דף הבית פיננסים וכספים פיננסים וכספים - אחר ניכיון צ'קים בבנק?
ניכיון צ'קים בבנק?
מערכת DreamZone 29/10/19 |  צפיות: 419
לנהל עסק זה עניין לא פשוט שמצריך לא מעט אנרגיה, סבלנות, ועולה בלא מעט כאב ראש. ניהול עסק זה דאגה להכול מא' ועד ת', ואם יש לך עסק שלך את בטח כבר יודעת את זה. את צריכה לנהל את העובדים ולוודא שהם עושים את עבודתם על הצד הטוב ביותר, את צריכה לוודא שהסחורה מגיעה, את צריכה לדעת לעבוד מול ספקים ולוודא שהלקוחות מקבלים את השירותים או המוצרים שהם הזמינו. אבל לנהל עסק, זה גם לוודא שהנהלת החשבונות שלו עובדת כמו שצריך. הרי אחרי הכול הוא חייב להיות רווחי, כי אם לא, אין לו זכות קיום.

הצ'קים הדחויים – מכה של ממש...

לנהל עסק בישראל זה אם כן כאב ראש לא קטן, כאב ראש שמצריך סבלנות רבה ועצבים מברזל. אחת הבעיות של עסקים רבים בישראל היא התנהלות פיננסית לא נכונה, מה שמתחיל עם תזרים מזומנים לקוי. זה יכול להיות עסק שעובד מצוין אבל יש לו "חורים" תקופות של הוצאות רבות והכנסות מועטות. יכול להיות שבתמונה הכללית הוא רווחי, אבל מספיק שתהיה לו בעיה זמנית והוא יכול ליפול.

איך זה קורה? פשוט מאוד – מכת הצ'קים הדחויים. בישראל יש לא מעט לקוחות שמשלמים בצ'קים דחויים, שיכולים להיות לכמה ימים ויכולים להיות שוטף + כמה שבא להם. החוק בישראל אומנם מגביל בשנים האחרונות ואי אפשר לעשות מה שרוצים, אבל עדיין, יש עסקים שמחזיקים לא מעט צ'קים דחויים.

ואיפה הבעיה? הבעיה היא שאותם עסקים משלמים לספקים תשלום מזומן. הוא יורד להם מיד או זמן קצר אחרי ששילמו וההכנסות ממתינות בתוך הצ'קים הדחויים. התוצאה היא כמובן פער שיכול להיות משמעותי, פער בין ההכנסות וההוצאות שיכול לעכב משכורות ויכול גם לגרום לבנקים להיות סקפטיים לגבי העסק. לא משנה כמה העסק יציג צ'קים דחויים, אם הם לא נפרעים מבחינת הבנק זה לא שווה הרבה. הבנק רוצה לראות מזומן בחשבון וסיפורים פחות מעניינים אותו.

הפתרון – ניכיון צ'קים

אז מה הפתרון במקרה כזה בו יש פער בין ההכנסות ובין ההוצאות של העסק? איך מתגברים על בעיית הצ'קים הדחויים? זה הזמן להכיר את המונח "ניכיון צ'קים". מהו אותו ניכיון צ'קים? ניכיון צ'קים הוא שירות שלמעשה מאפשר לקבל על הצ'ק הדחוי כסף מזומן, כך שהכסף יהיה בחשבון הבנק של העסק ולא תהיה בעיית הפער. שירות ניכיון צ'קים הוא כמובן לא בחינם, והוא בתמורה לעמלה שהיא בדרך כלל אחוז מסוים מהצ'ק.

הבעיה היא שיש לא מעט אנשים שחושבים שמדובר על משהו פלילי, משהו שמריח כמו השוק האפור. אך זה לגמרי לא ככה, זו פעולה חוקית לגמרי אם היא מתבצעת במסגרת החוקית. היא עד כדי כך חוקית שהבנקים גם מציעים את השירות הזה, שירות של ניכיון צ'קים לבעלי עסקים כמו גם לאנשים פרטיים.

