרמיה של 47% על מחירה בשוק. שופרסל, שנמכרת לידי שותפיו של דנקנר שהחזיקו עד כה במניות מיעוט, רשמה אמש עלייה של 4.2%. מניית IDB, חברת האחזקות של דנקנר, זינקה 8.6% בעקבות העסקה. דיסקונט השקעות, החוליה המקשרת בין IDB לשופרסל בפירמידת השליטה של דנקנר, נסקה 9.8%.

ניתן לרכוש אופציות דיגיטליות על חלק מהנכסים באתר easytrade ולהרוויח עד 85% תשואה.


דירוג המאמר:

תגיות של המאמר:

 easytrade

אופציות דיגיטליות, אופציות בינאריותמדדיםמניותהשקעותקרנותשוק ההוןמסחר יומי,בורסה



 


מאמרים נוספים מאת easytrade
 
סקירת שוק ההון 26.2.2012
28/02/12 | שוק ההון
סקירה שבועית של שוק ההון לקראת סוף פברואר 2012 עם מבט לבורסת ת"א שממשיכה לרדת, וול סטריט שעולה, החלטת הריבית של הנגיד, היורו שחוזר להתאושש והתייקרות הנפט

אירופה ממשיכה למתוח את יוון – מה יקרה אם וכאשר יאושר החילוץ?
16/02/12 | שוק ההון
ממשלת יוון הביאה לאישור את תוכנית הצנע הלא פופולרית, ואתמול אף אישרה קיצוץ נוסף בתקציב. המדינות החזקות באירופה ממשיכות להגיב בספקנות, ובניגוד לתכנון אינן מתכוונות להצביע היום על אישור תוכנית החילוץ. כיצד יגיבו השווקים ל"זובור" שמבצעת אירופה לממשלת יוון? ומה יקרה כאשר באמת תאושר תוכנית החילוץ?

סקירה שבועית של שוק ההון 29.1.2012
31/01/12 | שוק ההון
סקירה שבועית של שוק ההון עם סיקור השבוע השלילי הראשון של 2012 בבורסת ת"א, המגמה השלילית בבורסות אירופה והמגמה המעורבת בוול סטריט. מה יקרה לנפט בעקבות אירן והאם הדולר ימשיך להישחק?

חברת אפל הפגיזה בדו"ח הרבעוני – עד לאן תגיע המניה?
25/01/12 | שוק ההון
יצרנית האייפון והמקינטוש, חברת אפל, הפתיעה אמש בתום המסחר בוול-סטריט, עם דו"ח רבעוני שעלה על כל הציפיות אין ספק שהמניה צפויה לזנק היום בפתיחת המסחר – אבל באיזו נקודה תיעצר?

סקירה שבועית שוק ההון 22.1.2012
22/01/12 | שוק ההון
סקירה שבועית של שוק ההון – מבט על בורסות העולם כולל בורסת ת"א שממשיכה לעלות בעקבות עליות בבורסות העולם, החלשות הדולר מול היורו והשקל, והנפט שממשיך להיסחר סביב ה100 דולר לחבית

סיטיגרופ צנחה 8% – האם היא תתקן?
19/01/12 | שוק ההון
ענקית הפיננסים סיטיגרופ דיווחה אמש על תוצאות מאכזבות ברבעון הרביעי של 2011, ונאלצה לראות את המשקיעים זורקים את מנייתה לנפילה של 8.2%. האם מדובר בתגובת יתר קיצונית, שתתוקן היום, או שהמשקיעים צפויים להעניש את סיטיגרופ לתקופה ארוכה?

סקירה שבועית איזיטרייד 15.1.2012
15/01/12 | שוק ההון
סקירה שבועית של שוק ההון בבורסות העולם – מה תעשה בורסת ת"א אחרי הירידות בבורסות העולם ביום שישי, האם בורסות העולם יתאוששו, ואיזה מסחר יתנהל בגזרת המט"ח?

וול-סטריט בשיא של 5 חודשים – הראלי יימשך?
11/01/12 | שוק ההון
מדד ה-S&P 500, המרכז את 500 החברות הגדולות והחשובות ביותר בוול-סטריט, הגיע אמש לשיא של 5 חודשים. נתוני המאקרו מצביעים כרגע כי הצמיחה בארה"ב תימשך ללא קשר לאירופה – אך האם מצב כזה יכול להימשך לאורך זמן?

סקירה שבועית שוק ההון 8.1.2012
08/01/12 | שוק ההון
סקירה שבועית של השבוע הראשון של 2012 בשוק ההון – הפתיחה הירוקה בבורסת ת"א, מגמה מעורבת בבורסות העולם, הנפט שממשיך להיסחר סביב ב100 דולר לחבית והדולר ששובר שיאים

המנכ"לים פורשים – האם מניות טבע ולאומי ימשיכו לעלות?
05/01/12 | שוק ההון
שלמה ינאי וגליה מאור, המנכ"לים של חברת טבע ובנק לאומי, הודיעו בהפרש של שעות ספורות על פרישתם. בשני ימי המסחר שעברו מאז ההודעה המפתיעה, שתי המניות לא מפסיקות לעלות – אך האם המגמה תימשך?
     
 
שיווק באינטרנט על ידי WSI