דף הבית חינוך ולימודים לימודים אקדמאיים מידע על לימודי קרימינולוגיה
מידע על לימודי קרימינולוגיה
טום ברגר 04/12/11 |  צפיות: 2933

קרימינולוגיה הוא תחום מרתק ביותר, אולם לחלק מן האנשים לא ברור לגמרי מהי מהות התפקיד, מה כוללים לימודי הקרימינולוגיה ומה בדיוק עושים קרימינולוגים?

קרימינולוגיה שואפת לענות על סדרה של שאלות חשובות מאוד: מה גורם לאנשים להיות פושעים? האם זו הבחירה שלהם, או שגורמים סביבתיים אחרים השפיעו עליהם? ואיך פושעים יכולים להתקבל מחדש ולהשתלב בהצלחה בחברה?

רבים מהתלמידים השואפים ללמוד קרימינולוגיה ניזונים מצפייה בתוכניות טלוויזיה המעלות לדיון מחשבות פליליות, מקרי רצח בלתי פתורים ועוד.

מה משמעות המושג קרימינולוגיה?

המושג קרימינולוגיה נולד בתחילת המאה ה-18, והוא התפתח באופן משמעותי לאורך זמן בהתאם להתנהגות בני האדם.

הגדרת המושג על פי האנציקלופדיה של החוק האמריקאי טוענת כי קרימינולוגיה היא: "המחקר המדעי של סיבתיות, תיקון, ומניעת פשע."

בעבר נהגו לחשוב כי הסביבה של האדם החברתי והתרבותי  הם התנאים אשר גרמו לאדם להתנהגות פלילית. כיום, הגישות העיקריות הן סוציולוגיות, ובמקרים מסוימים קרימינולוגיה נחשבת אפילו להיות תחום לימוד משני ללימודי סוציולוגיה באוניברסיטה. תחומים נוספים בעלי ממשק ישיר וצמוד ביותר לתחום הם: פסיכולוגיה, צדק פלילי, דיני ואפילו ביולוגיה ומדעי הרוח במקרים מסוימים.

קרימינולוגיה נלחמת בפשע?

חלק נכבד מהאוכלוסייה אינו מודע לעובדה שיש איזשהו קשר בין אנשים ספציפיים הקשורים למעשי פשע, למבנה הכימי שלהם או למבנה הגנטי. תלמידים הנרשמים למסלול לימודי תואר ראשון בקרימינולוגיה יכולים להמשיך באמצעות מחקרים שונים, ללמוד ולהבין הבנה עמוקה יותר, על איך ומדוע הפשעים נעשים.

מלבד מאשר לחקור את הפושעים ואת ההתנהגות שלהם, בתי ספר לקרימינולוגיה מלמדים את התלמידים לנתח את ההשפעה של החברה על מבצע הפשע, ולא להתעלם מהעובדה כי החלק הגדול של האנשים הסובבים בעולם הפשע, אכן יכול לעורר עבריינות. עם זאת, אנשים טוענים שאופי חזק ואמביציה יכולים להתגבר על הדחף שלא להיכנע להשפעות הסביבה.

תחום מרגש, חשוב ומעניין

לצערנו, הפשע בהחלט לא הולך לשום מקום בקרוב, כך יישאר תחום הקרימינולוגיה תחום מרגש וחיוני. אם אתם מתעניינים במארג האוכלוסייה המשתנה מידי יום ובהתנהגות האנושית, אין ספק כי תגלו עניין רב בלימודי הקרימינולוגיה.


דירוג המאמר:

תגיות של המאמר:

 טום ברגר


 


מאמרים נוספים מאת טום ברגר
 
ביטוח נסיעות – לכל סוגי הנסיעות
היום כולם נוסעים. כשאומרים "נוסעים" מתכוונים מחוץ לארץ. הארץ הקטנה שלנו סגורה מכל עבר וניתן לנסוע ממנה רק באמצעות מטוסים למדינות אחרות, מלבד מדינות ערב המקיפות אותנו בגבולות.

מהנדסים את העתיד
למרות שנדמה כי לימודי ההנדסה תפסו תאוצה בשנים האחרונות ובמקביל להתפתחויות הטכנולוגיות המשמעויות שהתרחשו בעולם, מאז ומעולם היו לימודי הנדסה בבסיס האקדמיה ותחומי ההשכלה הגבוהה. ראשית, חשוב לזכור כי לא כל הסוגים של לימודי הנדסה קשורים להנדסה ממוחשבת. כבר בימי המהפכה התעשייתית התגברה המודעות לחשיבות של לימודי ההנדסה ולהבדל בין לימודים מן הסוגים הזה לתחומים הומאניים.

לימודי תואר שני – לשם מה צריך אותם?
לאחר שלוש שנים, בהן הקדשתם לא מעט זמן ללימודי התואר הראשון שלכם, סיימתם בהצלחה את הלימודים וקיבלתם את התואר הנכסף.

מידע על לימודי קרימינולוגיה
קרימינולוגיה הוא תחום מרתק ביותר, אולם לחלק מן האנשים לא ברור לגמרי מהי מהות התפקיד, מה כוללים לימודי הקרימינולוגיה ומה בדיוק עושים קרימינולוגים? קרימינולוגיה שואפת לענות על סדרה של שאלות חשובות מאוד: מה גורם לאנשים להיות פושעים? האם זו הבחירה שלהם, או שגורמים סביבתיים אחרים השפיעו עליהם? ואיך פושעים יכולים להתקבל מחדש ולהשתלב בהצלחה בחברה?

אוניברסיטת חיפה
הקמפוס של אוניברסיטת חיפה נמצא בצד המזרחי של חיפה, על רכס הכרמל. האוניברסיטה הוקמה ע"י עיריית חיפה והאוניברסיטה העברית בירושלים בשנת 1963. האוניברסיטה מוכרת כמוסד אקדמאי נחשב מטעמה של המועצה להשכלה גבוהה בישראל, והפקולטה למשפטים שבה נחשבת כיום לאחת מ-100 המוסדות ללימודי משפטים הטובות בעולם.

מהי בחינת בגרות, כיצד היא בנויה
בחינת בגרות היא בחינה אשר מסכמת את כל החומר שנלמד במהלך שנות הלימוד, ומראה את הידע שצבר התלמיד ואת יכולת ההבנה שלו במקצוע הספציפי בו הוא נבחן. הבחינה מתקיימת באחת מכיתות הלימוד בבית־הספר.

מכללת ספיר
מכללת ספיר היא מכללה אקדמאית המעניקה לתלמידיה תואר אקדמאי מוכר, ומציעה מגוון מסלולי לימוד לתעודת תואר. מכללת ספיר מוכרת על ידי המועצה להשכלה גבוהה בישראל ופועלות בה 15 מחלקות אקדמיות, ביה"ס להנדסאים וטכנולוגיה, מרכז רב-תחומי ללימודי חוץ ומרכז קדם-אקדמי בו פועלות מכינות להשלמת בגרויות ושיפור הידע לקראת תחילת הלימודים.

טיפים לבחירת תואר ראשון
כאשר נרשמים לראשונה לאוניברסיטה, למכללה או לכל מוסד ללימודים אקדמאים, בחירת תחום הלימודים הוא שלב קריטי לקריירה של התלמיד. התחום בו יבחרו צריך לשקף באופן ברור את מטרות הקריירה שלו, אולם לא כל התלמידים יודעים כבר בשלב זה למקד את העדפותיהם למקצוע כזה או אחר.
     
 
שיווק באינטרנט על ידי WSI