דף הבית פיננסים וכספים שוק ההון סקירת שוק ההון 23.10.2011
סקירת שוק ההון 23.10.2011
easytrade 23/10/11 |  צפיות: 2602

תל-אביב: העיניים צופות לאירופה

חודש החגים הגיע לסיומו, והבורסה בת"א תפתח היום את שעריה לקראת שבוע מסחר מלא ראשון. לאחר שבסיכומם של שלושת ימי המסחר המקוצר של חול המועד רשמו המדדים המובילים בתל-אביב עליות, ולאחר יום שישי ירוק ברחבי העולם, יקוו הבוקר המשקיעים להמשך המגמה החיובית.

את עיקר תשומת לב המשקיעים יתפסו ההתרחשויות באירופה, שם צפויה השבוע להתכנס ועידת שרי האוצר ונגידי הבנקים של האיחוד האירופי. ברקע הוועידה נערכים כל העת פגישות בין מנהיגי גרמניה וצרפת, על מנת להגיע לתוואי מוסכם על תוכנית חילוץ חדשה לכלכלה היוונית (על כך בהמשך).

בזירה המקומית, יופנו העיניים לעבר הנגיד סטנלי פישר, אשר יפרסם מחר (יום שני) את החלטתו בדבר גובה הריבית במשק לחודש הקרוב. ההחלטה תתפרסם לאחר תום המסחר, בשעה 17:30. מרבית האנליסטים מעריכים כי הפעם פישר יחליט להשאיר את הריבית על כנה, לאחר שבחודש שעבר החליט במפתיע על הורדתה ב-0.25%, לרמה של 3%. לרוב, שוקי המניות נוטים לקבל בברכה הורדות ריבית, ולהגיב באופן שלילי על העלאתה.

גם המחאה החברתית מן הקיץ האחרון תנסה השבוע לחזור לכותרות, לאחר שמובילי המחאה הכריזו על שורה של הפגנות ברחבי הארץ במוצאי שבת הקרובה. ההפגנות, שייערכו בדרישה ל"תקציב חברתי", יהוו מבחן ליכולתה של המחאה החברתית להמשיך ולהשפיע על המפה הפוליטית ועל המדיניות הכלכלית של הממשלה.

המסחר במט"ח התחדש ביום שישי, מיד עם סיום חג שני של סוכות. הדולר רשם באותו יום התחזקות של 0.3%, ושערו היציג נקבע על 3.646 ש"ח. זאת, לאחר בשלושת ימי המסחר של חול המועד רשם המטבע האמריקני היחלשות של 0.7% למול השקל.

בעולם: ממתינים לפוליטיקאים ולנגידי הבנקים

יום שישי של עליות נאות נרשם בבורסות העולם, ועזר למדדים רבים ברחבי הגלובוס לסיים שבוע תנודתי במגמת עלייה: בוול-סטריט רשמו ביום שישי הנאסד"ק וה-S&P 500 עליות שערים של 1.5% ו-1.9%, בהתאמה, בעוד הדאו ג'ונס קפץ 2.3%. באירופה באותו היום רשם הפוטסי הבריטי עלייה של 1.9%, בעוד הקאק הצרפתי זינק 2.8% והדאקס הגרמני  נסק 3.5%. המדד הגרמני מתקרב כעת בחזרה לרמת ה-6,000 נקודות, שמהווה רמת ההתנגדות שלו מאז אוגוסט האחרון.

קנצלרית גרמניה אנגלה מרקל ונשיא צרפת ניקולא סרקוזי נפגשו מספר פעמים בימים האחרונים, בניסיון נוסף למצוא נתיב מוסכם של חילוץ לכלכלה היוונית הכושלת ולבעיות החוב של אירופה כולה. היום צפויה להתכנס ועידת שרי החוץ ונגידי הבנקים של האיחוד, אך ללא הסכמה של שתי הכלכלות הגדולות באיחוד האירופי, קשה לראות כיצד הפורום הרחב יותר יוכל להגיע לתוכנית חילוץ מוסכמת.

לעיתונות הכלכלית בעולם הודלפו מספר מרכיבים אפשריים לתוכנית אירופית חדשה, בהן "תספורת" של עד 60% לבנקים ולנושים פרטיים על חובה של ממשלת יוון, אישור מיידי של נתח נוסף של הזרמת סיוע ליוון, הגדלת קרן החילוץ האירופית לעיתות חירום וכן הזרמת הון למערכת הבנקאית באירופה. גם לאחר גיבוש ההסכמה בקרב הפוליטיקאים ונגידי הבנקים, יישאר מבחן משמעותי אחד לכל תוכנית חילוץ: קבלת אמון השווקים.

גם מעבר לאוקיאנוס האטלנטי יופנו השבוע העיניים לעבר הממשלה והבנק המרכזי, עם התגברות הציפיות בארה"ב לתוכנית רכישות שלישית (QE3) שתסייע לשוקי ההון לחזור למגמת עליות. ביום חמישי יפורסם בארה"ב אומדן לגבי צמיחת התמ"ג ברבעון השלישי של השנה, והציפיות הן לקצב צמיחה שנתי של 2.2%.

כדאי לשים לב השבוע: האם הדולר יישאר בשפל אל מול הין היפני?

שפל של כמעט 60 שנה של הדולר למול הין היפני: בסוף השבוע נסחר הדולר בתמורה ל-76.29 ין, רמה אליה לא הגיע המטבע האמריקני מאז סיום מלחמת העולם השניה. אחד הגורמים לירידת הדולר היא הספקולציה לפיה תוכנית רכישות נוספת מתקרבת לידי מימוש בארה"ב – מה שעשוי להוזיל עוד את הדולר, גם אם ייתן זריקת מרץ לשוקי המניות בארה"ב.

