דף הבית פיננסים וכספים השקעות כיצד נקבל החלטה לגבי מדיניות ההשקעה?
כיצד נקבל החלטה לגבי מדיניות ההשקעה?
מערכת DreamZone 26/06/19 |  צפיות: 364
כיצד נקבל החלטה לגבי מדיניות ההשקעה בתיק הנכסים שלנו ומה החשיבות למדיניות הוליסטית גם על קרנות השתלמות וקופות הגמל שלנו?

יכול להיות שהשתחרר לכם איזה שהוא חיסכון עם סכום כסף שאתם יכולים להשקיע ויכול להיות שקיבלתם בירושה סכום שבדיוק מתאים למטרה הזו, יכול להיות שחסכתם כמה שנים כדי להגיע לרגע הזה ויכול להיות שיש לכם את הכסף מכל סיבה שהיא. הרצון להשקיע בתיק נכסים הוא של רבים, תיק שיניב רווחים עתידיים ויהווה עוגן משמעותי.

יש לא מעט מאלו שלא מעוניינים בכלל להבין במה הם משקיעים, הם סומכים על מנהלי ההשקעות בחברות בהם הם משקיעים ובעבור זה הם משלמים לא מעט. הם בעיקר חוששים מזה, אבל האמת היא שזה לא כל כך מורכב כמו שחושבים. אם אתם לא מאלו ואתם רוצים בכל זאת לדעת יותר על ההשקעות שלכם או לפחות להיות אלו שקובעים את מדיניות ההשקעות, הנה כמה דברים שכדאי לדעת.

הגישה האקטיבית

בעולם ההשקעות יש שתי גישות שולטות, האחת אקטיבית והשנייה פאסיבית. הראשונה אומרת שהמשקיע חייב להיות פעיל בכדי להגיע לתשואה נאה. מה זה אומר זה אומר שהוא צריך לקנות ולמכור ניירות ערך שונים, לנהל את הכסף שלו באופן שוטף. זו גישה שמקובלת בקרנות הנאמנות שם המנהלים מנתחים כל הזמן דו"חות כספיים ומקבלים החלטות האם למכור או לקנות ניירות ערך כאלו ואחרים. המטרה שלהם היא אחת, תשואה, ובשבילה הם עובדים כל הזמן, משנים, מגוונים ובעיקר פעילים. הגישה האקטיבית היא גישה שבדרך כלל גם מביאה עימה תוצאות טובות יותר אך היא דורשת לא מעט.

הגישה הפאסיבית

הגישה האקטיבית כשמה כן היא כפי שציינו, גישה שדוגלת בעשייה תמידית של מנהלי תיק ההשקעות מה שאומר קנייה ומכירה כל הזמן, אך יש את הגישה השנייה, הסולידית יותר והיא של מעקב אחרי מדדים. המעקב הינו פאסיבי לחלוטין כשבשוק יש מוצרים כאלו כמו קרנות מחקות ותעודות סל, שכל מה שצריך הוא לרכוש אותן ולקבל את תשואת המדד.

מה שמשותף לשתי הגישות הללו הוא הצורך להגדיר את רמת הסיכון. צריך לחלק נכון את ההשקעות ככה שיהיו אלו שנחשבות למסוכנות אך התשואה בהן היא גבוהה ויהיו את אלו שיגבו את המסוכנות, אלו שהתשואה בהן נמוכה אך הסיכון נמוך הרבה יותר.

בסופו של דבר הכלל המרכזי בהשקעות הוא אחד – ככל שלוקחים סיכון גדול יותר כך כשמצליחים התשואה תהיה גבוהה ואפילו גבוהה מאוד וככל שהסיכון קטן יותר, התשואה תהיה נמוכה. זה רלוונטי מאוד בעיקר כשמקבלים החלטה על מדיניות השקעה, מכיוון שכל אחד בנוי אחרת. יש את מי שמסוגל "לחיות על הקצה" – להסתכן ואף להפסיד בפוטנציאל ויכול לחיות עם זה, ויש את מי שפשוט לא בנוי לזה נפשית, לא יכול לעמוד בלחץ התמידי.

