דף הבית בניין ואחזקה נדל"ן אפשרויות הדיור העומדות בפני מחפשי דירות בהרצליה
אפשרויות הדיור העומדות בפני מחפשי דירות בהרצליה
מערכת DreamZone 12/03/19 |  צפיות: 296
אפשרויות הדיור העומדות בפני מחפשי דירות בהרצליה

שוק הדיור הישראלי משתנה ללא הרף, כשבמקביל לצמיחה מתמדת במספרם של דורשי הדיור ומשפרי הדיור, מתרחב מעגל אפשרויות הדיור העומדות לרשותם. אם, בעבר הלא מאד רחוק, עמדו בפנינו רק שתי אפשרויות - רכישת דירה חדשה מקבלן או רכישת דירה מיד שנייה (שלישית או רביעית), כיום האפשרויות רבות יותר, בעיקר בשל שתי יוזמות ממשלתיות שהפכו את שוק הדיור שלנו לססגוני - יוזמת מחיר למשתכן ויוזמת תמ"א 38. על שתי יוזמות אלה ועל האפשרויות הנוספות העומדות בפני מחפשי דירות באזור הרצליה ובאזורים אחרים בארץ, מיד נרחיב.

רכישת דירה מיד שנייה באופן טבעי, דירות מיד שנייה (או, כאמור, מיד שלישית, רביעית וכד') תופסות את היצע השוק הגדול ביותר הקיים כיום למחפשי דירה. הדילמה העיקרית במקרים הללו כיום נובעת מת"י 413 - התקן הישראלי לעמידותם של מבנים בפני רעידות אדמה. תקן זה נכנס לתוקפו בשנת 1975 והפך לתקן מחייב את קבלני הבניה מינואר 1980. כך שאמנם, דירות מיד שנייה שנבנו לפני שנת 1980 נחשבות לזולות יותר מדירות חדשות, אולם בשלב זה או אחר, הבניינים בהם הן נמצאות עתידים לעבור, בשלב זה או אחר, פרויקט תמ"א 38 לפחות פרויקט חיזוק מבנה, אם לא פרויקט פינוי ובינוי. זהו שיקול שבהחלט צריך להתחשב בו בעת רכישת דירה ישנה, שאתם עשויים לחשוב שבזכותה, תמו תלאות הדיור שלכם.

אם כן, גם דירות מיד שנייה כבר אינן כפי שהיו, ולכן, האופציה של דירות חדשות בבניינים חדשים או דירות חדשות בבניינים מחודשים, הופכת להיות רלוונטית מתמיד. דירות כאלה מגיעות מכמה מקורות.

פרויקט דירה חדשה בבניין חדש - קבלן / יזם בלתי תלוי כאן, כמו בעבר, יזמים וקבלנים עוסקים בבניית בניינים ושכונות ואנשים (מחפשי דיור ומשפרי דיור) רוכשים אותן. העקרון נשאר זהה, מה שמשתנה עם השנים הוא הטרנדים השונים השולטים, הן במיקומם של פרויקטי הבניה והן במאפייניהם. למשל, בשנים האחרונות נכנסו חזק לתודעה שלושה טרנדים - הטרנד הראשון הוא בניה של שכונות שלמות כמקשה אחת (כלומר, פחות בניה ספוראדית של בניין פה ובניין שם, אלא יותר בניה של שכונה שלמה, הכוללת מרכז מסחרי, מוסדות חינוך וכד'). הטרנד השני הוא המגדלים - בניה לגובה. טרנד זה גם משרת את רצונם של האנשים להתרחק מגובה הרחוב (הפיח, הרעש והלכלוך) וגם משרת את הצורך בניצול מלא של כל קרקע לצורך בניית מספר מקסימלי של יחידות דיור. הטרנד השלישי הוא השיבה לטבע - שכונות המוקמות בשולי הערים, כשהן גובלות בשדות ובשטחים ירוקים, זוכות להתלהבות רבה, בעיקר בקרב זוגות צעירים ומשפחות צעירות, שרוצות לצאת מהנוף האורבני המפויח והרועש.

