דף הבית פיננסים וכספים שוק ההון האם הדולר נתקל בקו ההתנגדות שלו?
האם הדולר נתקל בקו ההתנגדות שלו?
easytrade 23/11/11 |  צפיות: 2790

נדנדת הדולר שקל שוב מצליחה לטפס אל גבהים חדשים: ביום ראשון ננעל שערו היציג של המטבע האמריקני על 3.741 ש"ח לאחר שב-12 החודשים האחרונים הצליח הדולר להעפיל לגבהים אלו רק פעם אחת, בשני ימי המסחר הראשונים של חודש אוקטובר. מצד שני, במסחר אמש מיהר הדולר לשנות כיוון ולרדת חזרה לעבר שער יציג של 3.732 ש"ח. האם זהו סימן לכך שהנדנדה שינתה כיוון, לאחר שהדולר מיצה את פוטנציאל העלייה שלו? או שמא הדולר רק עצר "לקחת אוויר", ומגמת העליות עתידה להתחדש בהקדם? השורות הבאות נכתבו על מנת לעזור לכם, הסוחרים, למצוא תשובה מושכלת לשאלות אלו.

לפני הכול, הנתונים: ב-12 החודשים האחרונים רק בימים ספורים הצליח הדולר להיסחר בגבהים שמעל ל-3 שקלים ו-70 אגורות. ברוב הפעמים זה קרה ליום מסחר אחד או שניים, ואז מיד חזר המטבע האמריקני והתקרר. זה היה נכון גם לגבי ראשית התקופה, לפני שנחלש הדולר לעבר העמקים של 3.40 ש"ח ואף למטה מזה, וזה גם נכון לחודשים האחרונים, מאז שהתחזק המטבע האמריקני. באורח פלא, ההתחזקות תמיד נעצרת קצת מעל ל-3 שקלים ו-70 אגורות. במילים אחרות כבר כעת נמצא הדולר בנקודה קריטית, נקודת מבחן – האם ההתחזקות תיעצר שוב, או שהדולר ימשיך במסעו צפונה וישבור שיאים חדשים?

על מנת להבין את המתרחש במסחר בדולר חשוב להכיר מונח בסיסי מתחום הניתוח הטכני: קו התנגדות. סוחרים מנוסים בוודאי מכירים את המושג היטב, אך לכולנו שווה להתעכב עליו וללמוד אותו קצת יותר לעומק. קו התנגדות הוא קו דמיוני שמגביל את גרף העלייה של נכס פיננסי – זהו רף פסיכולוגי, שנדמה כ"בלתי עביר" בעיניהם של משקיעים רבים, ובכך הופך לנבואה המגשימה את עצמה. ככל שיותר משקיעים מצפים לכך שאותו נכס פיננסי (מט"ח, מניה, מדד, או כל נכס אחר) ייעצר לפני קו ההתנגדות, כך גדלים הסיכויים שהציפיות יתממשו. וכל פעם שאותו נכס מבצע סיבוב פרסה לפני קו ההתנגדות, כך גדלה החשיבות הפסיכולוגית של אותו רף דמיוני.

זהו בדיוק מה שקורה כעת לשער הדולר: לאחר  כל כך הרבה פעמים בשנה האחרונה בהן נעצר הדולר באזור ה-3.71-3.72 ש"ח, ולאחר שרק פעם אחת בלבד בתחילת אוקטובר העפיל המטבע האמריקני לעבר שער של 3.763 ש"ח וגם אז מיהר לשנות כיוון ולרדת בחזרה, המשקיעים כבר סקפטיים לגבי יכולתו של הדולר להיסחר ברמות אלו לאורך זמן. הפסיכולוגיה של המשקיעים היא כבר חלק מהנתונים הממשיים של המסחר: משקיעים רבים מוכרים את הדולרים שברשותם כשהמטבע האמריקני מתקרב ל-3.71 ש"ח, אחרים מהמרים כנגד הדולר בעסקאות שורט (מכירה בחסר), או פשוט נמנעים מלרכוש דולרים גם אם הם זקוקים למטבע לצורך נסיעה לחו"ל או ייבוא מוצרים וחומרי גלם. כך מגשימה הנבואה את עצמה, והדולר אכן מבצע את אותה פניית הפרסה לה מצפים המשקיעים.

האם מדובר במעגל סגור, שממנו אין אפשרות יציאה? עולם ההשקעות היה הרבה יותר רגוע ומשעמם אם התשובה הייתה חיובית. למזלנו, הסוחרים אשר חיים את השוק ונהנים מהריגושים שהוא מספק, בעיקר במסחר אונליין, יודעים שבמסחר אין אף פעם פרות קדושות שלא נשחטות, ושום קונספציה לא מחזיקה מעמד לנצח.

מה יקרה אם וכאשר יעבור הדולר באופן משמעותי את הרף הנוכחי, ויעבור גם את השיא של 3.763 ש"ח אותו רשם בתחילת אוקטובר? הניתוח הטכני מלמד אותנו שאז יהפוך קו ההתנגדות לרמת תמיכה – לקו פסיכולוגי מסוג הפוך, כזה שמגביל את הירידה בערכו של נכס פיננסי, כזה שהמשקיעים מצפים שהנכס לא יחזור להיסחר מתחתיו. גם רמת תמיכה פועלת באותו אופן פסיכולוגי, והופכת לנבואה המגשימה את עצמה. סוחרים שיצליחו לחזות את המגמה של הדולר יוכלו להרוויח תשואה גבוהה במסחר באופציות בינאריות.

