דף הבית פיננסים וכספים שוק ההון סקירה שבועית שוק ההון 4.12.2011
סקירה שבועית שוק ההון 4.12.2011
easytrade 11/12/11 |  צפיות: 2778

תל-אביב: הדולר חוזר לעליות

עוד שבוע נפתח בבורסה התל-אביבית, וגם הפעם נשואות העיניים אל מעבר לים. המשקיעים ברחוב אחד-העם ינסו לרכוב היום על הגל הירוק מאירופה ומוול-סטריט ביום שישי האחרון, ויקוו להמשך האופטימיות מההסכמות אליהן הגיעו מנהיגי אירופה בפגישת הפסגה שננעלה ביום שישי. ועם זאת, בקרב האנליסטים יש כבר מי שזורע שאלות ופקפוקים לגבי התוכנית האירופית החדשה, כך שהשווקים עלולים בכל רגע לחזור לאדום.

בסיכום השבוע החולף, רשם מדד ת"א 25 ירידה של 0.1%, וננעל ברמה של 1,070.7 נקודות. מדד ת"א 100 איבד בשבוע שעבר 0.2% מערכו, וננעל ברמה של 973.6 נקודות. שני המדדים רשמו בתחילת השבוע עליות שערים, ואף הצליחו להרים את הראש ביום שני שעבר אל מעל לנקודות הציון הפסיכולוגיות של 1,100 ו-1,000 נקודות, אך מיד לאחר מכן שינו המדדים את הכיוון. מבחינת הניתוח הטכני נותרו על כנם קווי ההתנגדות ברמה של 1,100 נקודות עבור מדד ת"א 25 ו-1,000 נקודות עבור ת"א 100– למדדים יהיה קשה לשבור את המחסומים הללו, אך אם הם יצליחו לעשות כן למשך יותר מיום אחד הדבר עשוי להעיד על תחילתו של גל חדש של עליות.

ביום חמישי הקרוב, תפרסם הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה את מדד המחירים לצרכן לחודש שעבר. עלייה בלתי צפוייה במדד המחירים עלולה להקשות על בנק ישראל להמשיך במדיניות הפחתות הריבית שבה כבר החל הנגיד פישר, ומכאן להשפיע באופן שלילי על הבורסה המקומית. עוד ביום חמישי: מדדי ת"א 25 ות"א 100 יתעדכנו, כאשר מספר חברות יעברו ממדד אחד למשנהו. מי שרוצה לסחור על מדדים יוכל לעשות זאת באמצעות מסחר באופציות דיגיטליות מכל מחשב.

בעולם: אמנה אירופית חדשה

פסגה אירופית נוספת, בהשתתפות כל מנהיגי היבשת, ננעלה ביום שישי בתמונה קבוצתית מלאת חיוכים. הסכם חדש לתוכנית החילוץ נחתם. תגובה אוהדת וירוקה בשווקים. אם כל זה נשמע לכם מוכר אתם לא הוזים – מדובר בהצגה חוזרת, שרצה כבר חודשים בתקשורת הכלכלית הבינלאומית. על אותן בימות מופיעה בחודשים האחרונים גם הצגה נוספת, לסירוגין – ובהצגה השנייה מככבים הספקות, הדאגות והירידות בשווקים. האם גם גל האופטימיות החדש, בעקבות הפסגה של יום שישי, יסתיים ככל קודמיו, בסיוט אדום?

במוקד האופטימיות הפעם נמצא הסכם לכתיבת אמנה פיסקלית חדשה למדינות האיחוד, שאת הקווים המנחים שלה ניסחו במשותף גרמניה וצרפת. האמנה נועדה לשכנע את השווקים כי בעתיד יישמרו באדיקות יעדי הגירעון הרשמיים של האיחוד האירופי, בין היתר באמצעות סנקציות כלכליות כנגד מדינות שיגיעו לגירעון תקציבי של למעלה מ-3% מהתמ"ג. כל מדינות גוש היורו, ומרבית מדינות האיחוד שאינן משתמשות ביורו, הצביעו בעד האמנה החדשה, כאשר בריטניה היא בין הבודדות שמסרבות להצטרף לאמנה החדשה.