שלושת הפרמטרים העיקריים

כשמחליטים על מדיניות ההשקעה יש שלושה פרמטרים עיקריים שצריך לקחת בחשבון: סיכון, טווח השקעה ויעד

  • הדבר הראשון שצריך להיות ברור לכם הוא עד כמה אתם מסוגלים לשאת את הסיכון, כמה אתם בנויים פסיכולוגית להפסיד וכמה אתם מסוגלים ריאלית להפסיד. זה רלוונטי בעיקר כשההשקעה היא לטווח קצר ואתם צריכים להיות מאוד ברורים עם עצמכם בעניין. וורן באפט המשקיע האגדי אמר פעם שהוא לא נכנס להשקעה אם הוא לא יכול לספוג הפסד של 50% ממנה...
  • טווח זמן ההשקעה – חשוב לזכור שמניות הן מכשיר מאוד תנודתי לטווח הקצר. בטווח של שנה הן יכולות להיות למעלה ולמטה וככל שהטווח ארוך יותר כך הסיכויים ליהנות מתשואה גבוהה עולים. השקעה ארוכת טווח של מניות מתייחסת בדרך כלל לממוצע, וגם כאן אתם צריכים לבחון את עצמכם האם אתם יכולים להיות עם סבלנות ואתם "רצים למרחקים ארוכים" או שלא.
  • יעד ההשקעה – עוד שאלה שאתם צריכים לתת לה מענה לעצמכם הוא מהו היעד שלכם. כמה אתם רוצים וחושבים להרוויח על פני X זמן? זה רלוונטי כמובן לבחירת מכשירי ההשקעות שלכם.
  • פיזור השקעות

    אין מי שלא מכיר את המשפט: "לא שמים את כל הביצים בסל אחד". זה רלוונטי במיוחד להשקעות, כשאם בוחרים במניה אחת או שתיים, זה יכול להיגמר ב"צל"ש או טר"ש" או במילים שלנו – או שמרוויחים הרבה או שמפסידים הכול. מרכיב חשוב בקבלת ההחלטות היא החלטה איך לפזר את ההשקעות, בחירה במספר גדול של מניות או בתעודות מחקות מדדים עוקבים. ככל שהפיזור יהיה גדול יותר כך הסיכון יהיה קטן יותר.

    החשיבות למדיניות הוליסטית בקופות הגמל וקרנות השתלמות

    חשוב להבין מהי מדיניות הוליסטית בכל הקשור להשקעות, בשביל לקבל את ההחלטות הנכונות ולבצע את הפעולות הטובות ביותר. יש היבט אחד חשוב מאוד בבניית תיק השקעות והוא ראייה של התיק הזה כחלק מעוגת הנכסים הכוללת של המשקיע, או מה שקרוי המילים אחרות – ניהול הוליסטי. ניהול הוליסטי זה אומר ראייה רחבה יותר של הכסף שיש למשקיע, מה שאומר קופות הגמל שיש לו, קרנות ההשתלמות, חסכונות פנסיוניים וכדומה וכמובן, כל מה שנצבר בהם. חשוב להבין מתי הם הופכים לנזילים מהם דמי הניהול שנלקחים עליהם ואיפה הם בכלל מנוהלים. בבניית תיק השקעות הוליסטי בוחרים את תמהיל ההשקעות או במילים אחרות את מכשירי ההשקעה השונים, ובמקביל נלקחים בחשבון רצונות, צרכים וכדומה.

    ההחלטה לגבי מדיניות תיק השקעות היא מורכבת ומצריכה חשיבה מרובה כמו גם הכנסה של פרמטרים רבים למשוואה. אך חשוב לא לוותר על חשיבה מקדימה ועל קבלת החלטות אסטרטגית, מה שיוכיח את עצמו לאורך זמן. תיק השקעות שמנוהל היטב הוא נכס אדיר, והוא עוגן כלכלי לכל החיים אם הוא מנוהל כמו שצריך.


    דירוג המאמר:

    תגיות של המאמר:

     מערכת DreamZone


     


    מאמרים נוספים מאת מערכת DreamZone
     
    ניכיון צ'קים בבנק?
    אם יש לך עסק את צריכה בין השאר לדאוג למימון ההוצאות השוטפות, לשיפור תזרים המזומנים, לגבייה ולקבלת הנחת מזומן מספקים. אם יש לך צ'קים דחויים שירות ניכיון צ'קים שלנו צריך לעניין אותך. את מוזמנת ליצור קשר עם גרין ארק.

