דף הבית ביטוח ביטוח אובדן כושר עבודה ביטוח סיעודי
ביטוח סיעודי
מערכת DreamZone 26/05/19 |  צפיות: 295
טוב שרובם המכריע של בני האדם עושים את כל הפעולות הללו לבד, אבל מה לעשות, יש כאלו שלא יכולים לעשות את זה. מי? קשישים סיעודיים כמו גם אנשים צעירים יותר שחלו או שנפגעו פגיעה כזו שלא מאפשרת להם לבצע את הפעולות הללו. זה נראה לנו כמו שמשהו שלא יקרה לנו לעולם ולא נגיע אליו בשום מצב שהוא, אבל כדאי להתפכח ולעשות ביטוח סיעודי, ביטוח שיאפשר לחיות בכבוד גם במצב כזה.

אחד מכל שלושה אנשים יהיה סיעודי בחייו!

שמעתם את הנתון הזה? זהו לא נתון שהומצא. אחד מכל שלושה אנשים יהיה סיעודי בחייו, בין אם זה יהיה בגיל מבוגר ובין אם זה יהיה בגיל צעיר יותר. בגיל מבוגר זו יכולה להיות דימנציה, יכול להיות אלצהיימר, סכרת חמורה שהגיעה לכדי קטיעת איברים או כל מחלה אחרת שעלולה להגיע עם השנים. אצל צעירים יותר, זו יכולה להיות חלילה תאונת דרכים או כל תאונה שהיא שמשאירה את הנפגע במצב סיעודי, מצב בו הוא לא יכול להתנהל לבד יום יומית, זו יכולה להיות מחלה או אירוע כלשהוא שמשאיר את חותמו כמו אירוע מוחי (CVA) שאחריו יכולה להישאר נכות.

איך המדינה מסייעת במימון טיפול סיעודי?

מדינת ישראל היא מדינה מתוקנת וככזו היא מחויבת לאזרחים שלה ולרווחה שלהם. חולה סיעודי לא נשאר בלי כלום, אם כי אם אין לו ביטוח הוא מקבל סיוע מוגבל מאוד. יש את חוק הסיעוד שדורש מהביטוח הלאומי לסייע לאדם סיעודי או באמצעות טיפול בבית או במוסד רפואי או באמצעות תשלום קצבה כלשהיא. יש גם את משרד הבריאות שמסייע במימון אשפוז רפואי אך שני אלו מוגבלים מכיוון שיש "מבחנים" שונים אותם צריך לעבוד בשביל לקבל קצבאות או אשפוז בפועל ואין כמובן בחירה אישית או של בני המשפחה.

בשורה התחתונה – צריך להסתדר לבד...

כן, עד כמה שזה נשמע נורא, חולה סיעודי צריך להסתדר לבד או נכון יותר לומר, המשפחה צריכה למצוא לו את הפתרונות הרלוונטיים. יש עלויות רבות שטיפל סיעודי כרוך בהן ומה שמקבלים מהביטוח הלאומי או משרד הבריאות הוא חלקי בלבד. יש מקרים בהם צריך ליווי צמוד של מטפל, יש מקרים בהם צריך להעביר את החולה לטיפולים באופן קבוע (כמו טיפולי דיאליזה) ויש מקרים אחרים שדורשים לא מעט הוצאות. אם התמזל מזלו של החולה והוא או מי מבני משפחתו הקרובה מסודרים כלכלית, אפשר להסתדר. אבל רובינו לא יכולים לעמוד בהוצאות כאלו וביטוח סיעודי הוא הפתרון האידיאלי בשביל להתמודד עם בעיה כזו.

