דף הבית חינוך ולימודים לימודים אקדמאיים טיפים לבחירת תואר ראשון
טיפים לבחירת תואר ראשון
טום ברגר 29/11/11 |  צפיות: 2953

כאשר נרשמים לראשונה לאוניברסיטה, למכללה או לכל מוסד ללימודים אקדמאים, בחירת תחום הלימודים הוא שלב קריטי לקריירה של התלמיד. התחום בו יבחרו צריך לשקף באופן ברור את מטרות הקריירה שלו, אולם לא כל התלמידים יודעים כבר בשלב זה למקד את העדפותיהם למקצוע כזה או אחר.

איך לבחור את המקצוע בו נלמד לתואר ראשון?

מגוון המקצועות המוצע כיום במוסדות הלימוד השונים גדול עד כדי כך שאפשר להתבלבל ולאבד את יכולת המיקוד, ריכזנו עבורכם 7 טיפים בעזרתם תוכלו לגלות מהו המקצוע המועדף עליכם:

1. תלמידים היודעים בדיוק מה הם רוצים, והקריירה שלהם כבר מסומנת ל-10 השנים הבאות, ירשמו כמובן לפקולטה בתחום העניין שלהם. לעומתם, תלמידים אשר עדיין הכיוון אינו ברור להם יכולים להתחיל עם לימודים כלליים, בהם מועברים קורסים בנושאים שונים. לעיתים תוך כדי הלימוד ושהייה באווירת הקמפוס, הסטודנט יתמקד בנושא ספציפי כלשהוא, ולעיתים יעשה זאת רק עם סיום לימודי תואר ראשון.

2. יש לבחור את המסלול שיכיל טוב ביותר את כישוריכם וינתב אותם לטובת הצלחה בלימוד החומר. אין לבחור מקצוע שהדרישות אליו קשות מנשוא, אלא במקצוע אשר תרגישו בו נוח ותדעו כי זהו העיסוק המועדף עליכם.

3. מומלץ לבחור תחום לימודים אשר יעניק לכם ידע ויגביר את רמת ההשכלה שלכם בתחום. במידה ואתם שואפים להיות רואה חשבון קחו קורסים נוספים הכוללים מתמטיקה וסטטיסטיקה. כאשר רוצים לעסוק בכתיבה ניתן להשתלב בלימודי ספרות וכן בלימודים במדעי הרוח.

4. מי שעדיין מתלבט, כדאי שייקח דף ועפרון, בעזרתם ירשום את השאיפות לצד היכולות. ידוע כי כאשר אנו רואים את התובנות בכתב, אנו מתייחסים אליהן אחרת. הביטו ברשימות ובדקו אם אכן רמת המסוגלות שלכם עונות על הדרישות, או לעיתים אף גבוהה מהדרישות באופן משמעותי.

5. ערכו רשימה של המשרות הנחשקות ביותר, הקריירות מעוררות הקנאה, ודמיינו עצמם בתוכן. האם זה שווה את המאמץ? האם אכן כדאי להתאמץ בכדי להגיע למקומות אלו?

6. כנסו לאינטרנט ובדקו קורסים שונים אשר ייתכנו כאפשרות ללמוד בהם. תוכלו לבצע זאת באמצעות כניסה לקורסי לימודים אונליין, הקשיבו להרצאות ואולי כך תגלו את הנושא המעניין אתכם ביותר.

7. שוחחו עם אנשי מקצוע בתחומים בהם אתם מעוניינים. תוך כדי השיחה העלו שאלות כגון: מדוע בחרו בתחום מסוים זה בקריירה שלהם ובמה כרוך תפקידם.

סיכום

בעת בחירת לימודי תואר ראשון שאל את עצמך: האם אני אוהב את המקצוע וכיצד זה ישפיע על החיים האישיים שלי?, מהם מטרות הקריירה שלי? (אין טעם ברכישת מיומנויות וידע שמעולם לא תצטרך).
קבלת ההחלטה לגבי העתיד אינה קלה, וניתן במקרים מסוימים לגשת ליועץ תעסוקתי וליחידות להכוונת תלמידים ולקבל שם ייעוץ מקצועי ומנחה.