האם ניכון צ'קים בבנק הינו כדאי?

אם אתם צריכים שירותי ניכיון צ'קים, הבנק הוא אם כן אופציה שאתם יכולים לשקול. אבל חשוב שתדעו שהבנקים מערימים לא מעט קשיים בדרך לקבלת הכסף, מה גם שהם לא נותנים את ערכו המלא של הצ'ק מיידית. הבנקים אומנם אחראיים לכ-80% מניכיונות הצ'קים, אבל אתם יכולים בהחלט לבדוק גם אופציות אחרות, ניכיון צ'קים בחברה פרטית אם היא כמובן מורשית לבצע את הפעולה הזו. למה? הנה כמה יתרונות של ניכיון צ'קים בחברה פרטית על פני ניכיון צ'קים בבנק

יתרונות

  • יחס – מי שיצא לו לעבוד מול הבנק בשנים האחרונות מכיר את זה. לא נעים להגיד את זה אבל הבנקים מתייחסים ללקוחות שלהם כמספרים. הם לא ממש רואים בני אדם מאחורי המספרים הללו מה שיכול לגרום לתחושה מאוד לא נעימה. חברה פרטית לעומת זאת תיתן את היחס הראוי ללקוחות שלה, תהיה אדיבה ונחמדה ועם המון רצון לסייע. יחס אישי כמו גם שירות ואדיבות רבה הם מרכיבים חשובים מאוד שצריך לקחת בחשבון.
  • לא קשור למסגרת האשראי – לכל אחד יש את מסגרת האשראי שלו בבנק, מסגרת שמאפשרת לו להגיע עד למקסימום חובות והלוואות. כשמבצעים ניכיון צ'קים דרך הבנק, יש לזה נגיעה ישירה למסגרת האשראי. כשעושים את זה באמצעות חברה פרטית, אין קשר למסגרת האשראי בבנק בשום צורה שהיא.
  • קבלת הכסף – יש הבדל משמעותי בין הבנק לבין חברה פרטית בכל מה שנוגע לקבלת הכסף אל מול הצ'ק. מה זה אומר? זה אומר שהבנקים מפחדים לקחת סיכונים והם נותנים אשראי של כ-50-70 אחוזים מערך הצ'ק. את שאר הסכום הם מעבירים במועד הפירעון של הצ'ק מה שלא תמיד יכול לסייע למקבל הצ'ק. לפעמים, זה יכול להיות ההבדל בין נפילה של עסק ובין ההתרוממות שלו על הרגליים.
  • מה משפיע על עלות ניכיון הצ'קים?

    ניכיון צ'קים הוא אם כן שירות שהבנקים וחברות פרטיות מספקים. הם לא עושים את זה בהתנדבות והם לוקחים עמלה על הצ'ק הדחוי עליו הם נותנים כסף מזומן, אבל מה קובע את עלות ניכון הצ'קים? יש שני מרכיבים עיקריים. הראשון הוא גובה הצ'ק. כמה שהוא יהיה גבוה יותר כך הסיכון יהיה גדול יותר, מה שאומר שמי שמספק את השירות צריך לסדר לעצמו כיסוי טוב יותר. המרכיב השני הוא תאריך הפירעון. ככל שהוא יהיה רחוק יותר כך הסיכון הולך וגדל שמשהו יקרה בזמן הזה, מה שמשפיע ישירות על עלות הניכיון.


    דירוג המאמר:

    תגיות של המאמר:

     מערכת DreamZone


     


    מאמרים נוספים מאת מערכת DreamZone
     
    ניכיון צ'קים בבנק?
    אם יש לך עסק את צריכה בין השאר לדאוג למימון ההוצאות השוטפות, לשיפור תזרים המזומנים, לגבייה ולקבלת הנחת מזומן מספקים. אם יש לך צ'קים דחויים שירות ניכיון צ'קים שלנו צריך לעניין אותך. את מוזמנת ליצור קשר עם גרין ארק.

