דף הבית ספורט וכושר גופני ספורט וכושר גופני - אחר פעילות גופנית משפרת את מצב הרוח
פעילות גופנית משפרת את מצב הרוח
hopalach1 28/02/12 |  צפיות: 3863

פעילות גופנית משפרת את מצב הרוח

מחקרים מוכיחים כי פעילות גופנית הינה חיונית לא רק למניעת השמנה ולשמירה על בריאות הגוף, אלא גם משפרת את מצב הרוח ובחלק מהמקרים אף מביאה להקלה בתסמיני דיכאון, בדומה לתרופות נוגדות דיכאון. נראה כי פעילות גופנית מהווה מרכיב חיוני של חיים בריאים ומאושרים.

ההבנה כי ישנו קשר בין פעילות גופנית לבין מצב הרוח איננה דבר חדש. כבר בשנת 400 לפני הספירה קבע הפילוסוף פלטו כי לאדם דרושים שני דברים עיקריים בכדי להיות מאושר: הדבר האחד הוא חינוך טוב והדבר השני הוא ביצוע של פעילות גופנית סדירה.

פעילות גופנית יכולה להוות טיפול יעיל במצבים של דיכאון וירידה במצב הרוח. ממחקרים עולה כי ביצוע פעילות גופנית קלה בשעות הפנאי מפחית משמעותית את שכיחות מקרי הדיכאון בקרב האוכלוסייה. כמו כן, מחקרים שבהם נבדקה ההשפעה של פעילות גופנית על נבדקים שסבלו מדיכאון מצאו כי הפעילות הגופנית גרמה לשיפור במצב רוחם, לירידה בתסמיני הדיכאון ובחלק מהמקרים אף השפיעה השפעה שווה לתרופות נוגדות דיכאון או לטיפול פסיכו-תרפויטי.  חשוב לציין כי לאימון הגופני היתה השפעה מיידית וארוכת טווח על הנבדקים עם שיעורי חזרה נמוכים של תסמיני הדיכאון.

האימון הגופני הוא בעל השפעה הן פסיכולוגית והן פיזיולוגית על הדיכאון. ההשפעה הפסיכולוגית נגרמת משיפור הכושר הגופני, הדימוי העצמי, ההערכה והביטחון העצמי שהינם חלק מהרגשת הסיפוק המתלווה להשגת מטרות האימון. אפילו אימון אחד הינו בעל תרומה לשיפור בדימוי העצמי: נבדקים שהתבקשו למלא שאלון לגבי דימויים העצמי לפני ואחרי ביצוע פעילות גופנית דירגו את תחושתם בצורה טובה יותר לאחר האימון מאשר לפניו.

לפעילות הגופנית ישנן גם השפעות פיזיולוגיות ברורות על הדיכאון: היא גורמת לעלייה בהפרשת סרוטונין, אשר אחראי לשיפור במצב הרוח וכן משפיעה באופן חיובי על מערכת העצבים המרכזית באופן המסייע לגוף להיות במצב של רגיעה ולהימנע ממצבים של מתח ולחץ. חשוב לציין כי הכוונה היא לפעילות אירובית כגון הליכה או רכיבה על אופניים.

ישנה עוד דרך עקיפה, שבעזרתה אימון גופני עשוי לסייע לשיפור במצב הרוח. הכוונה היא להזדמנויות שהאימון הגופני הקבוצתי מייצר לביסוס קשרים חברתיים ולשיפור המעורבות החברתית.

הצעה לפעילות גופנית מהנה עם המתנפחים של "הופלך- מתנפחים מצחוק":

מתנפחים להשכרה מהווים דרך מהנה ויעילה מאוד לעודד פעילות גופנית אצל ילדים. השכרת מתנפחים לשימוש כפעילות גופנית מהווה אמצעי לדרבן את הילדים להיות אקטיביים: לקפוץ, לרוץ ולהשתולל כאוות נפשם. קיימים מתקנים מתנפחים אותם ניתן לשכור וניתן להשתמש בהם כמעט בכל מקום. הם קלים לנשיאה, ניפוחם אורך פחות מדקה ובתום השימוש הם מתקפלים בקלות ונכנסים לתא המטען של רכב פרטי. מתנפחים הם חגיגה של ממש עבור ילדים, הם משלבים הנאה, צחוק וכיף יחד עם פעילות גופנית. המתנפחים מתאימים לשימוש בימי הולדת, במפגשים חברתיים, באירועים משפחתיים וכו'. כדאי לנסות... 

המאמר פורסם בחסות  - הופלך – מתנפחים מצחוק

מתנפחים  מתל אביב ונס ציונה

מקורות:

"צא מהדיכאון לך למכון-אימון למצב רוח טוב". נכתב ע"י גרינברג שי, פיזיולוג ופיזיותרפיסט

"הקשר בין לחץ, מצב הרוח ופעילות גופנית". נכתב ע"י ניתן תומר, מנכ"ל חברת מובמנט


דירוג המאמר:

תגיות של המאמר:

 hopalach1


 


מאמרים נוספים מאת hopalach1
 
לפעילות גופנית השפעה חיובית על ילדים בעלי הפרעות קשב וריכוז
03/05/12 | הורות
לפעילות גופנית השפעה חיובית על ילדים בעלי הפרעות קשב וריכוז

חמישה רעיונות לשדרוג יום הולדת בקלי קלות
חמישה רעיונות לשדרוג יום הולדת בקלי קלות

מספר משתמשים והשגחה במתקנים מתנפחים להשכרה
מספר משתמשים והשגחה במתקנים מתנפחים להשכרה

דגשים וטיפים בעת שימוש במתקנים מתנפחים – חלק ראשון
בחירה במתקנים במתנפחים כאטרקציה ליום הולדת הפכה לנפוצה מאוד בשנים האחרונות. במאמר הבא תוכלו למצוא ייעוץ ודגשים חשובים שכדאי לדעת בבואכם לתכנן אירוע עם מתקנים מתנפחים.

כללים ושיקולי תכן לבלימת נפילת משתמשים במתקנים מתנפחים להשכרה
כללים ושיקולי תכן לבלימת נפילת משתמשים במתקנים מתנפחים להשכרה

"לשחק בחוץ" זה חשוב מאי פעם...
כיום אחד המאפיינים הבולטים בחברה המערבית הוא שפעילויות פנאי של ילדים הינן בעיקר צפייה בטלוויזיה, משחקי וידאו ומחשבים. פעילויות אלו החליפו את ה"משחק בחוץ" עבור ילדים רבים. כתוצאה ישירה מכך, הזמן שבו ילדים עוסקים בפעילות גופנית כחלק משגרת יומם הצטמצם משמעותית ולעיתים אף יש חוסר פעילות גופנית מוחלט, פרט לשיעורי ההתעמלות בגנים ובבתי הספר. חוסר פעילות גופנית יכול לגרום להשמנה, ולבעיות בריאות שונות בקרב ילדים.

חמישה רעיונות לשדרוג יום הולדת בקלי קלות
במאמר הבא תוכלו למצוא חמישה רעיונות שבעזרתם תוכלו בקלות רבה ובעלות מינימלית לשדרג כל יום הולדת.

דגשי בטיחות בעת שימוש במתקנים מתנפחים – חלק 2
דגשי בטיחות בעת שימוש במתקנים מתנפחים – חלק 2

פעילות גופנית משפרת את מצב הרוח
פעילות גופנית משפרת את מצב הרוח

ילדים זקוקים לפעילות גופנית
ילדים זקוקים לפעילות גופנית
     
 
שיווק באינטרנט על ידי WSI