דירוג המאמר:

תגיות של המאמר:

 טום ברגר


 


מאמרים נוספים מאת טום ברגר
 
ביטוח נסיעות – לכל סוגי הנסיעות
היום כולם נוסעים. כשאומרים "נוסעים" מתכוונים מחוץ לארץ. הארץ הקטנה שלנו סגורה מכל עבר וניתן לנסוע ממנה רק באמצעות מטוסים למדינות אחרות, מלבד מדינות ערב המקיפות אותנו בגבולות.

מהנדסים את העתיד
למרות שנדמה כי לימודי ההנדסה תפסו תאוצה בשנים האחרונות ובמקביל להתפתחויות הטכנולוגיות המשמעויות שהתרחשו בעולם, מאז ומעולם היו לימודי הנדסה בבסיס האקדמיה ותחומי ההשכלה הגבוהה. ראשית, חשוב לזכור כי לא כל הסוגים של לימודי הנדסה קשורים להנדסה ממוחשבת. כבר בימי המהפכה התעשייתית התגברה המודעות לחשיבות של לימודי ההנדסה ולהבדל בין לימודים מן הסוגים הזה לתחומים הומאניים.

לימודי תואר שני – לשם מה צריך אותם?
לאחר שלוש שנים, בהן הקדשתם לא מעט זמן ללימודי התואר הראשון שלכם, סיימתם בהצלחה את הלימודים וקיבלתם את התואר הנכסף.

מידע על לימודי קרימינולוגיה
קרימינולוגיה הוא תחום מרתק ביותר, אולם לחלק מן האנשים לא ברור לגמרי מהי מהות התפקיד, מה כוללים לימודי הקרימינולוגיה ומה בדיוק עושים קרימינולוגים? קרימינולוגיה שואפת לענות על סדרה של שאלות חשובות מאוד: מה גורם לאנשים להיות פושעים? האם זו הבחירה שלהם, או שגורמים סביבתיים אחרים השפיעו עליהם? ואיך פושעים יכולים להתקבל מחדש ולהשתלב בהצלחה בחברה?

אוניברסיטת חיפה
הקמפוס של אוניברסיטת חיפה נמצא בצד המזרחי של חיפה, על רכס הכרמל. האוניברסיטה הוקמה ע"י עיריית חיפה והאוניברסיטה העברית בירושלים בשנת 1963. האוניברסיטה מוכרת כמוסד אקדמאי נחשב מטעמה של המועצה להשכלה גבוהה בישראל, והפקולטה למשפטים שבה נחשבת כיום לאחת מ-100 המוסדות ללימודי משפטים הטובות בעולם.

מהי בחינת בגרות, כיצד היא בנויה
בחינת בגרות היא בחינה אשר מסכמת את כל החומר שנלמד במהלך שנות הלימוד, ומראה את הידע שצבר התלמיד ואת יכולת ההבנה שלו במקצוע הספציפי בו הוא נבחן. הבחינה מתקיימת באחת מכיתות הלימוד בבית־הספר.

מכללת ספיר
מכללת ספיר היא מכללה אקדמאית המעניקה לתלמידיה תואר אקדמאי מוכר, ומציעה מגוון מסלולי לימוד לתעודת תואר. מכללת ספיר מוכרת על ידי המועצה להשכלה גבוהה בישראל ופועלות בה 15 מחלקות אקדמיות, ביה"ס להנדסאים וטכנולוגיה, מרכז רב-תחומי ללימודי חוץ ומרכז קדם-אקדמי בו פועלות מכינות להשלמת בגרויות ושיפור הידע לקראת תחילת הלימודים.

טיפים לבחירת תואר ראשון
כאשר נרשמים לראשונה לאוניברסיטה, למכללה או לכל מוסד ללימודים אקדמאים, בחירת תחום הלימודים הוא שלב קריטי לקריירה של התלמיד. התחום בו יבחרו צריך לשקף באופן ברור את מטרות הקריירה שלו, אולם לא כל התלמידים יודעים כבר בשלב זה למקד את העדפותיהם למקצוע כזה או אחר.
     
 
שיווק באינטרנט על ידי WSI