דירה חדשה בבניין חדש - יוזמת מחיר למשתכן יוזמת מחיר למשתכן הינה יוזמה ממשלתית, שמטרתה לנתב קבלנים ויזמים למכירת דירות חדשות זולות יותר לציבור הרחב. בשלב הראשון מתחרים ביניהם היזמים במכרז כשהקריטריון לזכיה הוא המחיר הסופי של הדירה אותו ישלם המשתכן, בשלב השני, נערכת הגרלה בין מבקשי הדיור, כשהנבחרים ביניהם יזכו לזכות ראשונים על הדירות אותן יבנו הקבלנים שזכו במכרז. לצורך כל התהליך מוקמת מנהלת ייעודית לפרויקט שמטרתה לפקח על עמידתו של הקבלן בהתחייבויות מול רוכשי הדירות ומול משרד השיכון. לכאורה, רעיון מדהים, אולם הביצוע שלו מעט לוקה בחסר, מאחר וכבר שמענו תלונות על אי סדרים בבחירת המשתכנים הזוכים, על דירות בעייתיות שנבנו בסטנדרטים נמוכים מהרגיל וכן הלאה. מה גם שלא כל מבקש דיור עומד בקריטריונים לרכישת דירה מוזלת, כך שאפשרות זו, משתלמת או לא, אינה רלוונטית עבור חלק גדול מהאוכלוסייה.

דירה חדשה בבניין חדש / דירה חדשה בבניין מחודש - פרויקטי תמ"א 38 תמ"א 38, שמטרתה העיקרית היא חיזוק מבנים בפני רעידות אדמה, פתחה, כנראה ללא ככוונה, אופציה נוספת ומשתלמת עבור מחפשי הדירות. העיקרון כאן הוא פשוט - מבנה ישן שנבנה לפני כניסתו של ת"י 413 עתיד להיות מחוזק או, לחילופין, עתיד להיהרס ותחתיו ייבנה מבנה חדש יותר. באופציה הראשונה, החיזוק וההרחבה נעשים בשני רבדים. הרובד הראשון הוא דירות מורחבות ומשופרות (מרפסת, ממ"ד) ובניין עדכני יותר (מעלית וכו'), וברובד השני הוא בנייתן של דירות נוספות מעבר לעסקת ה"דירה תמורת דירה" המוצעת לבעלי הדירות הוותיקים בבניין. דירות אלה נותרות ברשותו של הקבלן לצורך מכירתן, כשהתשלום המתקבל עבורן מהווה גם ככיסוי עלויות ההשקעה שלו בפרויקט וגם כרווח הנכנס לכיסו. מאחר, ואחרי הכל, מדובר בבניין מחודש ולא חדש לגמרי, מחיר דירה חדשה כזו נחשב לנמוך באופן משמעותי ממחירה של דירה חדשה בבניין חדש. באופן טבעי, דירות מסוג זה הפכו ללהיט הנדל"ני החדש ולאופציה פופולרית בקרב כל שכבות האוכלוסייה, כל המגזרים ובכל המצבים המשפחתיים. פרויקטי תמ"א כאלה קיימים כבר כמעט בכל רחבי הארץ (כן, ברור שגם הרצליה מצויה ברשימת הערים המתרחבות ומתפתחות באופן זה), ובמרבית המקרים, הם מהווים את האופציה העדיפה מבין ארבע האופציות שסקרנו כאן.


דירוג המאמר:

תגיות של המאמר:

 מערכת DreamZone


 


מאמרים נוספים מאת מערכת DreamZone
 
ניכיון צ'קים בבנק?
אם יש לך עסק את צריכה בין השאר לדאוג למימון ההוצאות השוטפות, לשיפור תזרים המזומנים, לגבייה ולקבלת הנחת מזומן מספקים. אם יש לך צ'קים דחויים שירות ניכיון צ'קים שלנו צריך לעניין אותך. את מוזמנת ליצור קשר עם גרין ארק.

