דף הבית פיננסים וכספים שוק ההון נתוני הנדל"ן הרימו את וול סטריט – מה יקרה באחד העם?
נתוני הנדל"ן הרימו את וול סטריט – מה יקרה באחד העם?
easytrade 22/12/11 |  צפיות: 2773

רכבת ההרים בשוקי העולם נמשכת, ואמש הגיע תור העליות: זינוקים נאים נרשמו אמש בכל מדדי המניות המובילים באירופה ובארה"ב, והם מייצרים רוח גבית ירוקה מאוד לפתיחת המסחר הבוקר באחד העם. בין היתר מדובר בקפיצה של 2.9% במדד הדאו ג'ונס, 3% במדד ה-S&P 500, 3.2% במדד הנאסד"ק. באירופה זינקו הקאק הצרפתי והדאקס הגרמני ב-2.7% ו-3.1%, בעוד הפוטסי הבריטי מפגין איפוק וצניעות אנגליים ומטפס 1% בלבד.

האם גם היום יימשכו העליות? האם הצבע הירוק ששלט אמש בשוקי חו"ל יכול להעיד על מגמה חדשה? האם הבורסה הישראלית, שנסגרה אמש במגמה מעורבת, עתידה להינעל היום בעליות שערים בולטות? המשקיע האחראי ייזהר מלהסיק מסקנות חפוזות. כדאי לזכור שרק יום קודם לכן, פתחו מדדי וול-סטריט את השבוע הלועזי החדש בירידות שערים. כדאי לזכור גם שבתקופה האחרונה נוטים השווקים הפיננסיים בעולם לתנודתיות מרובה, שלא לומר "מאניה-דיפרסיה" או אפילו "סכיזופרניה".

אך יחד עם הזהירות, יש גם מקום לאופטימיות. תל-אביב, וגם אירופה, ללא ספק ייהנו הבוקר מרוח גבית ירוקה, גם אם אין בכך כדי להבטיח מה תהיה תמונת המצב בשעת הנעילה בסוף היום. כדאי מאוד להבין לעומק את הסיבות לעליות השערים של יום אתמול, על מנת לגבש הערכה מושכלת לגבי הסיכוי שהעליות יימשכו והסיכון שייעצרו. מסחר באופציות דיגיטליות מאפשר לכם להרוויח גם מירידות שערים.

את יריית הפתיחה לעליות באירופה, סיפק אמש מדד "ביטחון העסקים" הגרמני, אשר מנסה למדוד את הסנטימנט ואת התחזית העסקית של המנכ"לים בסקטור הפרטי, בכלכלה הגדולה ביותר בגוש היורו. עלייה בלתי צפויה במדד הזה גרמה למדדים המובילים ביבשת לטפס מעלה, כאמור בהובלת המדד הגרמני.

חדשות טובות נוספות סייעו לבורסות אירופה לרשום יום ירוק במיוחד: הכוונה היא להנפקות אג"ח מוצלחות שביצעו ממשלות ספרד ואיטליה, בריבית נמוכה ביחס לתקופה האחרונה. עוד סייעה לשווקים הידיעה כי הבנק המרכזי האירופי ישיק היום אגרות חוב חדשות ואטרקטיביות, לטווח של 3 שנים עם אפשרות קורצת לפירעון מוקדם.

בהמשך הערב, כאשר בורסות ארה"ב פתחו את יום המסחר שלהן, חדשות כלכליות טובות נוספות שפכו עוד קצת שמן למדורת העליות: הכוונה היא כמובן לנתוני הנדל"ן המוצלחים והמפתיעים שפרסמה מחלקת המסחר של הממשל הפדרלי. מהנתונים עולה, כי מספר התחלות הבנייה בחודש נובמבר קפץ ב-9.3% ביחס לחודש שקדם לו, בזמן שהאנליסטים ציפו דווקא לקיפאון. ניתן לסחור על וול סטריט באופציות דיגיטליות באיזיטרייד.

בנובמבר התחילו בבנייתם של 685 אלף מבנים למגורים ברחבי ארצות הברית, יותר מאשר ב-18 החודשים שקדמו לו. עלייה דומה נרשמה גם במספר אישורי הבנייה שהוצאו בנובמבר, נתון המעיד על אופק חיובי לחודשים הבאים.

כפי שהמלצנו כבר בסקירת המסחר שלנו ביום ראשון, כדאי לעקוב על שורה של נתוני נדל"ן נוספים שעתידים להתפרסם בארה"ב השבוע, אשר אמש נוכחנו כולנו לדעת עד כמה הם יכולים להשפיע על מהלך המסחר בארה"ב ובעולם: היום בערב, בשעה 17:30 שעון ישראל (שעה 10:00 בבוקר שעון ניו-יורק), יתפרסמו נתוני מכירות הבתים הקיימים לחודש נובמבר, ובשוק מצפים שהנתון יעמוד על 5.03 מיליון דירות ובתים, עלייה מינורית במיוחד ביחס לאוקטובר.