היורו, לעומת זאת, הוא כמובן המטבע שלא מסוגל לנצל את ההוזלה הצפויה בדולר, אם וכאשר תצא לפועל תוכנית הרכישות של הפד. על היורו מעיבות בעיות החוב החריפות של היבשת, והוא נסחר כעת בתמורה ל-1.3895 דולר.

בזירת הסחורות נסחר הנפט במחיר של 87.4 דולר לחבית, לאחר עלייה מתונה ביום שישי ובמרבית השבוע האחרון. הזהב רשם עליות בשישי וירידות בסיכום שבועי, והוא נסחר כעת ברמה של 1,636.1 דולר לאונקיה.

(כל הנכסים המוזכרים בסקירה מהווים נכסי בסיס לאופציות דיגיטליות באתר easytrade. אתם מוזמנים לסחור באתר ולהרוויח עד 85% תשואה, עם פקיעות מדי חמש דקות).


דירוג המאמר:

תגיות של המאמר:

 easytrade

אופציות דיגיטליות, אופציות בינאריותמדדיםמניותהשקעותקרנותשוק ההוןמסחר יומי,בורסה



 


מאמרים נוספים מאת easytrade
 
סקירת שוק ההון 26.2.2012
28/02/12 | שוק ההון
סקירה שבועית של שוק ההון לקראת סוף פברואר 2012 עם מבט לבורסת ת"א שממשיכה לרדת, וול סטריט שעולה, החלטת הריבית של הנגיד, היורו שחוזר להתאושש והתייקרות הנפט

אירופה ממשיכה למתוח את יוון – מה יקרה אם וכאשר יאושר החילוץ?
16/02/12 | שוק ההון
ממשלת יוון הביאה לאישור את תוכנית הצנע הלא פופולרית, ואתמול אף אישרה קיצוץ נוסף בתקציב. המדינות החזקות באירופה ממשיכות להגיב בספקנות, ובניגוד לתכנון אינן מתכוונות להצביע היום על אישור תוכנית החילוץ. כיצד יגיבו השווקים ל"זובור" שמבצעת אירופה לממשלת יוון? ומה יקרה כאשר באמת תאושר תוכנית החילוץ?

סקירה שבועית של שוק ההון 29.1.2012
31/01/12 | שוק ההון
סקירה שבועית של שוק ההון עם סיקור השבוע השלילי הראשון של 2012 בבורסת ת"א, המגמה השלילית בבורסות אירופה והמגמה המעורבת בוול סטריט. מה יקרה לנפט בעקבות אירן והאם הדולר ימשיך להישחק?

חברת אפל הפגיזה בדו"ח הרבעוני – עד לאן תגיע המניה?
25/01/12 | שוק ההון
יצרנית האייפון והמקינטוש, חברת אפל, הפתיעה אמש בתום המסחר בוול-סטריט, עם דו"ח רבעוני שעלה על כל הציפיות אין ספק שהמניה צפויה לזנק היום בפתיחת המסחר – אבל באיזו נקודה תיעצר?

סקירה שבועית שוק ההון 22.1.2012
22/01/12 | שוק ההון
סקירה שבועית של שוק ההון – מבט על בורסות העולם כולל בורסת ת"א שממשיכה לעלות בעקבות עליות בבורסות העולם, החלשות הדולר מול היורו והשקל, והנפט שממשיך להיסחר סביב ה100 דולר לחבית

סיטיגרופ צנחה 8% – האם היא תתקן?
19/01/12 | שוק ההון
ענקית הפיננסים סיטיגרופ דיווחה אמש על תוצאות מאכזבות ברבעון הרביעי של 2011, ונאלצה לראות את המשקיעים זורקים את מנייתה לנפילה של 8.2%. האם מדובר בתגובת יתר קיצונית, שתתוקן היום, או שהמשקיעים צפויים להעניש את סיטיגרופ לתקופה ארוכה?

סקירה שבועית איזיטרייד 15.1.2012
15/01/12 | שוק ההון
סקירה שבועית של שוק ההון בבורסות העולם – מה תעשה בורסת ת"א אחרי הירידות בבורסות העולם ביום שישי, האם בורסות העולם יתאוששו, ואיזה מסחר יתנהל בגזרת המט"ח?

וול-סטריט בשיא של 5 חודשים – הראלי יימשך?
11/01/12 | שוק ההון
מדד ה-S&P 500, המרכז את 500 החברות הגדולות והחשובות ביותר בוול-סטריט, הגיע אמש לשיא של 5 חודשים. נתוני המאקרו מצביעים כרגע כי הצמיחה בארה"ב תימשך ללא קשר לאירופה – אך האם מצב כזה יכול להימשך לאורך זמן?

סקירה שבועית שוק ההון 8.1.2012
08/01/12 | שוק ההון
סקירה שבועית של השבוע הראשון של 2012 בשוק ההון – הפתיחה הירוקה בבורסת ת"א, מגמה מעורבת בבורסות העולם, הנפט שממשיך להיסחר סביב ב100 דולר לחבית והדולר ששובר שיאים

המנכ"לים פורשים – האם מניות טבע ולאומי ימשיכו לעלות?
05/01/12 | שוק ההון
שלמה ינאי וגליה מאור, המנכ"לים של חברת טבע ובנק לאומי, הודיעו בהפרש של שעות ספורות על פרישתם. בשני ימי המסחר שעברו מאז ההודעה המפתיעה, שתי המניות לא מפסיקות לעלות – אך האם המגמה תימשך?
     
 
שיווק באינטרנט על ידי WSI