סוכנות פונדקאות בחו"ל
כולנו נמסים למראה של תינוק קטן ולמרות שצפויים קשיים (טבעיים לגמרי) בגידולו של הילד, עדיין בודדים האנשים שיהיו מוכנים לוותר על ילד משלהם.

כיצד לבחור אולם כנסים בתל אביב
יש לכם כנס להפיק? מחפשים אולם כנסים גדול בתל אביב? אצלנו ב-טראסק בתל אביב שממוקם על קו המים ונשקף ממנו נוף עוצר נשימה, תוכלו לערוך את הכנס שלכם בהוד והדר! הטראסק בנוי ומתוכנן במיוחד לכל סוג אירוע לרבות כנסים, השקות, הרצאות ואירועי חברה ומאכלס בתוכו עד 1000 איש בנוחות מקסימלית.

כל הפרמטרים לאירוע חברה
10/10/19 | ניהול
מחפשים להפיק אירוע חברה מרהיב ומרשים במרכז? רוצים שהמוזמנים שלכם ייהנו גם מנוף מרהיב ורומנטי שנושק לחופים של תל אביב? טראסק הוא המקום האידיאלי להפקת אירוע חברה באווירה ייחודית שאותה אתם מחפשים! המקום משתנה בהתאם לרצון הלקוח ומתאים את עצמו לכל סוג של אירוע.

כיצד נקבל החלטה לגבי מדיניות ההשקעה?
26/06/19 | השקעות
כיצד נקבל החלטה לגבי מדיניות ההשקעה בתיק הנכסים שלנו ומה החשיבות למדיניות הוליסטית גם על קרנות השתלמות וקופות הגמל שלנו?

ביטוח סיעודי
רובינו אנשים בריאים בעיקר הצעירים שבינינו. אנחנו לוקחים מאליו פעולות יום יומיות שונות אותן אנו מבצעים כמו הליכה, מעבר משכיבה לעמידה, רחצה, היכולת להתלבש לבד, להתנקות אחרי עשיית צרכים או כל דבר אחר.

תמ"א 38: היבטים משפטיים ומסחריים
25/03/19 | נדל"ן
נהוג לבחון את פרויקטי תמ"א מהאספקט התועלתי (מה מרוויחים מכך בעלי הדירות, מה מרוויחה מכך החברה היזמית?) או אפילו באספקט האתגרי שלו (האם הפרויקט עמד במועדים שלו, האם הוא נחשב לפרויקט מוצלח?), אבל זוהי בחינה של נקודות קצה בלבד, ראיה שטחית של מה שגלוי לעין ונמצא על פני השטח.

אפשרויות הדיור העומדות בפני מחפשי דירות בהרצליה
12/03/19 | נדל"ן
שוק הדיור הישראלי משתנה ללא הרף, כשבמקביל לצמיחה מתמדת במספרם של דורשי הדיור ומשפרי הדיור, מתרחב מעגל אפשרויות הדיור העומדות לרשותם.

כיצד בוחרים חברה לביצוע תמ"א 38?
28/02/19 | נדל"ן
מאז שאושרה תוכנית המתאר הארצית מס' 38 (זו, שלצורך קיצור, נכנה אותה "תמ"א 38 בהמשך) בשנת 2005, נדמה כי בכל שנה מצטרפים אליה עוד ועוד בניינים שדייריהם מעוניינים בעלייה משמעותית באיכות חייהם ובאיכות סביבת המגורים שלהם.

שירותי משרד עו"ד חג'ג' בוכניק
22/11/18 | כללי
תחום המשפטים הוא תחום גדול ומתרחב, הוא כולל תחומי דין רבים אשר מצריכים התמחות מיוחדת בכל אחד מהם, על מנת שלקוחות המשרד, פרטיים או עסקיים, יוכלו ליהנות משירותיהם הטובים והיעילים
     
 
שיווק באינטרנט על ידי WSI