ביום שישי, באותה השעה, יתפרסמו נתוני המכירות של בתים חדשים ובשוק מאמינים כי נמכרו 313 אלף דירות ובתים חדשים, עלייה קלה מאוד ביחס לחודש שעבר.


דירוג המאמר:

תגיות של המאמר:

 easytrade

אופציות דיגיטליות, אופציות בינאריותמדדיםמניותהשקעותקרנותשוק ההוןמסחר יומי,בורסה



 


מאמרים נוספים מאת easytrade
 
סקירת שוק ההון 26.2.2012
28/02/12 | שוק ההון
סקירה שבועית של שוק ההון לקראת סוף פברואר 2012 עם מבט לבורסת ת"א שממשיכה לרדת, וול סטריט שעולה, החלטת הריבית של הנגיד, היורו שחוזר להתאושש והתייקרות הנפט

אירופה ממשיכה למתוח את יוון – מה יקרה אם וכאשר יאושר החילוץ?
16/02/12 | שוק ההון
ממשלת יוון הביאה לאישור את תוכנית הצנע הלא פופולרית, ואתמול אף אישרה קיצוץ נוסף בתקציב. המדינות החזקות באירופה ממשיכות להגיב בספקנות, ובניגוד לתכנון אינן מתכוונות להצביע היום על אישור תוכנית החילוץ. כיצד יגיבו השווקים ל"זובור" שמבצעת אירופה לממשלת יוון? ומה יקרה כאשר באמת תאושר תוכנית החילוץ?

סקירה שבועית של שוק ההון 29.1.2012
31/01/12 | שוק ההון
סקירה שבועית של שוק ההון עם סיקור השבוע השלילי הראשון של 2012 בבורסת ת"א, המגמה השלילית בבורסות אירופה והמגמה המעורבת בוול סטריט. מה יקרה לנפט בעקבות אירן והאם הדולר ימשיך להישחק?

חברת אפל הפגיזה בדו"ח הרבעוני – עד לאן תגיע המניה?
25/01/12 | שוק ההון
יצרנית האייפון והמקינטוש, חברת אפל, הפתיעה אמש בתום המסחר בוול-סטריט, עם דו"ח רבעוני שעלה על כל הציפיות אין ספק שהמניה צפויה לזנק היום בפתיחת המסחר – אבל באיזו נקודה תיעצר?

סקירה שבועית שוק ההון 22.1.2012
22/01/12 | שוק ההון
סקירה שבועית של שוק ההון – מבט על בורסות העולם כולל בורסת ת"א שממשיכה לעלות בעקבות עליות בבורסות העולם, החלשות הדולר מול היורו והשקל, והנפט שממשיך להיסחר סביב ה100 דולר לחבית

סיטיגרופ צנחה 8% – האם היא תתקן?
19/01/12 | שוק ההון
ענקית הפיננסים סיטיגרופ דיווחה אמש על תוצאות מאכזבות ברבעון הרביעי של 2011, ונאלצה לראות את המשקיעים זורקים את מנייתה לנפילה של 8.2%. האם מדובר בתגובת יתר קיצונית, שתתוקן היום, או שהמשקיעים צפויים להעניש את סיטיגרופ לתקופה ארוכה?

סקירה שבועית איזיטרייד 15.1.2012
15/01/12 | שוק ההון
סקירה שבועית של שוק ההון בבורסות העולם – מה תעשה בורסת ת"א אחרי הירידות בבורסות העולם ביום שישי, האם בורסות העולם יתאוששו, ואיזה מסחר יתנהל בגזרת המט"ח?

וול-סטריט בשיא של 5 חודשים – הראלי יימשך?
11/01/12 | שוק ההון
מדד ה-S&P 500, המרכז את 500 החברות הגדולות והחשובות ביותר בוול-סטריט, הגיע אמש לשיא של 5 חודשים. נתוני המאקרו מצביעים כרגע כי הצמיחה בארה"ב תימשך ללא קשר לאירופה – אך האם מצב כזה יכול להימשך לאורך זמן?

סקירה שבועית שוק ההון 8.1.2012
08/01/12 | שוק ההון
סקירה שבועית של השבוע הראשון של 2012 בשוק ההון – הפתיחה הירוקה בבורסת ת"א, מגמה מעורבת בבורסות העולם, הנפט שממשיך להיסחר סביב ב100 דולר לחבית והדולר ששובר שיאים

המנכ"לים פורשים – האם מניות טבע ולאומי ימשיכו לעלות?
05/01/12 | שוק ההון
שלמה ינאי וגליה מאור, המנכ"לים של חברת טבע ובנק לאומי, הודיעו בהפרש של שעות ספורות על פרישתם. בשני ימי המסחר שעברו מאז ההודעה המפתיעה, שתי המניות לא מפסיקות לעלות – אך האם המגמה תימשך?
     
 
שיווק באינטרנט על ידי WSI