מה יכול לתת לדולר את הדחיפה הדרושה על מנת לחצות ולשבור את רף ההתנגדות, ולצאת ולחפש גבהים חדשים? סביר להניח שמצבו הכלל עולמי של המטבע האמריקני יהיה זה שייתן לדולר את הדחיפה הדרושה. אילו הדולר יתחזק באופן משמעותי למול מטבעות מובילים אחרים בעולם, נניח אילו שער היורו יירד אל מתחת ל-1.35 דולר, סביר להניח שגם מול השקל הישראלי ישבור הדולר את כל קווי ההתנגדות האפשריים. בינתיים, נכון ליום אתמול, נראה שגם בעולם הדולר לא מצליח לשבור את ההתנגדות: רק אמש התאושש היורו בחזרה 0.2% למול הדולר, והוא נסחר כעת בתמורה ל-1.352 דולר ארה"ב. המשקיעים ביורו דולר יוכלו להרוויח 85% תשואה במסחר באופציות דיגיטליות באתר איזיטרייד.


דירוג המאמר:

תגיות של המאמר:

 easytrade

אופציות דיגיטליות, אופציות בינאריותמדדיםמניותהשקעותקרנותשוק ההוןמסחר יומי,בורסה



 


מאמרים נוספים מאת easytrade
 
סקירת שוק ההון 26.2.2012
28/02/12 | שוק ההון
סקירה שבועית של שוק ההון לקראת סוף פברואר 2012 עם מבט לבורסת ת"א שממשיכה לרדת, וול סטריט שעולה, החלטת הריבית של הנגיד, היורו שחוזר להתאושש והתייקרות הנפט

אירופה ממשיכה למתוח את יוון – מה יקרה אם וכאשר יאושר החילוץ?
16/02/12 | שוק ההון
ממשלת יוון הביאה לאישור את תוכנית הצנע הלא פופולרית, ואתמול אף אישרה קיצוץ נוסף בתקציב. המדינות החזקות באירופה ממשיכות להגיב בספקנות, ובניגוד לתכנון אינן מתכוונות להצביע היום על אישור תוכנית החילוץ. כיצד יגיבו השווקים ל"זובור" שמבצעת אירופה לממשלת יוון? ומה יקרה כאשר באמת תאושר תוכנית החילוץ?

סקירה שבועית של שוק ההון 29.1.2012
31/01/12 | שוק ההון
סקירה שבועית של שוק ההון עם סיקור השבוע השלילי הראשון של 2012 בבורסת ת"א, המגמה השלילית בבורסות אירופה והמגמה המעורבת בוול סטריט. מה יקרה לנפט בעקבות אירן והאם הדולר ימשיך להישחק?

חברת אפל הפגיזה בדו"ח הרבעוני – עד לאן תגיע המניה?
25/01/12 | שוק ההון
יצרנית האייפון והמקינטוש, חברת אפל, הפתיעה אמש בתום המסחר בוול-סטריט, עם דו"ח רבעוני שעלה על כל הציפיות אין ספק שהמניה צפויה לזנק היום בפתיחת המסחר – אבל באיזו נקודה תיעצר?

סקירה שבועית שוק ההון 22.1.2012
22/01/12 | שוק ההון
סקירה שבועית של שוק ההון – מבט על בורסות העולם כולל בורסת ת"א שממשיכה לעלות בעקבות עליות בבורסות העולם, החלשות הדולר מול היורו והשקל, והנפט שממשיך להיסחר סביב ה100 דולר לחבית

סיטיגרופ צנחה 8% – האם היא תתקן?
19/01/12 | שוק ההון
ענקית הפיננסים סיטיגרופ דיווחה אמש על תוצאות מאכזבות ברבעון הרביעי של 2011, ונאלצה לראות את המשקיעים זורקים את מנייתה לנפילה של 8.2%. האם מדובר בתגובת יתר קיצונית, שתתוקן היום, או שהמשקיעים צפויים להעניש את סיטיגרופ לתקופה ארוכה?

סקירה שבועית איזיטרייד 15.1.2012
15/01/12 | שוק ההון
סקירה שבועית של שוק ההון בבורסות העולם – מה תעשה בורסת ת"א אחרי הירידות בבורסות העולם ביום שישי, האם בורסות העולם יתאוששו, ואיזה מסחר יתנהל בגזרת המט"ח?

וול-סטריט בשיא של 5 חודשים – הראלי יימשך?
11/01/12 | שוק ההון
מדד ה-S&P 500, המרכז את 500 החברות הגדולות והחשובות ביותר בוול-סטריט, הגיע אמש לשיא של 5 חודשים. נתוני המאקרו מצביעים כרגע כי הצמיחה בארה"ב תימשך ללא קשר לאירופה – אך האם מצב כזה יכול להימשך לאורך זמן?

סקירה שבועית שוק ההון 8.1.2012
08/01/12 | שוק ההון
סקירה שבועית של השבוע הראשון של 2012 בשוק ההון – הפתיחה הירוקה בבורסת ת"א, מגמה מעורבת בבורסות העולם, הנפט שממשיך להיסחר סביב ב100 דולר לחבית והדולר ששובר שיאים

המנכ"לים פורשים – האם מניות טבע ולאומי ימשיכו לעלות?
05/01/12 | שוק ההון
שלמה ינאי וגליה מאור, המנכ"לים של חברת טבע ובנק לאומי, הודיעו בהפרש של שעות ספורות על פרישתם. בשני ימי המסחר שעברו מאז ההודעה המפתיעה, שתי המניות לא מפסיקות לעלות – אך האם המגמה תימשך?
     
 
שיווק באינטרנט על ידי WSI