עם ההסכמה על האמנה, מצפים בעולם לחידוש מאמצי החילוץ של כל אותן מדינות שממש לא הקפידו על יעד גירעון של 3% בעשור האחרון. צעדים ראשונים נעשו לאישור קרנות סיוע חדשות ומינוף הקיימות, אך בשווקים עדיין מחכים לראות האם הבנק המרכזי האירופי ייצא לתוכנית שאפתנית לרכישה חוזרת של אג"ח ממשלתי של המדינות המסובכות בחובות. תוכנית כזו נחשבת ל"בזוקה" שתשפיע באופן דרמטי על שוקי החוב והמניות, אך עד כה הבנק המרכזי האירופי מסרב לצאת לתוכנית שכזו. ביום שישי נקט הנגיד האירופי בצעד מוניטרי מקובל יותר, והוריד את הריבית בגוש היורו ברבע אחוז, לרמה של 1% בלבד. עוד הסכמה שהושגה בפסגה ביום שישי: הוחלט שלא לדרוש ממחזיקי האג"ח בסקטור הפרטי להסכים ל"תספורת" על החוב שברשותם.

בעקבות הפגישה, ננעלו בורסות אירופה ביום שישי בעליות נאות: הפוטסי הבריטי הוסיף 0.8% לערכו, הדאקס הגרמני עלה 1.9% והקאק הצרפתי קפץ 2.5%. בסיכום שבועי, עם זאת, מרבית המדדים באירופה רשמו ירידות. מי שחזה זאת והשקיע באמצעות מערכת מסחר אונליין באופציות דיגיטליות זכה לתשואה גבוהה מאוד.

גם בוול-סטריט נרשמו עליות ביום שישי, עם קפיצות של 1.6% בדאו ג'ונס, 1.7% ב-S&P 500 ו-1.9% בנאסד"ק. תרמה למגמה הירוקה בארה"ב עלייה בלתי צפויה במדד אמון הצרכנים לחודש דצמבר, עליה דווח ביום שישי. בסיכום שבועי רשמו המדדים האמריקנים עליות שערים קלות.

מבט על זירת המט"ח יכול להעיד שהשווקים עדיין אינם קונים לחלוטין את האופטימיות האירופית החדשה: היורו חזר השבוע לרדת, ויורו אחד נסחר כעת בתמורה ל-1.3386 דולר. בזירת הסחורות ירד השבוע הנפט בחזרה אל מתחת לרף ה-100 דולר, אך ביום שישי חזר ה"זהב השחור" לעלות ומחירו הגיע ל-99.41 דולר לחבית.

כדאי לשים לב השבוע: האם הדולר בדרך לשיא חדש אל מול השקל?

לא מזמן תיארנו כאן כיצד חוצה הדולר את קו ההתנגדות שלו אל מול המטבע הישראלי, ברמה של 3.72 שקל, שהפכה אוטומטית לרמת תמיכה. כזכור, גל העליות ההוא (כאשר הדולר חצה את קו ההתנגדות שלו) נעצר בשיא שנתי של 3 שקלים ו-80 אגורות. בימים האחרונים הסתמן גל חדש של פיחות בשקל והתייקרות הדולר. הדולר רשם ביום שישי האחרון עלייה של 0.6%, ושערו היציג ננעל על 3.771 ש"ח. האם בשבוע הקרוב ינסה המטבע האמריקני לפרוץ את השיא שרשם רק לפני שבועיים?

(כל הנכסים המוזכרים בסקירה מהווים נכסי בסיס לאופציות דיגיטליות באתר easytrade. אתם מוזמנים לסחור באתר ולהרוויח עד 85% תשואה, עם פקיעות מדי חמש דקות)


דירוג המאמר:

תגיות של המאמר:

 easytrade

אופציות דיגיטליות, אופציות בינאריותמדדיםמניותהשקעותקרנותשוק ההוןמסחר יומי,בורסה



 


מאמרים נוספים מאת easytrade
 
סקירת שוק ההון 26.2.2012
28/02/12 | שוק ההון
סקירה שבועית של שוק ההון לקראת סוף פברואר 2012 עם מבט לבורסת ת"א שממשיכה לרדת, וול סטריט שעולה, החלטת הריבית של הנגיד, היורו שחוזר להתאושש והתייקרות הנפט