    סוכנות פונדקאות בחו"ל
    כולנו נמסים למראה של תינוק קטן ולמרות שצפויים קשיים (טבעיים לגמרי) בגידולו של הילד, עדיין בודדים האנשים שיהיו מוכנים לוותר על ילד משלהם.

    כיצד לבחור אולם כנסים בתל אביב
    יש לכם כנס להפיק? מחפשים אולם כנסים גדול בתל אביב? אצלנו ב-טראסק בתל אביב שממוקם על קו המים ונשקף ממנו נוף עוצר נשימה, תוכלו לערוך את הכנס שלכם בהוד והדר! הטראסק בנוי ומתוכנן במיוחד לכל סוג אירוע לרבות כנסים, השקות, הרצאות ואירועי חברה ומאכלס בתוכו עד 1000 איש בנוחות מקסימלית.

    כל הפרמטרים לאירוע חברה
    10/10/19 | ניהול
    מחפשים להפיק אירוע חברה מרהיב ומרשים במרכז? רוצים שהמוזמנים שלכם ייהנו גם מנוף מרהיב ורומנטי שנושק לחופים של תל אביב? טראסק הוא המקום האידיאלי להפקת אירוע חברה באווירה ייחודית שאותה אתם מחפשים! המקום משתנה בהתאם לרצון הלקוח ומתאים את עצמו לכל סוג של אירוע.

    כיצד נקבל החלטה לגבי מדיניות ההשקעה?
    26/06/19 | השקעות
    כיצד נקבל החלטה לגבי מדיניות ההשקעה בתיק הנכסים שלנו ומה החשיבות למדיניות הוליסטית גם על קרנות השתלמות וקופות הגמל שלנו?

    ביטוח סיעודי
    רובינו אנשים בריאים בעיקר הצעירים שבינינו. אנחנו לוקחים מאליו פעולות יום יומיות שונות אותן אנו מבצעים כמו הליכה, מעבר משכיבה לעמידה, רחצה, היכולת להתלבש לבד, להתנקות אחרי עשיית צרכים או כל דבר אחר.

    תמ"א 38: היבטים משפטיים ומסחריים
    25/03/19 | נדל"ן
    נהוג לבחון את פרויקטי תמ"א מהאספקט התועלתי (מה מרוויחים מכך בעלי הדירות, מה מרוויחה מכך החברה היזמית?) או אפילו באספקט האתגרי שלו (האם הפרויקט עמד במועדים שלו, האם הוא נחשב לפרויקט מוצלח?), אבל זוהי בחינה של נקודות קצה בלבד, ראיה שטחית של מה שגלוי לעין ונמצא על פני השטח.

    אפשרויות הדיור העומדות בפני מחפשי דירות בהרצליה
    12/03/19 | נדל"ן
    שוק הדיור הישראלי משתנה ללא הרף, כשבמקביל לצמיחה מתמדת במספרם של דורשי הדיור ומשפרי הדיור, מתרחב מעגל אפשרויות הדיור העומדות לרשותם.

    כיצד בוחרים חברה לביצוע תמ"א 38?
    28/02/19 | נדל"ן
    מאז שאושרה תוכנית המתאר הארצית מס' 38 (זו, שלצורך קיצור, נכנה אותה "תמ"א 38 בהמשך) בשנת 2005, נדמה כי בכל שנה מצטרפים אליה עוד ועוד בניינים שדייריהם מעוניינים בעלייה משמעותית באיכות חייהם ובאיכות סביבת המגורים שלהם.

    שירותי משרד עו"ד חג'ג' בוכניק
    22/11/18 | כללי
    תחום המשפטים הוא תחום גדול ומתרחב, הוא כולל תחומי דין רבים אשר מצריכים התמחות מיוחדת בכל אחד מהם, על מנת שלקוחות המשרד, פרטיים או עסקיים, יוכלו ליהנות משירותיהם הטובים והיעילים
         
     
    שיווק באינטרנט על ידי WSI