דף הבית ספורט וכושר גופני דיאטה איך לאכול מגוון גם בזמן דיאטה?
איך לאכול מגוון גם בזמן דיאטה?
יסמין חיו 11/10/12 |  צפיות: 4386

אם אתם רוצים לרדת במשקל וחיפשת מתכוני דיאטה או תפריט דיאטה באינטרנט למשל, ודאי שמתם לב כי ההתמקדות היא לרוב בסלטים, לחם קל והרבה ירקות ופירות. הרושם הראשוני שנותר במבט כללי הוא שהאוכל שתוכלו בתקופה הקרובה יהיה משעמם וכנראה לא במיוחד טעים, על אף שבטוח שהוא מזין ובריא, ורוב הסיכויים שאם תתמידו - תרדו במשקל. אבל ההרגשה שאתם עומדים בפני תקופה של אכילה משעממת - היא כשלעצמה יכולה לגרום לדיאטה שלכם להיכשל, כיוון שזה מוריד מאוד את המוטיבציה וגורם לזמן להימתח ולהיראות אינסופי.

בואו נודה על האמת: כולנו רוצים לרדת במשקל, אבל לא רוצים לאכול כל יום את אותם הדברים. אנחנו רוצים לעשות דיאטה אבל להרגיש כאילו אנחנו לא בדיאטה! אפשר לעשות זאת, מבלי לחרוג מכמות הקלוריות המותרת לנו, אם רק נחשוב בצורה יצירתית, ונעיז מידי פעם לנסות מזונות שלא הכרנו או לא טעמנו עד כה. הנה המלצותינו:

ארוחת בוקר/ערב: ארוחה זו נחשבת לארוחה קלה יחסית והיא יכולה להיות מורכבת מסלט, כריך, יוגורט או דגנים בשילובים שונים. תכננו כמה אפשרויות שונות כך שכמעט כל יום תאכלו ארוחת בוקר שונה. למשל: כריך מלחם קל עם ביצה קשה, למחרת פריכיות אורז עם גבינה ולצדן ירקות, ביום אחר מוזלי עם פירות או לחלופין דייסת שיבולת שועל. גם את הירקות כדאי ומומלץ לגוון: חסה, עגבניות (אפשר גם שרי!), קולרבי, מלפפון, גזר, צנונית, נבטים, ויש עוד רבים! בארוחת הערב ניתן להחליף את המרכיבים הללו בסלט עשיר אך לא משמין.

ארוחות ביניים: רבים מוצאים שדווקא הארוחות הקטנות האלה הן האתגר הכי גדול, כיוון שיש פיתוי גדול לנשנש משהו מהמקרר, ואז בקלות חוטאים ואוכלים משהו משמין. הנה כמה רעיונות לארוחת ביניים מזינה ודלת קלוריות: יוגורט רזה; נקניק דל שומן שמגולגל בתוכו ירק כמו פרוסות מלפפון או סלרי; חטיף בריאות; פריכיות אורז עם או בלי ממרח; פירות לפי טעמכם; סלט. שימו לב כי לא מומלץ לאכול מהבוקר ועד ארוחת צהריים רק סלטים, כיוון שהפחמימות עלולות להיות חסרות לכם. אם אכלתם סלט בבוקר, ארוחת הביניים תכלול משהו פחמימי.

ארוחת צהריים: זוהי מן הסתם הארוחה הגדולה והעיקרית במהלך היום. היא צריכה להכיל את כל אבות המזון ולהיות משביעה, אך לא עתירת קלוריות ולא כבדה מידי. התזונאים ממליצים על מנת חלבון ולצידה מנת פחמימה שהכמות שלה מוגבלת לכף הגשה אחת בד"כ. נסו לגוון את מנת החלבון, למשל: חזה עוף, קציצות עוף אפויות או מבושלות, ממולאים, דג (מבושל, מאודה או אפוי), בשר בקר, או לחלופין מנה צמחונית כגון פשטידה או מזון המכיל קטניות העשירות בחלבונים. בתחום הפחמימות, מומלץ לאכול דגנים מלאים כגון אורז מלא, קוסקוס מלא, ואפשר אפילו פסטה מחיטה מלאה. הכינו תוספת ירקות מבושלים או מאודים עם רוטב טעים וגוונו את הסגנונות: חריף, מתקתק, סגנון אסיאתי ועוד.