    סוכנות פונדקאות בחו"ל
    כולנו נמסים למראה של תינוק קטן ולמרות שצפויים קשיים (טבעיים לגמרי) בגידולו של הילד, עדיין בודדים האנשים שיהיו מוכנים לוותר על ילד משלהם.

    כיצד לבחור אולם כנסים בתל אביב
    יש לכם כנס להפיק? מחפשים אולם כנסים גדול בתל אביב? אצלנו ב-טראסק בתל אביב שממוקם על קו המים ונשקף ממנו נוף עוצר נשימה, תוכלו לערוך את הכנס שלכם בהוד והדר! הטראסק בנוי ומתוכנן במיוחד לכל סוג אירוע לרבות כנסים, השקות, הרצאות ואירועי חברה ומאכלס בתוכו עד 1000 איש בנוחות מקסימלית.

    כל הפרמטרים לאירוע חברה
    10/10/19 | ניהול
    מחפשים להפיק אירוע חברה מרהיב ומרשים במרכז? רוצים שהמוזמנים שלכם ייהנו גם מנוף מרהיב ורומנטי שנושק לחופים של תל אביב? טראסק הוא המקום האידיאלי להפקת אירוע חברה באווירה ייחודית שאותה אתם מחפשים! המקום משתנה בהתאם לרצון הלקוח ומתאים את עצמו לכל סוג של אירוע.

    כיצד נקבל החלטה לגבי מדיניות ההשקעה?
    26/06/19 | השקעות
    כיצד נקבל החלטה לגבי מדיניות ההשקעה בתיק הנכסים שלנו ומה החשיבות למדיניות הוליסטית גם על קרנות השתלמות וקופות הגמל שלנו?

    ביטוח סיעודי
    רובינו אנשים בריאים בעיקר הצעירים שבינינו. אנחנו לוקחים מאליו פעולות יום יומיות שונות אותן אנו מבצעים כמו הליכה, מעבר משכיבה לעמידה, רחצה, היכולת להתלבש לבד, להתנקות אחרי עשיית צרכים או כל דבר אחר.

    תמ"א 38: היבטים משפטיים ומסחריים
    25/03/19 | נדל"ן
    נהוג לבחון את פרויקטי תמ"א מהאספקט התועלתי (מה מרוויחים מכך בעלי הדירות, מה מרוויחה מכך החברה היזמית?) או אפילו באספקט האתגרי שלו (האם הפרויקט עמד במועדים שלו, האם הוא נחשב לפרויקט מוצלח?), אבל זוהי בחינה של נקודות קצה בלבד, ראיה שטחית של מה שגלוי לעין ונמצא על פני השטח.

    אפשרויות הדיור העומדות בפני מחפשי דירות בהרצליה
    12/03/19 | נדל"ן
    שוק הדיור הישראלי משתנה ללא הרף, כשבמקביל לצמיחה מתמדת במספרם של דורשי הדיור ומשפרי הדיור, מתרחב מעגל אפשרויות הדיור העומדות לרשותם.

    כיצד בוחרים חברה לביצוע תמ"א 38?
    28/02/19 | נדל"ן
    מאז שאושרה תוכנית המתאר הארצית מס' 38 (זו, שלצורך קיצור, נכנה אותה "תמ"א 38 בהמשך) בשנת 2005, נדמה כי בכל שנה מצטרפים אליה עוד ועוד בניינים שדייריהם מעוניינים בעלייה משמעותית באיכות חייהם ובאיכות סביבת המגורים שלהם.

    שירותי משרד עו"ד חג'ג' בוכניק
    22/11/18 | כללי
    תחום המשפטים הוא תחום גדול ומתרחב, הוא כולל תחומי דין רבים אשר מצריכים התמחות מיוחדת בכל אחד מהם, על מנת שלקוחות המשרד, פרטיים או עסקיים, יוכלו ליהנות משירותיהם הטובים והיעילים
         
     
    שיווק באינטרנט על ידי WSI