אירופה ממשיכה למתוח את יוון – מה יקרה אם וכאשר יאושר החילוץ?
16/02/12 | שוק ההון
ממשלת יוון הביאה לאישור את תוכנית הצנע הלא פופולרית, ואתמול אף אישרה קיצוץ נוסף בתקציב. המדינות החזקות באירופה ממשיכות להגיב בספקנות, ובניגוד לתכנון אינן מתכוונות להצביע היום על אישור תוכנית החילוץ. כיצד יגיבו השווקים ל"זובור" שמבצעת אירופה לממשלת יוון? ומה יקרה כאשר באמת תאושר תוכנית החילוץ?

סקירה שבועית של שוק ההון 29.1.2012
31/01/12 | שוק ההון
סקירה שבועית של שוק ההון עם סיקור השבוע השלילי הראשון של 2012 בבורסת ת"א, המגמה השלילית בבורסות אירופה והמגמה המעורבת בוול סטריט. מה יקרה לנפט בעקבות אירן והאם הדולר ימשיך להישחק?

חברת אפל הפגיזה בדו"ח הרבעוני – עד לאן תגיע המניה?
25/01/12 | שוק ההון
יצרנית האייפון והמקינטוש, חברת אפל, הפתיעה אמש בתום המסחר בוול-סטריט, עם דו"ח רבעוני שעלה על כל הציפיות אין ספק שהמניה צפויה לזנק היום בפתיחת המסחר – אבל באיזו נקודה תיעצר?

סקירה שבועית שוק ההון 22.1.2012
22/01/12 | שוק ההון
סקירה שבועית של שוק ההון – מבט על בורסות העולם כולל בורסת ת"א שממשיכה לעלות בעקבות עליות בבורסות העולם, החלשות הדולר מול היורו והשקל, והנפט שממשיך להיסחר סביב ה100 דולר לחבית

סיטיגרופ צנחה 8% – האם היא תתקן?
19/01/12 | שוק ההון
ענקית הפיננסים סיטיגרופ דיווחה אמש על תוצאות מאכזבות ברבעון הרביעי של 2011, ונאלצה לראות את המשקיעים זורקים את מנייתה לנפילה של 8.2%. האם מדובר בתגובת יתר קיצונית, שתתוקן היום, או שהמשקיעים צפויים להעניש את סיטיגרופ לתקופה ארוכה?

סקירה שבועית איזיטרייד 15.1.2012
15/01/12 | שוק ההון
סקירה שבועית של שוק ההון בבורסות העולם – מה תעשה בורסת ת"א אחרי הירידות בבורסות העולם ביום שישי, האם בורסות העולם יתאוששו, ואיזה מסחר יתנהל בגזרת המט"ח?

וול-סטריט בשיא של 5 חודשים – הראלי יימשך?
11/01/12 | שוק ההון
מדד ה-S&P 500, המרכז את 500 החברות הגדולות והחשובות ביותר בוול-סטריט, הגיע אמש לשיא של 5 חודשים. נתוני המאקרו מצביעים כרגע כי הצמיחה בארה"ב תימשך ללא קשר לאירופה – אך האם מצב כזה יכול להימשך לאורך זמן?

סקירה שבועית שוק ההון 8.1.2012
08/01/12 | שוק ההון
סקירה שבועית של השבוע הראשון של 2012 בשוק ההון – הפתיחה הירוקה בבורסת ת"א, מגמה מעורבת בבורסות העולם, הנפט שממשיך להיסחר סביב ב100 דולר לחבית והדולר ששובר שיאים

המנכ"לים פורשים – האם מניות טבע ולאומי ימשיכו לעלות?
05/01/12 | שוק ההון
שלמה ינאי וגליה מאור, המנכ"לים של חברת טבע ובנק לאומי, הודיעו בהפרש של שעות ספורות על פרישתם. בשני ימי המסחר שעברו מאז ההודעה המפתיעה, שתי המניות לא מפסיקות לעלות – אך האם המגמה תימשך?
     
 
שיווק באינטרנט על ידי WSI