ביטוח סיעודי פרטי VS ביטוח סיעודי של קופות החולים

מי שרוצה לעשות ביטוח סיעודי עושה בחוכמה, והיום יש שתי אופציות לעשות את זה – או באמצעות קופת החולים או באופן פרטי. חשוב קודם כל להבין את ההבדל ביניהן. בביטוח סיעודי פרטי, כל פוליסה יכולה להיות שונה מחברתה מכיוון שזה חוזה אישי ולא קבוצתי. בביטוח סיעודי דרך קופת החולים (הרחבת הביטוח מעבר לחבילת הבסיס) חברות ביטוח מגיעות להסכם עם הקופה כך שכולם מקבלים את אותה ההרחבה הסיעודית. הנה כמה הבדלים בין שתי האופציות:

  • פרמיה חודשית – בביטוח סיעודי דרך קופת החולים הפרמיה עשויה להשתנות. החוזה משתנה ולא משלמים כל החיים את אותו הסכום. בביטוח סיעודי פרטי יש הסכם קבוע בין המבוטח לבין חברת הביטוח, והוא יודע כמה הוא ישלם כל חייו. יותר מזה, ככל שהמבוטח יצטרף לפוליסה צעיר יותר ובריא יותר, הוא ישלם פחות ובאופן קבוע גם אם יהיה שינוי במהלך השנים.
  • תנאי הפוליסה – תנאי הפוליסה בביטוח דרך קופת החולים גם הם עשויים להשתנות. יש חוזה בין הקופה לחברת הביטוח שנפתח אחת לכמה שנים, והוא בר שינוי, הוספה או הורדה כזו או אחרת. המבוטח דרך קופת החולים לא תמיד יהיה מודע לשינויים אם כי הוא מסכים אליהם כשהוא מצטרף לביטוח. בביטוח סיעודי פרטי אין כזה דבר. יש חוזה והוא נשאר קבוע אלא אם כן הלקוח רוצה לעשות איזה שהוא שינוי.
  • צבירת ערכי סילוק – צבירת ערכי סילוק זה אומר שיש צבירת זכויות, גם אם המבוטח ביטל את הפוליסה בשלב כלשהוא עדיין מגיע לו פיצוי חלקי. זה קיים רק בביטוחים פרטיים ובביטוחים סיעודיים דרך קופת החולים זה לא קיים.
  • דברים שחשוב לוודא

    יש כמה דברים שחשוב לוודא רגע לפני שמחליטים על פוליסת ביטוח סיעודי פרטית. הראשון הוא תקופת ההמתנה. במילים אחרות, כמה זמן יחלוף מהרגע שהוגדרתם חולים סיעודיים ועד לרגע בו תתחילו לקבל את התשלום החודשי. כן, לא מקבלים את הכסף מעכשיו לעכשיו וכשכל העלויות על המבוטח בהתחלה, זהו זמן קריטי במיוחד. עוד דבר חשוב שצריך לוודא הוא כמובן כמה כסף מקבלים מידי חודש לאחר שמוגדרים כסיעודיים. האם הסכום הזה מספיק בשביל שניתן יהיה לחיות בכבוד? מהו ערכו של התשלום? (כל הסדר שהוא שיבטיח את יכולת הקנייה של התשלום כמו הצמדה ומדד וכדומה) עוד דבר חשוב הוא כמה שנים חברת הביטוח תשתתף בטיפול הרפואי. האם מדובר על שנים בודדות או לכל החיים.

    יש כמובן עוד פרטים רבים שצריך לברר וצריך להשוות בין החברות כמו מהו הליך תביעה ומהם התנאים שמסכים בעמלה, אך מה שבטוח הוא שביטוח סיעודי פרטי הוא חובה. חשוב לדעת שתקופת הסיעוד הולכת ומתארכת וזאת בעקבות התקדמות הטכנולוגיה הרפואית כמו גם העלייה בתוחלת החיים. זה נראה לנו אומנם רחוק אבל כל אחד צריך לזכור שזה יכול להגיע גם אליו ביום מן הימים.


    דירוג המאמר:

    תגיות של המאמר:

     מערכת DreamZone


     


    מאמרים נוספים מאת מערכת DreamZone
     
    ניכיון צ'קים בבנק?
    אם יש לך עסק את צריכה בין השאר לדאוג למימון ההוצאות השוטפות, לשיפור תזרים המזומנים, לגבייה ולקבלת הנחת מזומן מספקים. אם יש לך צ'קים דחויים שירות ניכיון צ'קים שלנו צריך לעניין אותך. את מוזמנת ליצור קשר עם גרין ארק.

