דף הבית ספורט וכושר גופני דיאטה טיפים לבישול בריא לדיאטה
טיפים לבישול בריא לדיאטה
יסמין חיו 02/08/12 |  צפיות: 4238

כיום ישנה מודעות גבוהה ביותר לגבי בריאות המזון שאותו אנו אוכלים. במסעדות ובתי קפה רבים ישנן מנות בריאות, וגם ספרי בישול ותוכניות בישול מתייחסים בצורה מקיפה יותר לערך התזונתי של המתכונים שהם מציגים וישנם אפילו מתכונים לדיאטה. ניתן להסיק מכך שהאוכלוסייה עצמה מודעת יותר להרכב המזון ולהשפעת האוכל על הבריאות, ואנשים רבים מעוניינים להקפיד על אכילה בריאה ולהימנע ממזון המזיק לבריאות.

הבעייתיות הקיימת היא שלמרות השיפור העצום שנעשה בשנים באחרונות, עדיין רבים אינם מודעים לערך האמתי של המזון שאוכלים, ומושפעים בעיקר מן המסרים השיווקיים שבפרסומות. דוגמה מובהקת לכך היא דגני הבוקר, שהם בעלי תדמית של מזון בריא, ורבים מאמינים כי הם מהווים ארוחת בוקר מזינה, בריאה ודלת קלוריות, בעוד שרבים מדגני הבוקר ובעיקר אלה המיועדים לילדים - מכילים כמויות אדירות של סוכר, המתפרק במהירות בגוף ועשוי לגרום לנפילות סוכר. כל זה עוד לפני שדיברנו על הערך הקלורי הגבוהה. רבים לא יודעים מהי ארוחת בוקר מזינה באמת, ומתפתים לרכוש את דגני הבוקר שהם פתרון קל לארוחת בוקר מהירה ולא מלכלכת - חלומו של כל הורה.

למעשה אחד הכללים לאכילה בריאה הוא שככל שהמזון פחות מעובד, כך הוא בריא יותר. למשל לחם ביתי בריא יותר מלחם שמיוצר במפעל, בשר בהכנה ביתית בריא יותר מנקניקיות וכיוצא באלה. אולם, אנו לא מסוגלים להכין תמיד ארוחות בריאות בבית, ולא תמיד מוצרי הגלם בהישג יד, וכמובן - לא תמיד יש לנו זמן להתפיח, לאפות, לבשל וכולי.

מה עושים? הנה כמה עצות:

  • הצעות לארוחת בוקר - דגני הבוקר יכולים להיות פתרון נוח פעם פעמיים בשבוע. בשאר הימים נסו למשל להכין דייסת שיבולת שועל מומתקת באמצעות דבש או סילאן, או להציע פשוט יוגורט עם גרנולה ופירות. פתרון פשוט אחר הוא פרוסת לחם דגנים וחביתה, שאפשר להכין גם בתור כריך ולקחת אתכם לדרך.
  • להימנע מארוחות מוכנות - מזון המגיע מוכן לאכילה וארוז הוא הצורה הקיצונית ביותר של מזון מעובד. מותרים אלה מכילים בדרך כלל חומרים משמרים, מייצבים ושומנים חשודים - כל אלה עלולים לפגוע בבריאותכם ולכן רצוי להימנע. בשלו מראש לכל השבוע, חלקו למנות יומיות והקפיאו. כך תאכלו יום-יום מזון מבושל בבישול ביתי.
  • בשר מעובד - נקניקים ונקניקיות מיוצרים בתהליך תעשייתי המשפיע על הרכב הבשר מאוד. מעבר לבעייתיות בכך שאיננו יכולים לזהות את חלקי הבשר אשר נמצאים בנקניק שלנו, מאכלים אלה מכילים חומרים שונים המשמשים לייצור הנקניק ולעיבודו, וחלקם חומרים מסרטנים. רצוי להפחית את כמויות הבשר המעובד למינימום.

דירוג המאמר:

תגיות של המאמר:

 יסמין חיו


 


מאמרים נוספים מאת יסמין חיו
 
הכשרת מאמנים אישיים
מאמן אישי שעבר הכשרה מקצועית, הוא בעל כל הכלים והידע הדרושים על מנת לעזור למתאמנים שלו להשיג את המטרות שהם מציבים לעצמם בתהליך האימון האישי.

למה רפואה טבעית?
מהם יתרונותיה של הרפואה הטבעית על פני הרפואה המערבית? כיום רבים פונים לרפואה משלימה על מנת למצוא מזור לבעיות שונות שלא נמצא להן פתרון אצל רופא המשפחה.

למה אני לא מצליח בדיאטה לבד?
כשאנו ננסים לעשות דיאטה בעצמנו, ללא ליווי תזונאית או קבוצת תמיכה, הרבה פעמים הסיכויים נגדנו, ואנו לא מצליחים לרזות ולשמור על התוצאות. מה הסיבה לכישלון הדיאטות?

מה שותים בזמן דיאטה?
בזמן דיאטה חשוב מאוד להקפיד על שתייה של מים בכמות מספקת. מדוע זה כה חשוב? ומה אפשר לעשות כדי לשתות נכון במהלך היום?

איך לאכול מגוון גם בזמן דיאטה?
11/10/12 | דיאטה
הצעות מעניינות לגיוון של התפריט שלכם בזמן דיאטה. ארוחת בוקר, ערב, צהריים או ארוחת ביניים יכולה להיות מעניינת - ולא חייבים לאכול כל יום אותו דבר!

אחרי החגים מגשימים חלומות
זהו הקץ לדחיינות. כעת אנו רוצים באמת להגשים את החלומות שלנו ולהתגבר על המכשולים המונעים מאיתנו להצליח. אימון אישי עם מאמן אישי מוסמך מסייע מאוד בהגשמת היעדים.

המלצות לתפריט מאוזן בזמן חופשה
12/09/12 | דיאטה
יוצאים לחופשה בחג או בסוף השבוע? נפלא. רק חבל להרוס את הדיאטה בגלל כמה ימים של כיף. הכנו עבורכם כמה המלצות כיצד לצאת לנופש ולהינות, אך עדיין להישאר במסגרת המותר לפי הדיאטה שלכם.

נמאס לך מהעבודה - מה עושים?
לאחר שנים רבות באותו תפקיד ובאותה חברה, לאנשים רבים נמאס ורוצים לעשות שינוי בקריירה. אחת האפשרויות היא להקים עסק עצמאי בתור מאמן אישי. המאמר מסביר מהם היתרונות של עסק עצמאי, ומדוע כדאי לפנות לאימון אישי.

טיפים לבישול בריא לדיאטה
02/08/12 | דיאטה
לרבים מאתנו חשוב אכול מזון בריא ולהכין כמה שיותר מן המזון בבית ולא לקנות מזון מוכן המזיק לבריאות. אם גם לכם חשוב לאכול בריא, יש לנו כאן כמה עצות עבורכם כיצד לעשות זאת בבית.

מדוע מזון מטוגן איננו מומלץ?
26/06/12 | דיאטה
כידוע, אכילת שומנים איננה מומלצת בדיאטה. אבל מדוע? ומה ההבדל בין שומנים מסוגים שונים? מאמר זה מסביר על הצורך בשומנים בגופנו, ומדוע כדיא להימנע מטיגון בשמן, לא רק בשמן דיאטה.
     
 
שיווק באינטרנט על ידי WSI