דירוג המאמר:

תגיות של המאמר:

 יסמין חיו


 


מאמרים נוספים מאת יסמין חיו
 
הכשרת מאמנים אישיים
מאמן אישי שעבר הכשרה מקצועית, הוא בעל כל הכלים והידע הדרושים על מנת לעזור למתאמנים שלו להשיג את המטרות שהם מציבים לעצמם בתהליך האימון האישי.

למה רפואה טבעית?
מהם יתרונותיה של הרפואה הטבעית על פני הרפואה המערבית? כיום רבים פונים לרפואה משלימה על מנת למצוא מזור לבעיות שונות שלא נמצא להן פתרון אצל רופא המשפחה.

למה אני לא מצליח בדיאטה לבד?
כשאנו ננסים לעשות דיאטה בעצמנו, ללא ליווי תזונאית או קבוצת תמיכה, הרבה פעמים הסיכויים נגדנו, ואנו לא מצליחים לרזות ולשמור על התוצאות. מה הסיבה לכישלון הדיאטות?

מה שותים בזמן דיאטה?
בזמן דיאטה חשוב מאוד להקפיד על שתייה של מים בכמות מספקת. מדוע זה כה חשוב? ומה אפשר לעשות כדי לשתות נכון במהלך היום?

איך לאכול מגוון גם בזמן דיאטה?
11/10/12 | דיאטה
הצעות מעניינות לגיוון של התפריט שלכם בזמן דיאטה. ארוחת בוקר, ערב, צהריים או ארוחת ביניים יכולה להיות מעניינת - ולא חייבים לאכול כל יום אותו דבר!

אחרי החגים מגשימים חלומות
זהו הקץ לדחיינות. כעת אנו רוצים באמת להגשים את החלומות שלנו ולהתגבר על המכשולים המונעים מאיתנו להצליח. אימון אישי עם מאמן אישי מוסמך מסייע מאוד בהגשמת היעדים.

המלצות לתפריט מאוזן בזמן חופשה
12/09/12 | דיאטה
יוצאים לחופשה בחג או בסוף השבוע? נפלא. רק חבל להרוס את הדיאטה בגלל כמה ימים של כיף. הכנו עבורכם כמה המלצות כיצד לצאת לנופש ולהינות, אך עדיין להישאר במסגרת המותר לפי הדיאטה שלכם.

נמאס לך מהעבודה - מה עושים?
לאחר שנים רבות באותו תפקיד ובאותה חברה, לאנשים רבים נמאס ורוצים לעשות שינוי בקריירה. אחת האפשרויות היא להקים עסק עצמאי בתור מאמן אישי. המאמר מסביר מהם היתרונות של עסק עצמאי, ומדוע כדאי לפנות לאימון אישי.

טיפים לבישול בריא לדיאטה
02/08/12 | דיאטה
לרבים מאתנו חשוב אכול מזון בריא ולהכין כמה שיותר מן המזון בבית ולא לקנות מזון מוכן המזיק לבריאות. אם גם לכם חשוב לאכול בריא, יש לנו כאן כמה עצות עבורכם כיצד לעשות זאת בבית.

מדוע מזון מטוגן איננו מומלץ?
26/06/12 | דיאטה
כידוע, אכילת שומנים איננה מומלצת בדיאטה. אבל מדוע? ומה ההבדל בין שומנים מסוגים שונים? מאמר זה מסביר על הצורך בשומנים בגופנו, ומדוע כדיא להימנע מטיגון בשמן, לא רק בשמן דיאטה.
     
 
שיווק באינטרנט על ידי WSI