    סוכנות פונדקאות בחו"ל
    כולנו נמסים למראה של תינוק קטן ולמרות שצפויים קשיים (טבעיים לגמרי) בגידולו של הילד, עדיין בודדים האנשים שיהיו מוכנים לוותר על ילד משלהם.

    כיצד לבחור אולם כנסים בתל אביב
    יש לכם כנס להפיק? מחפשים אולם כנסים גדול בתל אביב? אצלנו ב-טראסק בתל אביב שממוקם על קו המים ונשקף ממנו נוף עוצר נשימה, תוכלו לערוך את הכנס שלכם בהוד והדר! הטראסק בנוי ומתוכנן במיוחד לכל סוג אירוע לרבות כנסים, השקות, הרצאות ואירועי חברה ומאכלס בתוכו עד 1000 איש בנוחות מקסימלית.

    כל הפרמטרים לאירוע חברה
    10/10/19 | ניהול
    מחפשים להפיק אירוע חברה מרהיב ומרשים במרכז? רוצים שהמוזמנים שלכם ייהנו גם מנוף מרהיב ורומנטי שנושק לחופים של תל אביב? טראסק הוא המקום האידיאלי להפקת אירוע חברה באווירה ייחודית שאותה אתם מחפשים! המקום משתנה בהתאם לרצון הלקוח ומתאים את עצמו לכל סוג של אירוע.

    כיצד נקבל החלטה לגבי מדיניות ההשקעה?
    26/06/19 | השקעות
    כיצד נקבל החלטה לגבי מדיניות ההשקעה בתיק הנכסים שלנו ומה החשיבות למדיניות הוליסטית גם על קרנות השתלמות וקופות הגמל שלנו?

    ביטוח סיעודי
    רובינו אנשים בריאים בעיקר הצעירים שבינינו. אנחנו לוקחים מאליו פעולות יום יומיות שונות אותן אנו מבצעים כמו הליכה, מעבר משכיבה לעמידה, רחצה, היכולת להתלבש לבד, להתנקות אחרי עשיית צרכים או כל דבר אחר.

    תמ"א 38: היבטים משפטיים ומסחריים
    25/03/19 | נדל"ן
    נהוג לבחון את פרויקטי תמ"א מהאספקט התועלתי (מה מרוויחים מכך בעלי הדירות, מה מרוויחה מכך החברה היזמית?) או אפילו באספקט האתגרי שלו (האם הפרויקט עמד במועדים שלו, האם הוא נחשב לפרויקט מוצלח?), אבל זוהי בחינה של נקודות קצה בלבד, ראיה שטחית של מה שגלוי לעין ונמצא על פני השטח.

    אפשרויות הדיור העומדות בפני מחפשי דירות בהרצליה
    12/03/19 | נדל"ן
    שוק הדיור הישראלי משתנה ללא הרף, כשבמקביל לצמיחה מתמדת במספרם של דורשי הדיור ומשפרי הדיור, מתרחב מעגל אפשרויות הדיור העומדות לרשותם.

    כיצד בוחרים חברה לביצוע תמ"א 38?
    28/02/19 | נדל"ן
    מאז שאושרה תוכנית המתאר הארצית מס' 38 (זו, שלצורך קיצור, נכנה אותה "תמ"א 38 בהמשך) בשנת 2005, נדמה כי בכל שנה מצטרפים אליה עוד ועוד בניינים שדייריהם מעוניינים בעלייה משמעותית באיכות חייהם ובאיכות סביבת המגורים שלהם.

    שירותי משרד עו"ד חג'ג' בוכניק
    22/11/18 | כללי
    תחום המשפטים הוא תחום גדול ומתרחב, הוא כולל תחומי דין רבים אשר מצריכים התמחות מיוחדת בכל אחד מהם, על מנת שלקוחות המשרד, פרטיים או עסקיים, יוכלו ליהנות משירותיהם הטובים והיעילים
         
     
    שיווק באינטרנט על ידי WSI