דף הבית ספורט וכושר גופני ספורט ימי חלקי גלשן רוח
חלקי גלשן רוח
LinkShake - קידום אתרים 28/01/10 |  צפיות: 5175

תחום גלישת רוח פותח ב-1969 כענף ספורט ימי על ידי המהנדס ג'ים דרק. משנות השמונים התפתח תחום גלישת הרוח בצורה משמעותית וכיום קיימים סוגים רבים של גלשנים ומפרשים אשר מיוצרים על ידי יצרנים שונים המתחרים אחד בשני.

חלקי גלשן רוח:

  • חרב - בעבר שימשה החרב לשינוי הזווית ביחס ללוח על מנת להקטין את השפעתם של זרמי המים על כיוון התנועה אך כיום התייתר השימוש בחרב כתוצאה מקיצור אורך הגלשן. כמו כן, החרב עשויה מפלסטיק והיא באורך 20 ס"מ.
  • לוח - לוח הינו הגלשן אשר מקיים את הבסיס לספורט הגלישה. במהלך שנות ה-80-90 הלוח היה עשוי מפוליאתילן או פיברגלס אשר הוקשו בשרף, אולם כיום הגלשן עשוי מסגסוגת של פולימרים וציפוי קרבון- אפוקסי (מספר חברות מודרניות מוסיפות עץ בטכנולוגיה מתקדמת).
  • קראדן - מפרק אוניברסאלי שמשמש לחיבור הלוח לתורן ומאפשר תנועה חופשית של התורן. הקראדן עשוי מגומי והוא מאפשר את גלשנות הרוח
  • תורן - התורן עשוי משני חלקים אשר מתחברים זה לזה באמצעות הברגה
  • מפרש - המפרש של גלשן רוח עשוי מפלסטיק ואורכו נע בין 1.7-7.5 מ"ר, כאשר ישנה חשיבות למיקום המפרש ביחס לתורן התלוי עליו מכיוון ששטח המפרש בחלק העליון של התורן קולט יותר רוח מאשר בחלקו התחתון. תובנה זו הביאה לפיתוח מפרשים מודרניים המנצלים בצורה הטובה ביותר את הרוח
  • שחיפים (לייסטים) - לוחות גמישים, צרים וארוכים אשר עשויים פחמן, ומטרתם לקבע את צורת המפרש לכליאת הרוח בצורה הטובה ביותר ולמנוע ריפיון בשפת המפרש האחורית כתוצאה מתכונת הגמישות שלהם
  • טרפז - וסט המותאם לגולש ועליו וו מתכת אשר מתחבר לחור על המנור ומאפשר לגולש להיתפס על המנור ובצורה זו להקל בצורה משמעותית על הגלישה. כמו כן, הטרפז משמש כחגורת ציפה אולם היא אינה מציפה לחלוטין
  • מנור - מטרת המנור לאפשר לגולש להחזיק את המפרש ובכך לנוע כוחו בצורה חופשית. המנור הינו אליפסה אשר עשויה מפחמן המחוברת אופקית לתורן ובתוכה עובר המפרש
  • קסדה - אומנם הקסדה לא מרכיב חיוני אך מומלצת מכיוון שתפקידה להגן על ראש הגולש
  • חליפה - מסייעת לשמירת חום גוף הגולש (מרכיב לא הכרחי)

כיום בנוסף הפך לנפוץ תחום גלישת קייט, ואנשים מהתחום של גלישת רוח מתחילים להתנסות בסוגי גלישה חדשים ואפילו אוליי יותר כיפים, שווה לנסות..


דירוג המאמר:

תגיות של המאמר:

 LinkShake - קידום אתרים

לינקשייק פתרונות קידום אתרים באינטרנט - 2010



 


מאמרים נוספים מאת LinkShake - קידום אתרים
 
מידע על שיניים תותבות
31/01/10 | רפואה
מערכת שיניים תותבות נועדה לקיים תחליף אסתטי לכל או מרבית השיניים הטבעיות הן בתפקידי לעיסה ונגיסה והן על מנת להעניק מראה שלם ואסתטי בחלל הפה. אחוזי ההצלחה של שיניים תותבות הם גבוהים במיוחד- 80%-95%.

על שיאצו - רפואה סינית
שיאצו הינה שיטת טיפול המתבססת על עקרונות רפואה סינית אשר על פיה האדם הינו ישות אחת שלמה ולכן הטיפול אינו מתמקד בכל סימפטום באופן פרטני אלא מטפל בכל הגוף ומקשר בין דברים שבמראית עין עשויים לא להיראות קשורים אחד לשני.

חלקי גלשן רוח
28/01/10 | ספורט ימי
תחום גלישת רוח פותח ב-1969 כענף ספורט ימי על ידי המהנדס ג'ים דרק. משנות השמונים התפתח תחום גלישת הרוח בצורה משמעותית וכיום קיימים סוגים רבים של גלשנים ומפרשים אשר מיוצרים על ידי יצרנים שונים המתחרים אחד בשני.

טיפול בטחורים
28/01/10 | רפואה
טחורים הם בעצם כלי דם ורידיים שעשויים להימתח, לגדול או להתנפח עד כדי יציאתם מחוץ לפי הטבעת. טחורים הינה תופעה נפוצה באוכלוסייה בפרט החל מגיל 20 כאשר מגיל 40 כמחצית מהאוכלוסייה סובלת מטחורים. סימפטומים אפשריים לטחורים כוללים: צריבה בפי הטבעת, אי נוחות, גירוד ודימום לאחר יציאה שניתן לראות לאחר הניגוב או באסלה עצמה.

תוספי תזונה בהריון
תזונה במהלך חודשי ההיריון הינה מהותית, כאשר צריכת תוספי מזון מהווה חלק בלתי נפרד ממנה. במאמר זה יפורטו תוספי המזון המומלצים עבור נשים בהיריון:

מידע על פרגולות
28/01/10 | רהיטים
בעבר פרגולות נבנו מעץ בלבד אולם במהלך השנים האחרונות הפרגולות עברו שינויים וחידושים המאפשרים הרכבת פרגולה משלל חומרי הגלם הקיימים וצורות לפי עיצוב אישי.

קניית ג'קוזי ביתי
28/01/10 | ריהוט
כאשר שוקלים לרכוש מערכת ג'קוזי ביתית מומלץ לחשוב טרם הקניה מה הצרכים האישיים של הרוכש הספציפי וכיצד ג'קוזי יכול לספק להם מענה, כאשר שיקולים אלה יקבעו בעתיד את מידת שביעות הרצון מהמוצר שנרכש. לכן, לפני רכישת הג'קוזי חשוב לבחון את הדברים הבאים:

ייעוץ עסקי משפחתי
עסק משפחתי הוא יותר מורכב מעסק שגרתי ולכן צורת ניהולו הינה קריטית על מנת להפיק את המיטב מהעסק. לכן, מומלץ לעסקים באופן כללי ולעסקים משפחתיים באופן פרטני להיוועץ עם יועץ עסקי מקצועי ומנוסה שיוכל לסייע בבחינת העסק מנקודת מבט אובייקטיבית שתוכל להביא את העסק להיותו רווחי ומוביל בשוק.
     
 
שיווק באינטרנט על ידי WSI