דף הבית ספורט וכושר גופני תזונה חומוס אחלה לבריאות משפחתכם
חומוס אחלה לבריאות משפחתכם
אריק אלון 25/05/11 |  צפיות: 4547

גל הבריאות ששוטף את ישראל ותוכניות התחקיר כדוגמת כולבוטק גרמו לחשש בקרב הציבור מפני אכילת חומוס. אך כל דאגותיכם יוסרו כאשר מדובר בחומוס של חברת שטראוס - חומוס אחלה. חברת שטראוס השיקה לאחרונה לשוק את חומוס אחלה בגרסתו החדשה והבריאה.

חומוס אחלה מכיל כמות של כ-16% שומן, אחוז נמוך משמעותית ביחס לשאר החומוסים התעשייתיים, בתהליך הכנת החומוס עושים שימוש בשמן קנולה, שמן בעל סגולות רפואיות המשמש לקבלת מרקם חלק של החומוס. מדובר בכמות קטנה של שמן קנולה המכיל כמות גדולה של חומצות שומן חד בלתי רוויות. עם זאת אחוז שמן הקנולה מאחוז השומן הכללי בחומוס הוא בסביבות 5% כאשר שאר השומן נובע מהטחינה וגרגרי החומוס. שמן קנולה מכיל אומגה 3, מונע מחלות לב ומוריד את אחוז הכולסטרול הרע בגוף. כמו כן חומוס אחלה נעשה בשילוב של גרגרי חומוס וטחינה כאמור. שטראוס עושים שימוש בטחינה העשויה משומשום מלא הרוויה בסידן ובברזל. גרגרי החומוס עצמם מהם מכינים את ממרח החומוס הם ממשפחת הקטניות. קטנית החומוס מכילה כמות קטנה של שומן קרוב לחמש אחוז בלבד, ובעלת הרכב תזונתי גבוה: מגנזיום, אשלגן, סידן, ברזל, ויטמינים וחלבון. כמו כן החומוס מכיל סיבים תזונתיים ופחמימות מורכבות הגורמות לתחושת שובע לאורך זמן.

היתרון הגדול בחומוס אחלה שהוא הפך לבריאותי יותר אך הטעם האהוב והמוכר נשאר, כך שאתם יכולים לאכול בשקט ולדעת כי אתם בטוחים. חומוס אחלה מגוון מאוד ומגיע במשקלים שונים, קילו לחומוס משפחתי, חצי קילו ובטעמים שונים: חומוס נקי, חומוס עם זעתר, חומוס עם פלפל חריף ועוד. בכדי לשמור על טריות החומוס עושים שימוש בחומר משמר, הדבר הכרחי בכדי למנוע עובש והיווצרות בקטריות, הרי אתם לא רוצים לקנות מוצר שכבר אחרי יום אינו ראוי לאכילה. חומוס אחלה יוצא מהמפעל לאחר שעבר סדרת בדיקות מחמירות כשהוא במצב תקין והחומר המשמר דואג שכך החומוס יישאר גם בביתכם. זכרו חומוס אחלה לא בא להחליף את החומוס בחומוסיות, אלא כתוספת עליו. כשאתם בחומוסיה אתם מתענגים על חומוס טרי שרק הוכן ואוכלים אותו במקום, כך שאין צורך בחומרים משמרים, אך אם תיקחו עימכם הביתה את החומוס, תיווכחו שאחרי מספר שעות הטעם משתנה והחומוס מתקלקל. לכן כאשר מדובר בחומוס בבית שרוצים לאכול במהלך השבוע, להכין לילדים לבית הספר או סתם להתענג מול הטלוויזיה חובה לעשות שימוש בחומרים משמרים וזאת כמובן בכמות המזערית הנדרשת.

בנוסף חומוס אינו משמין כלל, כמות הקלוריות אינה גבוהה כלל, העניין הוא עם מה אוכלים את החומוס, כשאתם מנגבים חומוס עם שתי פיתות בוודאי שתשמינו או אם אתם אוכלים שווארמה או צ'יפס עם החומוס, מסקנה החומוס או לא הבעיה, אם תאכלו חומוס כמאכל בפני עצמו ללא ליווי של פיתה תיהנו מהרגשת שבעות לאורך זמן וגם לא תשמינו. אך כמובן כל דבר במידה, אל תאכלו חומוס כל הזמן, הכל במידה ובהנאה. תופתעו לגלות כי מחקרים מצאו כי חומוס מומלץ לסובלים מסכרת ובעיות מעיים. הוא מסייע למערכת העיכול והורדת הכולסטרול בדם, ישנם אף כאלה הטוענים כי אכילת חומוס על בסיס קבוע עוזרת במניעת התפתחות של מחלת הסרטן.


דירוג המאמר:

תגיות של המאמר:

 אריק אלון


 


מאמרים נוספים מאת אריק אלון
 
יגורט דנונה הדבר האמיתי
השם דנונה מלווה את חיינו כבר לאורך שנים, ולא נפתיע אתכם בכך שחברת דנונה נוסדה על ידי יצחק קרסו, רופא יהודי מיוון שהתחיל בקטן ממפעל לייצור יוגורט והתפתח לאימפריית ענק עולמית המתמחה במוצרי חלב ומים מינרלים. י

שוקולד פרה איתכם לכל אורך הדרך
אין מוצר שמלווה את חיינו מתחילתם עוד לפני קום המדינה כמו שוקולד פרה, שוקולד פרה איתנו כבר משנת 1934, עת החל להיות מיוצר על ידי מפעל עלית לא בשם המוכר לנו כיום אלא תחת השם הסגנוני שלא היה מושך כל כך בימים אלו - שמנונית.

תולדות השוקולד
הידעתם כי השוקולד האהוב על כולנו, החל את גלגוליו הראשונים כבר לפני הספירה. מקור השוקולד מוטל בספק ישנם הגורסים כי אלו בני המאיה שגילו את עץ הקקאו שממנו מופק שוקולד ואילו אחרים גורסים כי אלו האולמקים שהחלו לגדל לראשונה עצי קקאו, עם זאת מוסכם על הכל כי שוקולד מקורו הוא ממרכז אמריקה.

חומוס אחלה לבריאות משפחתכם
25/05/11 | תזונה
גל הבריאות ששוטף את ישראל ותוכניות התחקיר כדוגמת כולבוטק גרמו לחשש בקרב הציבור מפני אכילת חומוס. אך כל דאגותיכם יוסרו כאשר מדובר בחומוס של חברת שטראוס - חומוס אחלה. חברת שטראוס השיקה לאחרונה לשוק את חומוס אחלה בגרסתו החדשה והבריאה.

שוקולד לא רק טעם אלא גם בריאות
23/05/11 | תזונה
ילדים משתוקקים לו בלי הפסקה, אנשים רבים רואים בו כמעורר מיניות וערנות אך מהי האמת סביב המעדן האהוב בעולם - שוקולד, האם הוא מזיק לבריאות או ההפך הגמור.
     
 
שיווק באינטרנט על ידי WSI